Toon posts:

[Access] gegevens importeren vanuit word document

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een vriend een database gemaakt in access, niet spanned op zich, maar ik heb nog 1 probleem en dat is het volgende.

Op dit moment heeft hij al zijn zaken geadministreerd in 400 word documenten die allemaal van dezelfde opbouw zijn dus:

Naam: XX
Bedrijf: XX

Enz enz. De velden zijn dus altijd hetzelfde maar niet als een veld zijnde gedefineerd het is gewoon een tekstsjabloon waar men een paar keer op TAB drukt om alles netjes uit te lijnen.

Mijn vraag is nu: zijn de 400 documenten in de access tabel te importeren en zo ja hoe kan dit het beste gedaan worden, zonder 400 keer dat met het handje te moeten kopieren en plakken :). De bedoeling is dan dat de waarde van 'naam' ook in het veld 'NAAM' komt van de access tabel, of eventueel een mooie lijst in Excel dan is het ook te importeren. Ik kon op internet / GOT search niet zo iets vinden wat van toepassing was op mijn vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 13:08 ]

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08 21:01
Volgens mij kan de die documenten niet zondermeer importeren.
Wel kan je VBA-coding schrijven die de Word-documenten stuk voor stuk opent en op bepaalde posities in het document zoekt en daarna die waarden in een tabel zet.

't Is wel ff kloppen... :)

Dingen die je kunt gebruiken:
- Scripting.FileSystemObject voor het doorlopen van alle bestanden in een map
- Word.Application en Word.Document voor de Word documenten

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik heb niet zo veel kennis van VBA, want hoe kan je bijvoorbeeld dat vba die bepaalde waarden laten lezen?

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08 21:01
't Gaat te ver om op deze plaats een cursus VBA te geven.
Ik heb het ooit ook moeten leren en heb veel via de helpfuncties (in Access: ALT+F11 en dan F1) gedaan. 't Kost je wel even wat tijd om je daar in te verdiepen...
Heel veel succes.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Topicstarter
mja is misschien wel handig ;) als iemand anders nog suggesties heeft gaarne :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:37

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je geen VBA kan moet je de afweging maken: VBA leren in 2 dagen en functie schrijven of 1 dag copy/pasten met een paar man.

enk dat de 2e optie sneller is. De eerste is natuurlijk leuker :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1