[VBA] Controle op editbox

Pagina: 1
Acties:

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 14:31
Ik heb een form gemaakt en als er op de knop OK gedrukt wordt dan moet er gechecked worden of editbox 'Aantal' wel vol is. Als dat niet het geval is moet er een msgbox komen en zeggen dat de editbox leeg is en de rest van de procedure afbreken. Als er wel wat in staat moet hij door gaan met de SQL instructie. Ik heb het volgende gemaakt alleen ik krijg nu een foutmelding waarvan ik niet weet wat ik er mee aan moet.

Private Sub btnOk_Click(Cancel As Integer)
On Error GoTo Err_btnOk_Click

If Me.Aantal = "" Then
MsgBox "U moet een aantal invullen alvorens op bestel te drukken.", cbExclamination
Cancel = True

Else
DoCmd.RunSQL "INSERT INTO tblbestellingdeel (DAG, Leverancier, Artikel, Aantal, Ontvangen) VALUES ('" & Me!CurrentDate & "','" & Me!Voorkeursleverancier & "','" & Me!Barcode & "','" & Me!Aantal & "','Niet')"
MsgBox "Uw bestelling is bevestigd.", , "Bevestiging"
DoCmd.Close
End If

Exit_btnOk_Click:
Exit Sub

Err_btnOk_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_btnOk_Click

End Sub

Foutmelding:
De expressie Bij Klikken die u hebt opgegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt: Proceduredeclaratie komt niet overeen met de beschrijving van de gebeurtenis of de procedure met dezelfde naam.

Iemand ook maar enig idee wat er hier niet klopt?

erhmm.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34
Yep, een buttonclick heeft geen Cancel.
Dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Private Sub btnOk_Click
On Error GoTo Err_btnOk_Click

If Me.Aantal = "" Then
MsgBox "U moet een aantal invullen alvorens op bestel te drukken.", 
cbExclamination
Exit Sub
End If
DoCmd.RunSQL "INSERT INTO tblbestellingdeel (DAG, Leverancier, Artikel, Aantal, 
Ontvangen) VALUES ('" & Me!CurrentDate & "','" & Me!Voorkeursleverancier & "','" 
& Me!Barcode & "','" & Me!Aantal & "','Niet')"
MsgBox "Uw bestelling is bevestigd.", , "Bevestiging"
DoCmd.Close

Exit Sub

Err_btnOk_Click:
MsgBox Err.Description

End Sub

Moet goed werken.

[ Voor 18% gewijzigd door onkl op 30-11-2004 11:27 ]

• Multensor
Ik heb je code overgenomen en hij voegt nu wel weer een record toe aa nde database, maar hij controleert nu nog steeds niet of de editbox 'aantal' leeg is :(.

erhmm.

• Multensor
hmmm ik heb net ook even het volgende geprobeerd:

If Me.Aantal = Null Then
dit dus ipv
If Me.Aantal = "" Then

maar dit werkt ook niet. Hij raast gewoon voorbij de check en dan geeft ie foutje dat hij iets wilt invullen (in database)wat null is en dat dta niet mag.

erhmm.

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 08:27
Multensor schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:01:
Ik heb je code overgenomen en hij voegt nu wel weer een record toe aa nde database, maar hij controleert nu nog steeds niet of de editbox 'aantal' leeg is :(.
Weet niet of dit in jouw geval werkt, maar als je nu eens dit:
code:
1
If Me.Aantal = "" Then

vervangt door dit:
code:
1
If IsNull(Me.Aantal) Then

[ Voor 4% gewijzigd door Sensei_D op 01-12-2004 09:38 . Reden: Dit zal idd werken ;) ]

sensei_d.fpv channel

• Multensor
MariahCareyLover schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:37:
[...]
Weet niet of dit in jouw geval werkt, maar als je nu eens dit:
code:
1
If Me.Aantal = "" Then

vervangt door dit:
code:
1
If IsNull(Me.Aantal) Then
Ok nou dit werkt idd, allemaal bedankt voor de hulp en ik zat wel in de buurt :P Is weer eens leuk :P Nu even check bouwen om te kijken of het ingevulde al in de database zit. Weer even nadenken voor mij :)

erhmm.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Als je de indexen van de tabel tblbestellingdeel een beetje goed hebt gezet knalt de query er vanzelf uit als de sleutels al bestaan....

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Multensor
Jah doet ie ook alleen das beetje een lelijke foutmedling voor de klant. ALs het programma voor mezelf ozu zijn was het goed genoeg jah

erhmm.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Ipv MsgBox Err.Description vang je dan het Err.Number af en als dat een bepaald nummer is msgbox je een eigen boodschap.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Multensor
mjah ok maar er moet een ja/nee optie zijn, omdat het gaat om bestellingen van een artikel en misshcien is er wle te weinig besteld, waardoor het alsnog besteld meot worden.

erhmm.

Pagina: 1