Toon posts:

Geheugen van 1 gig naar 2 gig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd terug heb ik geupgrade van 256 naar 1 gig geheugen.
Aangezien ik veel met Cubase doe (en de daartoe behorende VST's) leverde dat veel winst op.

Nu wil ik graag om nog meer winst te halen naar 2 gig upgraden.

Het is een P4 2.6 Ghz

is dit verstandig? of kan ik beter andere onderdelen upgraden?

van 1 gig naar 2 gig geheugen (ddr) levert toch veel minder op dan van 256 naar 1024 MB?

wat te doen? is het het geld waard?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg de FAQ van dit subforum onder "Hoeveel geheugen heb ik nodig?" :)

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Weet je zeker dat van de 1024 mb geheugen er ook daadwerkelijk 1024 worden gebruikt? Installeer eens statbar, deze is te vinden op http://www.statbar.nl/ en kijk daar bijvoorbeeld naar je ram verbruik.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:57:
Een tijd terug heb ik geupgrade van 256 naar 1 gig geheugen.
Aangezien ik veel met Cubase doe (en de daartoe behorende VST's) leverde dat veel winst op.

Nu wil ik graag om nog meer winst te halen naar 2 gig upgraden.

Het is een P4 2.6 Ghz

is dit verstandig? of kan ik beter andere onderdelen upgraden?

van 1 gig naar 2 gig geheugen (ddr) levert toch veel minder op dan van 256 naar 1024 MB?

wat te doen? is het het geld waard?
Cubase / Nuendo / Soundforge werken beter met meer geheugen is mijn ervaring, audio-bewerken is nu eenmaal een behoorlijk geheugenintensief gebeuren. Zeker als je meerdere plugins/filters ed tegelijk gebruikt in één project, of zelfs maar op één channel.

Maar het verschil zal minder merkbaar zijn dan bij je eerdere upgrade, dat komt omdat de 256 Mb die je eerst had gewoonweg te weinig was. Het programma is na je eerste upgrade pas "echt" gaan werken.

Een nieuwe upgrade zal je alleen merken aan het feit dat alles gewoon wat "soepeler" / "reactiever" / "prettiger" werkt. Maar zoals hierboven is gemeld, moet je wel hier en daar een soort tweak uitvoeren om ervoor te zorgen dat het geheugen echt ook goed gebruikt wordt. Er was een soort documentje van genaamd "AudiomachinePC.doc" waarin die tweaks stonden, mss dat je die nog ergens kunt vinden.

Een van de tweaks is bijvoorbeeld ConservativeSwapfileUsage=1, waardoor Windows primair je geheugen gebruikt, en pas aan de swapfile begint als het geheugen vol loopt.

EDIT:
Heb even in mijn post history gezocht; hieronder staat een een link naar een vergelijkbaar topic waarin e.a. aan tweaks wordt uitgelegd. Lees dat ook ff door, en ook klik even door de de links die in dat topic worden opgegeven.

Als je dat doet heb je alle tweaks gezien en gelezen, en weet je hoe ,- en wat.
link: Verwijderd in "Werkgeheugen meer nodig?"

Succes

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 13:24 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:02:
Een nieuwe upgrade zal je alleen merken aan het feit dat alles gewoon wat "soepeler" / "reactiever" / "prettiger" werkt.
Let wel: dit is alleen het geval als je daadwerkelijk over het limiet heen zit. Dus wanneer de topicstarter meer dan 1GB gebruikt.

Indien dat niet het geval is, dan kun je beter een Dual CPU bak nemen, mocht je soepeler/reactiever/prettiger willen werken ;)

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 10:56
Ik werk ook met Cubase en gebruik voornamelijk vsti. Als je dit ook doet,dan kan ik het je alleen maar aanraden.Er zijn sommige vsti(zoals bijv. Stylus Rmx,Battery2 enz.) die erg veel geheugen gebruiken.Als ik een paar van deze vsti gebruik zit ik vaak al op een geheugen gebruik van 1100 mb.Dus 2 gig geheugen is dan ook geen overbodige luxe

Verwijderd

BalusC schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:07:
[...]
Indien dat niet het geval is, dan kun je beter een Dual CPU bak nemen, mocht je soepeler/reactiever/prettiger willen werken ;)
offtopic:
Daarom heb ik dus een dual, mèt 2 Gb; Piccies komen nog in je dual xeon topic ;)

Verwijderd

Topicstarter
goede reply's. hier kan ik wat mee.
Thanks
Pagina: 1