[XP] Foutmelding bij opstarten.

Pagina: 1
Acties:

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Als ik mijn computer met Win. XP opstart, dan krijg ik een foutmelding, dat een bepaald .dll bestand beschadigd of niet gevonden kan worden.
Door deze fout kan mijn computer niet verder opstarten.

Nu probeer ik dus via de win.xp cd het te herstellen, omdat dat in de foutmelding staat.

Ik kom dus via die cd via Repareren in een DOSscherm, en daar zou ik als het goed is moeten kunnen repareren.
Maar daar kan je alleen bepaalde codes gebruiken, en ik weet niet welke |:(

Dus weet iemand dat, of hoe ik die foutmelding kan 'omzeilen'?

offtopic:
Sorry voor de weinige info, maar ik zit nu op school...

Verwijderd

De code die je dan als eerst moet typen is 'help', dan zie je alle functies wel staan. Je zult dan 'Fixboot' of 'FixMBR' moeten gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 11:30 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hier kunnen wij natuurlijk ook niet zo veel mee - zonder exacte foutmeldingen is het voor ons ook erg moeilijk :) Welke foutmelding (welke DLL) krijg je precies? :)

• rjongen
Ik ben nog niet thuis, maar de foutmelding is:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.

Verwijderd

Tadaa! :) Clique!

Edit: En klik eens hier en hier. B)

Met die foutmelding is een hele berg informatie te vinden.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 14:21 ]

• rjongen
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:18:
Tadaa! :) Clique!

Edit: En klik eens hier en hier. B)

Met die foutmelding is een hele berg informatie te vinden.
Hartstikke bedankt!
Ik ga het vanavond - als ik thuis kom - meteen uitproberen.
Ik weet ook al hoe het komt: Heb gisteren mijn cd-brander vervangen door een dvd-brander... Dat ging al niet helemaal goed 8)7

• rjongen
Het heeft niet geholpen.
Bij die windows-informatie met dat stappenplan om het op te lossen gaat alles goed.

Toen ik het voor de 2e (en 3e en 4e) keer probeerde, stondën na intypen van bootcfg /list (dan krijg je dus de vermeldingen in het huidige bestand Boot.ini) de goede vermeldingen, namelijk de dingen die in de latere stappen van het stappenplan worden gedaan, zoals de naam van besturingsysteem, de map van Windows en /fastdetect.

Ik weet echt niet wat te doen, ik ben de wanhoop en de krankzinnigheid :'( nabij.
offtopic:
Er staat hele belangrijke info in mijn compie die ik vanavond echt zeer dringend nodig heb...

• rjongen
niemand?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hal.dll pleite == reinstall.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
rjongen,

Zou je als je zelf de laatste poster bent, binnen 24 uur je eigen post willen aanpassen? Dit inplaats van een nieuwe post, welke het topic ten koste van anderen omhoog haalt in de tracker ....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ik weet wel wat je kunt doen om die XP te repareren, wat je in eerste instantie probeerde. Op één of andere manier krijg je bij de standaard XP cd (dus zonder servicepack) niet altijd die repair-optie (je krijgt hem meer niet dan wel). We hebben sinds kort hier een officiele CD van MS met SP2 geïntegreerd en die doet het om een duistere reden wel.

Er is een manier om sp2 te slipstreamen (zo heet het geloof ik) in de installatie van XP, maar daar moet je maar ff op googlen. Heb het zo niet bij de hand.

Sign here against sigs

• rjongen
sanfranjake schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:40:
rjongen,

Zou je als je zelf de laatste poster bent, binnen 24 uur je eigen post willen aanpassen? Dit inplaats van een nieuwe post, welke het topic ten koste van anderen omhoog haalt in de tracker ....
keej.
Marlibica schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:46:
Ik weet wel wat je kunt doen om die XP te repareren, wat je in eerste instantie probeerde. Op één of andere manier krijg je bij de standaard XP cd (dus zonder servicepack) niet altijd die repair-optie (je krijgt hem meer niet dan wel). We hebben sinds kort hier een officiele CD van MS met SP2 geïntegreerd en die doet het om een duistere reden wel.

Er is een manier om sp2 te slipstreamen (zo heet het geloof ik) in de installatie van XP, maar daar moet je maar ff op googlen. Heb het zo niet bij de hand.
Ik snap je helaas niet helemaal...
Reinstall?!
Ben ik dan niet al mijn gegevens kwijt?
Ik heb 3 partities, C, D en E.
Op C staat Windows, EN al mijn belangrijke files en mails.
Als ik windows dan reinstall, dan ben ik die dingen toch kwijt :?

[ Voor 67% gewijzigd door rjongen op 01-12-2004 15:35 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

rjongen schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:32:
Reinstall?!
Ben ik dan niet al mijn gegevens kwijt?
ooit gehoord van backups? :P

Pak een knoppix CD of een BartPE CD en zet de boel veilig weg.

desnoods doe je een "noodinstallatie" op je E: en stelt daarmee je bestanden van je systemroot veilig (je C: dus).

Vervolgens doe je een Goeie installatie op je C: (ja, formatteren inderdaad) en gooi je daarna je install op E: weer weg.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 01-12-2004 21:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

rjongen schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:32:
Welke partities heb je al geprobeerd, boot.ini lijkt naar de verkeerde partitie te wijzen, ervanuit uitgaande dat alle data nog correct is zou je moeten proberen van meerder partities op te starten.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Heb je nog meerdere schijven in je pc hangen, heb je al gekeken met een bootdiskje wel partitie actief is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 23:38 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:37:
Welke partities heb je al geprobeerd, boot.ini lijkt naar de verkeerde partitie te wijzen, ervanuit uitgaande dat alle data nog correct is zou je moeten proberen van meerder partities op te starten.
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm

of je HAL is echt foetsie.

• rjongen
Ik heb het risico gewaagd, en windows opnieuw geinstalleerd.
Ik ben niets kwijt, behalve mijn e-mails :X
Bedankt allemaal en het topic kan dicht
Pagina: 1