Toon posts:

NAT fout SMC Barricade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb een probleem met Azureus, ik krijg de bekende NAT fout. Ik heb daarover hier de meeste forums wel doorgelezen, en nog altijd zonder resultaat.

de opstelling:

Mijn PC (P4,WinXPprosp2) staat wireless in verbinding met een router (SMC 7004VWBRv.2) en daarachter een ADSL modem (Speedtouch510), allen met de nieuwste firmware.

De firewalls van de PC, Router en Speedtouch staan uit.

Wanneer ik de PC rechtstreeks met het modem verbind kan ik wel downloaden met Azureus, gem 150 kb/s..
Hang ik de router ertussen, krijg ik die NAT fout in Azureus. Met UPnP werkt het niet, als ik handmatig een virtual server instel in de router werkt het ook niet. In de speedtouch heb ik een NAPT entrie aangemaakt :

outside ip: 0.0.0.0
inside ip: 192.168.2.xxx
outside port: 6882
inside port: 6882
type : tcp

Uiteraard staan in de router en Azureus dezelfde poort geselecteerd.

Het probleem lijkt dus in de router te zitten..Wie kan helpen?

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 17:46
Zelfde probleem bij mij hoewel ik wel boven de 150kb/s uit kan komen krijg ik toch een nat fout.

outside ip: 0.0.0.0
inside ip: 192.168.2.xxx
outside port: 6882
inside port: 6882
type : tcp

moet dit niet 6881 zijn ipv 6882? Of hebbie zelf de poort via aza verandert?

Verwijderd

Topicstarter
die poort heb ik idd ook in Azareus ingesteld. Maakt trouwens niet uit welke poort je instelt, hij blijft die fout geven!
Las ook ergens dat je je speedtouch als default server naar de router moet instellen en dat norton 2004 misschien voor problemen kan zorgen,toch ff proberen..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal de TCP poort moeten doormappen. Lees Het Grote Poortmappingsverhaal eens door, daar staat precies in hoe je dit kan doen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
heb zojuist de oplossing gevonden:

instellingen Speedtouch 510:
NAPT: Default server instellen, IP van Speedtouch gebruiken (10.0.0.150)
DHCP: OFF

instellingen SMC Barricade:
DHCP:OFF
DMZ:AAN (IP van client invoeren)
UPnP:AAN

in deze configuratie werkt Azureus eindelijk!Probleem is alleen dat dmv DMZ de router alle poorten doorstuurt naar mijn PC, kan de bedoeling ook niet zijn...toch nog ff met een virtuel server proberen