Toon posts:

2 Acces points Koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag.

Ik heb hier een 3Com Acces point (54Mbit) aangesloten op een 100Mbit netwerk, en krijgt netjes een IP en ik kan wireless via mijn laptop werken allemaal perfect.

Nu kom ik op punten waar ik gewoon geen verbinding heb. Nu wil ik er dus een extra acces point plaatsen maar wel draadloos (op het stroom na ;) ) dus ik zou graag willen dat die wireless connect met me anderen acces point en gewoon zo dus extra singnaal uit straalt zodat ik overal top verbinding heb.

Is dit mogelijk ? Moet ik dan iets anders dan een acces point hebben of wat dan ook ? Als dit mogelijk kan je dan gewoon door koppelen met zoveel acces points als je wilt ? Dit vraag ik omdat ik er misschien wel 4 nodig heb.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Gr
Andy

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
met de AP's die ik heb (edimax dingen) kan je kiezen voor WDS-mode. dit wil zeggen dat je (nadat je ze geconfigged hebt natuurlijk) ze neer kan zetten zodat ze verbinding met elkaar kunnen maken, en er maar eentje op het bekabelde netwerk hoeft aan te sluiten. de rest gaat via het draadloze netwerk.

ik weet alleen niet of de 3com's die mogelijkheid ook hebben, maar misschien kan je dat ergens in een handleiding of op internet terugvinden?

Maak je eigen poll

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:33
er zit een maximum apparaten die je aan elkaar kan koppelen maar dit moet denk ik wel te regelen zijn met een router er tussen ofzo.
en je heb idd een ander soort apparaat nodig
je hebt een repeater nodig of een bridge maar dan wordt elke keer je snelheid gehalveert als ik het goed heb je kan ook een pc nemen met 2 wifi kaarten er in dan heb je dat probleem als het goed is niet.
en je moet ook goed kijken wat je koop want niet elke repeater/ bridge kan met elkaar samen werken kwa merk enzo
voor de rest gewoon veel lezen want er is genoeg informatie over te vinden

Verwijderd

een aantal oplossingen:

gebruik repeaters; - voordeel , hoeft niet fysiek aan het netwerk gekoppeld te zijn.
- nadeel, is wel duur voor een apparaat wat alleen een signaal
door stuurt.

gebruik extra accesspoint; - voordeel , is goedkoper en veelzijdiger als een
repeater
- nadeel , je moet hem wel fysiek aan het netwerk
koppelen en een ander (denk ik ) ssid meegeven
het is dus in principe een ander wireless netwerk.

nou zij er ook accesspoint die een ander accesspoint als een repeater kunnen gebruiken ( bv Siemens SE505)

dus misschien heb je hier wat aan

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Lees het volgende document eens door: http://www.3com.com/corpi...h_paper.jsp?DOC_ID=194520 tenminste als dit het access point is wat jij hebt...

Bootz is right...

[ Voor 6% gewijzigd door Jaywalker op 30-11-2004 11:54 ]

Koffie!!