Ik ben bezig met het testen van w32time services, aangezien ik nu een programma heb wat erg afhankelijk is van tijd i.v.m. licenties.
Het gaat om 1 pdc als master,waar de service al goed op draait. Hier wordt de tijd via een ntp bijgewerkt.Dit gebeurd 1 keer per dag.De primary en de clients geven een foutmelding namelijk:
id 23 couldn't find a timesource in secondarydomain
heb gezocht op internet maar 1 ding gevonden, dat de pdc eruit zou liggen of geen netwerkverbinding maar ik kan de pdc pingen en bereiken via de verkenner.
Ik heb bij secondarydomain de eerste keer niks ingevuld zoals beschreven in de documentatie van microsoft en de andere keer juist domein neer gezet.
Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe.
de ini file van de server ziet er zo uit:
type=ntp
log=yes
period=0
tasync=no
ntpserver=ntp.xs4all.be
localntp=yes
de ini file op de primary:
type=primary
period=0
tasync=no
primairysource=\\server_01
timesource=yes
ini file op de secondary
type=secondary
period=0
tasync=no
secondarydomain=domein
Help?!
Het gaat om 1 pdc als master,waar de service al goed op draait. Hier wordt de tijd via een ntp bijgewerkt.Dit gebeurd 1 keer per dag.De primary en de clients geven een foutmelding namelijk:
id 23 couldn't find a timesource in secondarydomain
heb gezocht op internet maar 1 ding gevonden, dat de pdc eruit zou liggen of geen netwerkverbinding maar ik kan de pdc pingen en bereiken via de verkenner.
Ik heb bij secondarydomain de eerste keer niks ingevuld zoals beschreven in de documentatie van microsoft en de andere keer juist domein neer gezet.
Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe.
de ini file van de server ziet er zo uit:
type=ntp
log=yes
period=0
tasync=no
ntpserver=ntp.xs4all.be
localntp=yes
de ini file op de primary:
type=primary
period=0
tasync=no