Toon posts:

KPN ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net kpn adsl geinstaleerd krijg je er zo'n leuke splitter bij line-dsl-phone
mooi aangesloten. Doet de telefoon het nu niet meer :S internet wel
Ik heb alle lijnen gecheckt die zijn goed, krijg je een line sync.
Als ik de aansluiting omdraai dus de line in de phone aansluiting en de telefoon in de line kan ik wel bellen maar niet internetten.
Ik heb al contact gehad met kpn volgens hun zou de splitter dan defect zijn, heb al een nieuwe splitter maar vertoont dezelfde eigenschappen.

Splitter zit bij de hoofdaansluiting op de line ingang

Heeft iemand hier ervaring mee? of weet wat er aan de hand is?

ThnX

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 13:14 ]

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:31

ChangeLife4Ever

owned by above

a) wat heb je zelf geprobeerd, gezocht whatever...

b) staat die splitter wel goed opgesteld, voor alle telefoontoestellen, zodat er niet ergens eentje stoort??

c) wij hebben dit probleem ook eens gehad. was een soort van korstluiting of zo. internet deed het wel, telefoon niet meer, kijk dus ook ff of alle draadjes nog goed zitten

remember your end, someone owns us

Verwijderd

Topicstarter
e.vanbeijnum schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:07:
a) wat heb je zelf geprobeerd, gezocht whatever...

b) staat die splitter wel goed opgesteld, voor alle telefoontoestellen, zodat er niet ergens eentje stoort??

c) wij hebben dit probleem ook eens gehad. was een soort van korstluiting of zo. internet deed het wel, telefoon niet meer, kijk dus ook ff of alle draadjes nog goed zitten
Zal ff kijken Thnx

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 14:30 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

er bestaat ook nog verschil in ISDN splitters en Analoge... VErder kan het stekkertje op je telefoonkabel slecht contact maken.. heb je die stekkertjes zelf er op gezet?
Wat als je het geheel weer zonder splitter aansluit (desnoods met telefoon rechtstreeks op de buitenlijn)?
Heel soms, heel heel soms, komt het voor dat bij plaatsing van ADSL in de centrale het telefoonsignaal wordt stuk gemaakt.. De KPN zal dit "altijd" ontkennen. Er is overigens een apart helpdesk nummer bij de KPN voor telefoonsignaalproblemen bij een ADSL aansluiting, heb je dat al gebeld?

Als je tijdens het aansluiten een kortsluiting hebt gemaakt op de telefoonkabel, kan het een aantal minuten duren voordat het weer werkt nadat je het goed hebt aangesloten. Er zit meestal een soort van electronische zekering achter, die om de paar minuten test of de kortsluiting verholpen is, daar moet je dus op wachten.

[ Voor 24% gewijzigd door Luxx op 30-11-2004 14:35 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Kijk als je isdn heb ook even naar het type NT1 wat je heb. Het beste en makkelijkste is als het S4 of hierboven is. Mocht dit niet zo zijn, kan je die gratis omruilen via kpn.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
1. Heb je de correcte soort splitter? ISDN of POTS?
2. Telefoon altijd op phone aansluiten en de buitenlijn altijd op line, anders gaat sowieso problemen geven.
3. Hoeveel telefoons heb je in huis? Lopen alle telefonie signalen over de splitter? Dat laatste moet dus wel altijd. Bij ISDN dus voor de NT1 aansluiten, en bij POTS zo dicht mogelijk bij ISRA.
4. Heb je dezelfde soort splitter terug gekregen, of een andere?
5. Heb je een draadloos toestel? Santiago 200 of een ander draadloos toestel? Met een aantal draadloze toestellen is dit een bekend probleem. Vraag dan wederom een splitterruil aan, alleen dan voor een ander type splitter.

Oh ja, KPN ruilt dus niet zo maar NT1 kasten om. Alleen als er een sterk vermoeden is dat de NT1 de oorzaak van een bepaald probleem is.

[ Voor 17% gewijzigd door Tropos op 01-12-2004 01:36 ]

Verwijderd

Oh ja, KPN ruilt dus niet zo maar NT1 kasten om. Alleen als er een sterk vermoeden is dat de NT1 de oorzaak van een bepaald probleem is.
dat verschilt enorm per medewerker en/of filiaal.

bij de primafoon in eindhoven deden ze ontzettend moeilijk, maar de monteur die we hadden laten langskomen wou eerst die NT1 vervangen voordat hij keek of het probleem ergens anders zat...

