Toon posts:

Programma automatisch herstarten na crash

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een programma die na een X aantal minuten nakijkt of er nog wel een bepaald proces draait op mijn pc. Is dit niet het geval, dat zou het programma het proces moeten herstarten. Ik heb al google gebruikt maar niet echt nuttige dingen gevonden maar ben er vrij zeker van dat dit bestaat. Het is voor mijn eitje (eggdrop) en die geeft er soms eens de brui aan. (Is dit Nederlands? ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 11:50 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

met firedaemon kun je normale programma's als service draaien. firedaemon kan het dan ook herstarten etc.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Dat kan toch met cronjobs?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Probeer het eens met een batchfile die je runnen.cmd noemt:

code:
1
2
3
eggdrop.exe

runnen.cmd

als eggdrop dan crashed start ie automatisch weer opnieuw op.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
FireDeamon ziet er wel goed uit maar je moet betalen blijkbaar. En dat is geen optie voor mij.

Ik ben niet zo duidelijk geweest in mijn startpost betreffende het OS. Het OS waarop ik werk is Windows XP.

En met het batchscript wordt het programma telkens in een loop gestart met de melding dat het al runt in de background.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Dat klinkt alsof je programma niet crasht (uncaught SE) maar vastloopt?

In het algemeen kan dit niet - je kunt niet a priori van een willekurig programma bepalen of dat vastgelopen is.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
MSalters schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:57:
Dat klinkt alsof je programma niet crasht (uncaught SE) maar vastloopt?
Neen, niet echt, het programma stopt soms willekeurig, meestal is de reden de TCL scripts die ik gebruik. En dan stopt het abrubt met werken zonder foutmelding. Maar omdat het programma in de achtergrond draait kan ik niet altijd kijken of het wel nog loopt zoals het moet.

Dus een gewoon VB scriptje of een klein freeware programma zou dit moeten kunnen oplossen, de vraag is alleen, welk programma?
Pagina: 1