Ik heb een formulier ontworpen waarin een gebruiker gegevens kan invoeren.
Als men klaar is met het invoeren van deze gegevens kan met op de knop mail drukken waarna er op de achtergrond een rapport wordt aangemaakt die dezelfde waardes aanneemt als het formulier, waarna het automatisch als mail attachment word toegevoegd (Als plaatje nml .snp (snapshot)) .
Als ik één keer op de mail button klik werkt het gewoon en wordt outlook geopend en wordt er een screenshot van het rapport toegevoegd als bijlage. Het gekke is dat als ik nogmaal op de mail button klik er niets meer gebeurd. Hij laad heel ef maar doet verder niets en opend geen outlook. Ik moet de database vervolgens afsluiten en opnieuw starten wil het weer werken.
Wat gaat er fout?
Code achter het formulier - de mail button:
Code achter het rapport "KASPER - gelebriefjerapport"
Ik heb het op deze manier gedaan omdat een formulier niet makkelijk geexporteerd kan worden naar een mailtje. (maken van screenshot niet mogelijk)
Dit is bij een rapport juist wel goed mogelijk!
Help ;'(
Als men klaar is met het invoeren van deze gegevens kan met op de knop mail drukken waarna er op de achtergrond een rapport wordt aangemaakt die dezelfde waardes aanneemt als het formulier, waarna het automatisch als mail attachment word toegevoegd (Als plaatje nml .snp (snapshot)) .
Als ik één keer op de mail button klik werkt het gewoon en wordt outlook geopend en wordt er een screenshot van het rapport toegevoegd als bijlage. Het gekke is dat als ik nogmaal op de mail button klik er niets meer gebeurd. Hij laad heel ef maar doet verder niets en opend geen outlook. Ik moet de database vervolgens afsluiten en opnieuw starten wil het weer werken.
Wat gaat er fout?
Code achter het formulier - de mail button:
code:
1
2
3
4
5
| Private Sub Knop37_Click() DoCmd.OpenReport "KASPER - gelebriefjerapport", acViewPreview End Sub |
Code achter het rapport "KASPER - gelebriefjerapport"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| Private Sub Report_Activate()
(Hier nemen de velden op het rapport dezelfde waarde aan als het zojuist ingevulde formulier)
Tekst0 = Forms!KASPERgelebriefjeform.Tekst0
Tekst2 = Forms!KASPERgelebriefjeform.Tekst2
Tekst4 = Forms!KASPERgelebriefjeform.Tekst4
Tekst6 = Forms!KASPERgelebriefjeform.Tekst6
Tekst8 = Forms!KASPERgelebriefjeform.Tekst8
Tekst10 = Forms!KASPERgelebriefjeform.Tekst10
Selectievakje28 = Forms!KASPERgelebriefjeform.Selectievakje28
Selectievakje30 = Forms!KASPERgelebriefjeform.Selectievakje30
Selectievakje32 = Forms!KASPERgelebriefjeform.Selectievakje32
Selectievakje34 = Forms!KASPERgelebriefjeform.Selectievakje34
Dim strMessage2 As String
strMessage2 = "Wij hebben u niet aangetroffen op uw werkplek (zie bijlage)." & vbLf & vbLf & "Voor eventuele vragen kunt contact met ons op nemen." & vbLf & _
"Vermeld svp het ticketnummer." & vbLf & vbLf & vbLf & _
"Met vriendelijke groeten," & vbLf & vbLf & _
"Afdeling Automatisering" & vbLf & vbLf & _
"tel 026 -378 6666" & vbLf & "helpdesk@alysis.nl"
DoCmd.SendObject acSendReport, "KASPER - gelebriefjerapport", acFormatSNP, "Hier e-mail invoeren", , , "Helpdesk I&A: Afwezigheid werkplek", strMessage2
DoCmd.Close acReport, "KASPER - gelebriefjerapport"
End Sub |
Ik heb het op deze manier gedaan omdat een formulier niet makkelijk geexporteerd kan worden naar een mailtje. (maken van screenshot niet mogelijk)
Dit is bij een rapport juist wel goed mogelijk!
Help ;'(
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 12:52 ]