Ik heb een form gemaakt en als er op de knop OK gedrukt wordt dan moet er gechecked worden of editbox 'Aantal' wel vol is. Als dat niet het geval is moet er een msgbox komen en zeggen dat de editbox leeg is en de rest van de procedure afbreken. Als er wel wat in staat moet hij door gaan met de SQL instructie. Ik heb het volgende gemaakt alleen ik krijg nu een foutmelding waarvan ik niet weet wat ik er mee aan moet.
Private Sub btnOk_Click(Cancel As Integer)
On Error GoTo Err_btnOk_Click
If Me.Aantal = "" Then
MsgBox "U moet een aantal invullen alvorens op bestel te drukken.", cbExclamination
Cancel = True
Else
DoCmd.RunSQL "INSERT INTO tblbestellingdeel (DAG, Leverancier, Artikel, Aantal, Ontvangen) VALUES ('" & Me!CurrentDate & "','" & Me!Voorkeursleverancier & "','" & Me!Barcode & "','" & Me!Aantal & "','Niet')"
MsgBox "Uw bestelling is bevestigd.", , "Bevestiging"
DoCmd.Close
End If
Exit_btnOk_Click:
Exit Sub
Err_btnOk_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_btnOk_Click
End Sub
Foutmelding:
De expressie Bij Klikken die u hebt opgegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt: Proceduredeclaratie komt niet overeen met de beschrijving van de gebeurtenis of de procedure met dezelfde naam.
Iemand ook maar enig idee wat er hier niet klopt?
Private Sub btnOk_Click(Cancel As Integer)
On Error GoTo Err_btnOk_Click
If Me.Aantal = "" Then
MsgBox "U moet een aantal invullen alvorens op bestel te drukken.", cbExclamination
Cancel = True
Else
DoCmd.RunSQL "INSERT INTO tblbestellingdeel (DAG, Leverancier, Artikel, Aantal, Ontvangen) VALUES ('" & Me!CurrentDate & "','" & Me!Voorkeursleverancier & "','" & Me!Barcode & "','" & Me!Aantal & "','Niet')"
MsgBox "Uw bestelling is bevestigd.", , "Bevestiging"
DoCmd.Close
End If
Exit_btnOk_Click:
Exit Sub
Err_btnOk_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_btnOk_Click
End Sub
Foutmelding:
De expressie Bij Klikken die u hebt opgegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt: Proceduredeclaratie komt niet overeen met de beschrijving van de gebeurtenis of de procedure met dezelfde naam.
Iemand ook maar enig idee wat er hier niet klopt?
erhmm.