Toon posts:

[MCE 2005] Wel filmpjes, spelen niet in mediaplayer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Titel zegt het al een beetje.
Ik heb MCE2005 op mijn pc draaien , deze werkt perfect ik kan tv kijken en ook filmpjes (DVD, Divx, Mpeg) doen het allemaal, MAAR als ik het zelfde filmpje in een andere player ( mediaplayer10, zoomplayer, vlc) wil afspelen dan speelt hij hem wel af maar blijft het scherm zwart. Ik heb al codecs geprobeerd , eerst alleen ffdshow en de divx en xvid codec , geen resultaat daarna maar de hele NIMO codec pac geinstalleerd ook geen resultaat.
Als iemand nog een goude tip heeft graag , ik heb
(nog) geen zin om het hele zaakje opnieuw te moeten formateren.
Ik neem dat de specs niet belangrijk zijn ? zoja hierbij alsnog:

pentium4 2 Ghz
gigabyte Sinxp 1394 moederbord
Gforce 4200 Ti
Hauppage PVR250
120 en 80 Gb harddisk

alvast bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat je probleem er wat duidelijker instaat :)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 14:30
Toch bijna zeker dat het een codec probleem is, probeer de gordian nog codec eens, te vinden op http://www.free-codecs.co...rdian_Knot_Codec_Pack.htm

Je kunt ook de K-lite codec ff downloaden, te vinden op http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm#kazaa

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 09:36
ik gebruik zelf alleen koeipies xvid en ffdshow. dit werkt prima. probeer ook de windows update (optionele updates) dit helpt ook nogal vaak.

Digital Media Junkie

Verwijderd

Topicstarter
@ EJVL, ik heb de codec packs gebruikt die jij aanraad , maar helaas geen resultaat.
Ik heb daarna alle codec packs (NIMO en KNOT) gedeinstaleerd en ook alle andere video-codecs verwijdert maar het zelfde probleem blijft ,wel geluid maar geen beeld im mediaplayer in mce wel alles goed. Ik heb alle codecs verwijdert maar ik kan in mce nog steeds wel divx en mpeg bekijken :? .
Dus als iemand nog wat weet , graag.

Verwijderd

Hoi,

Ik had precies hetzelfde probleem met mediaplayer en Powerdvd. Ik heb me ook helemaal rot gezocht naar een oplossing. Ik heb een Asus Radeon x700 vid kaart. Heb de nieuwste 5.12 driver geinstalleerd. En hij doet t nu weer.
Misschien dat dit jouw oplossing ook is.

Gr
Pagina: 1