Toon posts:

Scriptje van 4 regels laat alle browsers crashen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bron: http://goedzo.com

Het volgende scriptje laat iedere browser chrashen.

code:
1
2
3
4
    <HTML>
    <SCRIPT> a = new Array(); while (1) { (a = new Array(a)).sort(); } </SCRIPT>
    <SCRIPT> a = new Array(); while (1) { (a = new Array(a)).sort(); } </SCRIPT>
    </HTML>

Het lek in de browsers is ontdekt en gepubliceerd door Nederlander Berend-Jan Wever. Met een heel simpele javascript-code is het mogelijk om de browsers Internet Explorer, Mozilla Browser, Mozilla Firefox, Opera en Apple Safari te laten vastlopen.

Het script maakt gebruik van het zogeheten Infinite Array Sort denial of service-lek. Wever heeft het lek gemeld op zijn website en op de publieke mailinglijsten Bugtraq en Full Disclosure. Tot nu toe hebben de softwaremakers nog geen oplossing voor het mankement.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit lijkt me nou niet echt exploitable code. Oneindige loops zijn altijd een bitch om tegen te komen, en het lijkt me dat het feit dat browsers vastlopen op deze code alleen vervelend is voor de programmeur die per ongeluk zoiets bouwt, dan mensen die gewoon browsen. Welke sukkel zet nou code op zijn site die de browser laat crashen? Iemand die wil hacken doet dat niet, want die heeft daar niks aan. En iemand met een serieuze site doet dat al helemaal niet. Blijft alleen een select groepje pubers over wat het grappig vindt om de browser van hun vriendjes te laten crashen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Eigenlijk is een oplossing heel simpel: laat een programma naar de code kijken voordat hij uitgevoerd wordt, en indien er een snelle oneindige loop in zit (dus zonder vertragingsroutine) niet uitvoeren.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Internet Explorer crashed niet eens geeft gewoon een stack overflow, wat een enorm slecht voorbeeld.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou dit geen lek durven noemen, het kan hoogstens je browser vast laten lopen.

En dat gebeurt hier met Konqueror 3.3.1 zelfs niet, zo'n 10 sec 100% cpu, maar daarna is het 'pagina geladen'.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

_Squatt_ schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:49:
Ik zou dit geen lek durven noemen, het kan hoogstens je browser vast laten lopen.

En dat gebeurt hier met Konqueror 3.3.1 zelfs niet, zo'n 10 sec 100% cpu, maar daarna is het 'pagina geladen'.
Konqueror hierzo geeft alleen maar een waarschuwing dat een script op deze pagina de browser probeert vast te laten lopen, en of ik hem wil afbreken of niet...Eens even kijken wat MFF doet :p

Edit: firefox dus : /Mozilla/firefox/run-mozilla.sh: line 159: 4543 Segmentatie fout "$prog" ${1+"$@"}\
Spannend B)

[ Voor 13% gewijzigd door RSpliet op 30-11-2004 14:55 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit is inderdaad niet echt een lek. Iets wat ondeindig doorloopt en daarbij veel geheugen consumeert is in alle scripttalen wel te maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 14:21
firefox sluit gewoon af als je dat bestand opent

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Resistor schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:29:
Eigenlijk is een oplossing heel simpel: laat een programma naar de code kijken voordat hij uitgevoerd wordt, en indien er een snelle oneindige loop in zit (dus zonder vertragingsroutine) niet uitvoeren.
Eigenlijk is dit het grootste programmeerprobleem uit de geschiedenis en dus niet op te lossen :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Kaspersky geeft al een waarschuwing als je die code probeert op te slaan.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Toen ik hem maakte en erop klikte deed ie niets. En toen de hoop maar opgegeven.
Maar toen ik mijn scherm wat ik in FireFox 1.0 nog open had staan terug wou halen. Kreeg ik een ongeldige bewerking, van Windows en werdt afgesloten. Best lollig dingetje :D

Verwijderd

Eerst werd er een popup pagina geblokt (wat ik erg raar vind, maar oke). Daarna twee foutmeldingen:
stack overflow in line 2
stack overflow in line 3
En daarna kon ik de pagina gewoon sluiten.

Dit met WinXP SP2 en IE 6

Edit
Ook even met Firefox 1.0 geprobeert en die crashed wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 22:20 ]

Pagina: 1