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 09:57

Radjesh

hoi

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 02:02:
[...]

dat verschilt enorm per medewerker en/of filiaal.

bij de primafoon in eindhoven deden ze ontzettend moeilijk, maar de monteur die we hadden laten langskomen wou eerst die NT1 vervangen voordat hij keek of het probleem ergens anders zat...
:( aan de telefoon zeiden ze dat het kon... kom je bij primafoon beginnen ze te zeiken dat het niet kan. Toen met de manager gesproken, en die gaf hem mee :)

Niet

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik had, voordat ik begon met het doorknippen van telefoonlijnen, de vaste lijn maar even doorgeschakeld naar een mobiel nummer, leek me wel praktisch. Wellicht een tip voor iedereen die niet te zwaar gedupeerd wil worden door een situatie als deze.

• Luxx

Luxx

epoman schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:42:
Ik had, voordat ik begon met het doorknippen van telefoonlijnen, de vaste lijn maar even doorgeschakeld naar een mobiel nummer, leek me wel praktisch. Wellicht een tip voor iedereen die niet te zwaar gedupeerd wil worden door een situatie als deze.
Een gewone telefoonlijn is desnoods met een kroonsteentje te verbinden.. dus als de telefoon echt niet meer wil:s..

En iedere tweaker heeft wel een kroonsteentje in huis, toch? Of anders draai je de draadjes aan elkaar, slaat er een keer met een hamer op, en wikkelt er een plakbandje omheen, en je kan bellen

[ Voor 18% gewijzigd door Luxx op 03-12-2004 02:43 ]

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Luxx schreef op donderdag 02 december 2004 @ 02:03:
[...]

Een gewone telefoonlijn is desnoods met een kroonsteentje te verbinden.. dus als de telefoon echt niet meer wil:s..
Uiteraard, maar zolang dat er niet tussen zit, ben je dus onbereikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb gisteren met KPN (2e keer)gebeld ze wisten niet wat het was.
Hebben ze vanmorgen naar mn kennis heengebeld waar ik dat aanleg (een leek) zeggen ze dat de afstand tussen de modem en aansluitpunt te groot is terwijl ik geen gehoor op de telefoon krijg.(adsl doet t perfect) ook zonder aansluiting van de modem doet de telefoon het niet door de splitter :S

Dit lijken me een beetje praatjes toch? :?

Verwijderd

Topicstarter
Tropos schreef op woensdag 01 december 2004 @ 01:34:
1. Heb je de correcte soort splitter? ISDN of POTS?
2. Telefoon altijd op phone aansluiten en de buitenlijn altijd op line, anders gaat sowieso problemen geven.
3. Hoeveel telefoons heb je in huis? Lopen alle telefonie signalen over de splitter? Dat laatste moet dus wel altijd. Bij ISDN dus voor de NT1 aansluiten, en bij POTS zo dicht mogelijk bij ISRA.
4. Heb je dezelfde soort splitter terug gekregen, of een andere?
5. Heb je een draadloos toestel? Santiago 200 of een ander draadloos toestel? Met een aantal draadloze toestellen is dit een bekend probleem. Vraag dan wederom een splitterruil aan, alleen dan voor een ander type splitter.

POTS splitter
Het is idd een santiago 200 draadloos is dat het probleem?

• Luxx

Luxx

Het is mogelijk dat het telefoon signaal "iets" vervorm raakt door de splitter, als je een erg gevoelige telefoon hebt, kan de vervorming van de splitter (die dus filters toepast op het signaal) er voor zorgen dat je telefoon het signaal niet herkend wordt. Blijkbaar is de Santiago200 erg gevoelig, en werkt het dus (mogelijk) daarom niet. Kan je het met een ander toestel proberen? Welk nummer van KNP heb je gebeld, 0800-0407? (die moet je geloof ik hebben, voor ALLE voice problemen)

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Die splitter in combinatie met een Santiago 200, dat is het probleem. Sommige andere combinaties van draadloze telefoons met deze splitter geven ook een dergelijk probleem.

Maar als jij het verder correct hebt aangesloten, weet ik zeker dat het probleem in die combinatie zit. KPN heeft speciaal voor deze gevallen andere splitters. Bel dus nogmaals naar de ADSL Helpdesk en vertel dat je denkt dat het probleem in de combinatie telefoon-splitter zit. Indien nodig kan de helpdeskmedewerker het even navragen. Dan maakt hij of zij een ruilactie voor die splitter aan en heb je over een paar dagen een andere splitter in de bus. Je moet dan dus wel een ander merk splitter gaan krijgen anders heb je er nog niets aan.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Tropos schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 17:38:
Die splitter in combinatie met een Santiago 200, dat is het probleem. Sommige andere combinaties van draadloze telefoons met deze splitter geven ook een dergelijk probleem.
Klopt en vragen om een Alcatel splitter die hebben geen problemen met die telefoon set

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Pagina: 1