Toon posts:

JRE 1.5 verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik op m'n Debian Sun JRE 1.5 geinstalleerd dmv het .bin bestandje wat ik van de site geplukt heb.
Dat leek de enige mogenlijkheid gezien ik bij de Debian packages geen jre kon vinden.

Nu blijkt echter dat dit ding mijn mozilla/firefox doet crashen, waarschijnlijk vanwege GCC versie verschillen.
Dus zal ik die jre weer moeten verwijderen en een juiste versie er op knallen (via Blackbox?)

Nu de vraag: Hoe verwijder ik die jre op een nette manier? :)

Ik heb gezocht op google, en ook op sun.com, maar ook in de vele readme's en andere docs kan ik (op Windows na) niet vinden hoe dit spul te verwijderen. Ik kan natuurlijk die jre map (heb 't als user geinstalleerd in m'n home dir) wel verwijderen, maar de binary zal toch vast veel meer veranderd hebben lijkt me en ik vrees dat ik dan later nog meer conflicten krijg..

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je het als user hebt geinstalleerd in je homedir, zullen alle veranderingen in je homedir plaatsgevonden hebben, het verwijderen van de directory, en eventuele verwijzingen van je browser zou je dan al een heel eind op weg moeten helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan ga ik gewoon een gokje wagen.. :)

En die blackbox is wel een goede manier om jre alsnog werkend te krijgen? Of heeft debian stiekem toch packages hiervoor?

Verwijderd

Hmm, zover ik weet linkt onder linux de jre zich niet zomaar aan Firefox, je moet zelf een simlink maken naar een java library in de plugin directory om FF c.q. mozilla browser. Als je dat niet gedaan hebt zal hij geen gebruik maken van de java jre. Weet je dus zeker dat het aan de jre installatie ligt?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je wel iets aan dit topic op javahova.net.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx. Ik ben het nu aan het doorlezen.
Ik zie nu ook dat het geen Blackbox, maar blackdown was.. :)

Heb 't trouwens nog niet verwijderd dus nog even spanning.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:32:
Hmm, zover ik weet linkt onder linux de jre zich niet zomaar aan Firefox, je moet zelf een simlink maken naar een java library in de plugin directory om FF c.q. mozilla browser. Als je dat niet gedaan hebt zal hij geen gebruik maken van de java jre. Weet je dus zeker dat het aan de jre installatie ligt?
jup.
Had ik niet vermeld, maar die symlink had ik al gemaakt ja. en gek genoeg werkte een test applet op een bepaalde site wel, maar bij mijnpostbank.nl (telebankieren, gebruikt ook het een en ander aan java) crashen zowel mozilla als firefox (maargoed, beide mozilla he.. B) ).

Dit had ik nagezocht op google en bleek een bekend probleem wat dus door die GCC verschillen kwam..
Pagina: 1