Toon posts:

[WinXP] Geen toetsenbord of muis in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen

Ik ben gisteren bij iemand langs geweest omdat hij problemen had met zijn computer. Nu blijkt dat hij in WindowsXP enkele keys heeft verwijderd naar aanleiding van een ander probleem (systeem herstart ipv af te sluiten). Deze keys blijken o.a. nodig te zijn om de muis en het toetsenbord aan te sturen. Ik weet de waarde van de keys maar ik kan ze niet meer terugzetten omdat de muis én het toetsenbord het niet doen in zowel Windows als de Veilige modus. Laatst bekende configuratie terugzetten kan ook niet (er is nooit een systeemherstelpunt gemaakt). Ik heb e.e.a. geprobeerd in de herstelconsole van WinXP (te benaderen via de setup) echter ook zonder resultaat. Een WinXP herinstallatie heeft niet mijn voorkeur. De HD heeft een NTFS bestandsindeling.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik en/of toetsenbord en/of muis werkend krijg in Windows? Of hoe kan ik ervoor zorgen dat deze keys in het register ingevoerd worden?

Zelf dacht ik mss nog aan zelf mousedrivers laden tijdens het opstarten... Weet iemand hoe dit kan?

Tot slot de keys waar het om gaat (die dus niet meer aanwezig zijn):
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96B-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} -> Name: UpperFilters Type: REG_MULTI_SZ Data: kbdclass of Data: mouclass

Graag hulp ;)

Verwijderd

USB muis aansluiten en hopen dat die andere key's gebruikt?

Windows XP er opnieuw OVERHEEN installeren (raak je niks kwijt en zulke dingen worden meestal dan hersteld).

Remote desktop te starten?

Verwijderd

Topicstarter
USB muis werkt ook niet, evenals een seriële muis.

Kun je me meer vertellen over Remote desktop? Moet dat niet eerst geactiveerd worden of staat dat standaard aan? Hoe werkt het?

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

maak je gebruik van ps2 of usb?
edit:
te laat...

[ Voor 32% gewijzigd door Sequence op 30-11-2004 11:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:53:
USB muis werkt ook niet, evenals een seriële muis.

Kun je me meer vertellen over Remote desktop? Moet dat niet eerst geactiveerd worden of staat dat standaard aan? Hoe werkt het?
Vanuit windows xp kun je naar iemand een uitnodiging versturen voor hulp (hulp op afstand).

Je toestenboord zou ik DOS mode wel moeten werken.
Misschien dat je trouwens zo dan snel de registry kan bijwerken. Ben je meteen al klaar. En anders via de registry zorgen dat hij hulp op afstand opstart bij booten.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is booten van Windows XP cd, dan op recovery console de registry editen geen optie?

Verwijderd

Topicstarter
Ahah... Hulp op afstand zal niet gaan werken, want ik kan helemaal niks in windows doen. Het register editen buiten windows zou ideaal zijn, maar kon volgens mij niet. Weet iemand hoe of heeft iemand ooit geprobeerd vanuit de recovery console het register te editen?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04 17:54

Godjira

To infinity and beyond!

MissingDog schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:58:
Is booten van Windows XP cd, dan op recovery console de registry editen geen optie?
Volgens mij kun je je register in de recovery console niet benaderen zoals de TS dat wilt. Ik denk dat de TS het beste Windows over deze installatie kan installeren, zoals eerder ook al werd aangeraden, dan wordt dit zeker hersteld en behoud je alle instellingen, programma's en andere data. Je krijgt je Windows werkend terug, met alles erop en eraan, zoals je het eerder ook al had.

Profile

Verwijderd

Jep, repair/reinstall lijkt me ook het beste. Registery offline editen gaat trouwens wel (maar niet de current user fzo geloof ik). Er zijn tal van ERD's (emergency repair disk) die dit kunnen. Zoals bv. die van wininternals (betalend), maar beter nog (gratis) is deze bootdisk http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html waarmee je ook registery kan bewerken (gebruik em zelf altijd om password mee te resetten). Er zullen als je even zoekt nog wel opstartdisketjes zijn die dit kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het vanaaf proberen, het register te editen met zo'n opstartdisk. Ben benieuwd.

Weet iemand toevallig ook nog of je een driverdisk voor bv de mouse kunt maken welke ingeladen wordt als windows start?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Mochten repair opties en dergelijke niet werken, kijk dan eens naar een bootable linux of windows cd. Bijvoorbeeld knoppix (linux omgeving op bootable dc) of Ultimate bootcd (Windows omgeving op een bootable cd). Laatste geniet mijn voorkeur aangezien ik niet echt thuis ben in linux.

Knoppix: http://www.knoppix.org
Ubcd: http://www.ubcd4win.com/

(van hieruit kun je dus gewoon probleemloos bestanden benaderen en de registry bewerken)

[ Voor 12% gewijzigd door sh4d0wman op 30-11-2004 13:41 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
Met de UBCD (Ultimate Boot CD) is het me vrij gemakkelijk gelukt het register te editen. Hiervoor mijn dank _/-\o_

UBCD boot een "compleet" besturingssysteem vanaf cd waarna je de bestanden en het register op de HD ook aankunt. Errug handig!
Pagina: 1