In veel overflow topics gezocht maar mijn oplossing niet kunnen vinden.
Ik heb ook 1 div (container) met een vaste positie en vaste hoogte & breedte.
Deze moet een verticale scrollbar krijgen, want in deze div (container) heb ik een groot aantal divjes (divje) die allemaal naast elkaar veel breder zijn dan de width van de div container.
In Firefox (1.0) zie ik een prachtige vertikale scrollbar maar in IE wil hij maar niet tonen. De divjes gaan dan vrolijk op de volgende regel staan
HTML:
CSS:
de regel 'overflow:-moz-scrollbars-horizontal;' doet dus goed zijn werk in Firefox, terwijl 'overflow-x: scroll' (of 'display', 'auto' heb alles geprobeerd) niets doet voor IE 6.
'text-wrap=none;' ook al geprobeer maar dan verknalt die de hele layout aangezien de teksten dan ook uit de divjes (inhoud) springen, en een scrollbar blijft ook daar uit....
Iemand een idee? Ik weet het niet meer..
Ik heb ook 1 div (container) met een vaste positie en vaste hoogte & breedte.
Deze moet een verticale scrollbar krijgen, want in deze div (container) heb ik een groot aantal divjes (divje) die allemaal naast elkaar veel breder zijn dan de width van de div container.
In Firefox (1.0) zie ik een prachtige vertikale scrollbar maar in IE wil hij maar niet tonen. De divjes gaan dan vrolijk op de volgende regel staan
HTML:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <div id="container">
<div class="inhoud">Lorem ipsum dolor sit amet</div>
(etc..)
</div> |
CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| #container {
top: 261px;
left: 80px;
position: absolute;
max-width: 694px;
height: 171px;
border: 4px solid #F88020;
overflow-x:scroll;
overflow:-moz-scrollbars-horizontal;
box-sizing: border-box;
-moz-box-sizing: border-box;
}
.inhoud{
width: 132px;
height: 130px;
float: left;
border-right: 4px solid #F88020;
box-sizing: border-box;
-moz-box-sizing: border-box;
} |
de regel 'overflow:-moz-scrollbars-horizontal;' doet dus goed zijn werk in Firefox, terwijl 'overflow-x: scroll' (of 'display', 'auto' heb alles geprobeerd) niets doet voor IE 6.
'text-wrap=none;' ook al geprobeer maar dan verknalt die de hele layout aangezien de teksten dan ook uit de divjes (inhoud) springen, en een scrollbar blijft ook daar uit....
Iemand een idee? Ik weet het niet meer..