hoi ik heb een probleem met Azureus, ik krijg de bekende NAT fout. Ik heb daarover hier de meeste forums wel doorgelezen, en nog altijd zonder resultaat.
de opstelling:
Mijn PC (P4,WinXPprosp2) staat wireless in verbinding met een router (SMC 7004VWBRv.2) en daarachter een ADSL modem (Speedtouch510), allen met de nieuwste firmware.
De firewalls van de PC, Router en Speedtouch staan uit.
Wanneer ik de PC rechtstreeks met het modem verbind kan ik wel downloaden met Azureus, gem 150 kb/s..
Hang ik de router ertussen, krijg ik die NAT fout in Azureus. Met UPnP werkt het niet, als ik handmatig een virtual server instel in de router werkt het ook niet. In de speedtouch heb ik een NAPT entrie aangemaakt :
outside ip: 0.0.0.0
inside ip: 192.168.2.xxx
outside port: 6882
inside port: 6882
type : tcp
Uiteraard staan in de router en Azureus dezelfde poort geselecteerd.
Het probleem lijkt dus in de router te zitten..Wie kan helpen?
de opstelling:
Mijn PC (P4,WinXPprosp2) staat wireless in verbinding met een router (SMC 7004VWBRv.2) en daarachter een ADSL modem (Speedtouch510), allen met de nieuwste firmware.
De firewalls van de PC, Router en Speedtouch staan uit.
Wanneer ik de PC rechtstreeks met het modem verbind kan ik wel downloaden met Azureus, gem 150 kb/s..
Hang ik de router ertussen, krijg ik die NAT fout in Azureus. Met UPnP werkt het niet, als ik handmatig een virtual server instel in de router werkt het ook niet. In de speedtouch heb ik een NAPT entrie aangemaakt :
outside ip: 0.0.0.0
inside ip: 192.168.2.xxx
outside port: 6882
inside port: 6882
type : tcp
Uiteraard staan in de router en Azureus dezelfde poort geselecteerd.
Het probleem lijkt dus in de router te zitten..Wie kan helpen?