Ik heb problemen met het compileren van PHP 4.3.9 met GD 2.0.33 en freetype 2.1.9
Als handleiding heb ik deze howto aangehouden.
Het compileren en installeren van freetype en GD gaat allemaal zonder problemen.
PHP probeer ik onder de volgende commands te compileren:
Als ik het command make uitvoer eindigt hij met de volgende errors:
Ik heb geen idee waar het aan ligt aangezien GD en Freetype wel goed en zonder errors geinstalleerd zijn. Ook het googlen levert geen duidelijk resultaat op.
Als handleiding heb ik deze howto aangehouden.
Het compileren en installeren van freetype en GD gaat allemaal zonder problemen.
PHP probeer ik onder de volgende commands te compileren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ./configure --with-apxs=/usr/local/apache/bin/apxs --enable-mysql --with-zlib --with-gd=/usr/local/ --with-freetype-dir=/usr/local/src/freetype-2.1.9 --with-ttf --enable-gd-native-ttf |
Als ik het command make uitvoer eindigt hij met de volgende errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ext/gd/gd.lo(.text+0x1257): In function `zif_imagecolormatch': /usr/local/src/php-4.3.9/ext/gd/gd.c:807: undefined reference to `gdImageColorMatch' ext/gd/gd.lo(.text+0x2cc4): In function `zif_imagerotate': /usr/local/src/php-4.3.9/ext/gd/gd.c:1117: undefined reference to `gdImageRotate' ext/gd/gd.lo(.text+0x5b69): In function `zif_imageline': /usr/local/src/php-4.3.9/ext/gd/gd.c:2189: undefined reference to `gdImageAALine' ext/gd/gd.lo(.text+0x6bf0): In function `zif_imageellipse': /usr/local/src/php-4.3.9/ext/gd/gd.c:2322: undefined reference to `gdImageEllipse' ext/gd/gd.lo(.text+0x9c8c): In function `zif_imageantialias': /usr/local/src/php-4.3.9/ext/gd/gd.c:3883: undefined reference to `gdImageAntialias' collect2: ld returned 1 exit status make: *** [sapi/cli/php] Error 1 |
Ik heb geen idee waar het aan ligt aangezien GD en Freetype wel goed en zonder errors geinstalleerd zijn. Ook het googlen levert geen duidelijk resultaat op.