Toon posts:

[Win98 SE] Kom Windows niet meer in - psapi.dll?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Computer geeft bij opstarten Windows aan 'Runtime 48 error' en 'psapi.dll niet gevonden'. Ik kom dus niet meer in Windows, ook niet in de veilige modus. Kan alleen nog maar dingen vanuit de DOS-prompt doen.

En als klap op de vuurpijl valt mijn CD-rom ook niet meer te bereiken. Dus opnieuw installeren is ook geen optie meer. Iemand een idee hoe ik vanuit de DOS-prompt zou kunnen proberen hier nog wat te redden??

Ik weet al dat die psapi.dll eigenlijk helemaal niet in Win98 thuishoort en dat te wijten zou kunnen zijn aan een dialer of aan een virus.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 13:58 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan - 'Groot psapi.dll-probleem' vertelt niet zo heel veel over je probleem namelijk :)

Verwijderd

psapi - psapi.dll - DLL Information
DLL File: psapi or psapi.dll
DLL Name: Process Status Helper

Description:
psapi.dll is a library file which provices support for process status.
For More Detailed DLL Information Get WinTasks 5 Pro

Part Of: Process Status Helper
System DLL: Yes
Google op psapi.dll biedt én een download link (1e hit) en een beschrijving (derde hit, de tweede is ook een download.)
Succes!

psapi.dll

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:53:
[...]

Google op psapi.dll biedt én een download link (1e hit) en een beschrijving (derde hit, de tweede is ook een download.)
Succes!

psapi.dll
Zoals ik al zei weet ik dat psapi.dll helemaal niet in Win98 SE thuishoort. Het is een NT bestand namelijk. Dus een download heb ik niets aan. Natuurlijk heb ik al geprobeerd psapi.dll in c:\windows\system te plaatsen. Maar dat werkt dus niet. Bij het opstarten blijft mijn bureaublad leeg en krijg ik de melding 'Runtime Error 48' en 'psapi.dll, file not found'

Iemand?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan proberen in de win.ini of iets dergelijks (tis echt te lang geleden die DOS based Windowsjes :X ) in de 'run=' ofzo te kijken en daar eventueel 'explorer' bij te zetten om te zien of dat je dan iig weer een desktop krijgt? :)