Toon posts:

wireless DVI + usb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nou al dagen aan het zoeken voor een wireless dvi/usb send/receiver.
waarom is er zo iets niet op de markt, ik begrijp er geen bal van.
Heeft dit te maken met de vele bandbreedte ofzo?
Er zijn genoeg systemen die wel analoog te werk gaan zoals pc ---> tv, maar ik wil gewoon mijn resoltie behouden.
Ik hoop dat iemand anders is die hier ooit van heeft gehoord.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Idd, bangbreedte is veel te groot. Geef het zoeken dus maar op!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof nooit dat, dat technisch onoplosbaar is, waarom zou die bandbreedte niet gecomprimeerd kunnen worden, waarom kunnen ze het niet bundelen?

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 14:58
nou, wifi gaat tot 54 Mbit, en DVI is een x aantal Gbit en dus totaal niet vergelijkbaar, voorlopig echt niet haalbaar dus.. bovendien valt een groot voordeel van DVI weg door het wireless te maken, namelijk de kwaliteit van de verbinding..

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Neo_TGP schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:06:
nou, wifi gaat tot 54 Mbit, en DVI is een x aantal Gbit en dus totaal niet vergelijkbaar, voorlopig echt niet haalbaar dus.. bovendien valt een groot voordeel van DVI weg door het wireless te maken, namelijk de kwaliteit van de verbinding..
Nou, Gbit is wel erg veel.

1600x1200x32@85 bv is ongeveer 622 Mb/sec (zonder overhead e.d). Je kunt natuurlijk compressie toepassen, maar dan is het beeld lang niet meer zo goed en behoorlijk onbruikbaar imho (en bij dit soort resoluties vergt dat enorm veel CPU/DSP kracht en nog steeds een behoorlijke bandbreedte)

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 30-11-2004 13:14 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
arg.... Ok en stel dat ik met d-sub genoegen neem, kan dat?
Of werkt het met het zelfde principe. (tis analoog dus zou anders moeten/kunnen werken, of convert ie het weer in 1tjes en 0tjes?) zucht...

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07 14:45

NBK

Weercam-Avatar

Neo_TGP schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:06:
Wireless transmissie geeft alleen kwaliteits verlies op het moment dat je analoog (Dus VGA) over gaat sturen. DVI is digitaal en dus heeft de beeldkwaliteit niet te lijden als er een extra omzetting plaats vind van het ene naar het andere medium. Compressie is geen haalbare optie, zeker dingen zoals JPG of MPEG niet, iets met rar of zip achtige compressie technieken zou een stuk beter werken maar dat geeft mogelijke situaties waarin de bandbreedte alsnog te kort zal schieten terwijl dat bij jpg en mpg af te vangen is.
Voor VGA is er trouwens wel wireless spul te krijgen. De beeldkwaliteit blijft ook wel goed alleen zit e met een maximale resolutie van 1024 geloof ik.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41
voor vga zelf weet ik wel dat linksys dat in z'n assortiment heeft zitten

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1