Toon posts:

DVD brander in AMD 900 MHz systeem mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met K7TPro2A moederbord, 900 MHz AMD processor, 512 MB PC133 geheugen.

Ik wil daar een DVD brander in zetten, ik dacht aan de NEC ND-3500 16x (Dual-layer). Nu heb ik er een 16 speed CD brander in zitten maar die heeft de geest gegeven.

Kan mijn systeem dit aan ? Of kan ik alleen maar op een lage snelheid branden ?

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen probleem. Vriend van me heeft dezelfde situatie (wel met 1.3 GB aan ram :P) maar werkt uitstekend. Het is meer je hardeschijf die de data snel genoeg moet leveren.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Verwijderd

Denk dat als dat systeem 52x speed cd's kan lezen, hij ook wel met 16x speed informatie er naar toe kan sturen. Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dit niet zou werken.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:04

Cyphax

Moderator LNX
Dat kan makkelijk. Misschien haalt ie niet de volle snelheden die de brander aankan, maar het zou niet veel moeten schelen. Tenzij je zware games gaat spelen onder het branden. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:12
Kan prima, het is alleen wel aan te raden om een beetje fatsoenlijke HD te hebben(geen 5400RPM dus)

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

KingCrash

Angry Rabbit

ik heb zelf een PIII 866 met 512 mb ram.
Verder ook de NEC 3500
Ik heb nog niet schijfjes op 16x gebrand, maar 8x gaat gewoon goed.
Bottleneck bij mij is wel mijn (trage) HD

<edit> ik heb dus idd een 2e hd die op 5400rpm loopt,deze is net ff te traag om lekker te branden</edit>

[ Voor 30% gewijzigd door KingCrash op 30-11-2004 11:07 ]

Angry Rabbit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ga gewoon na hoe snel een 16x DVD brander is en kijk of je I/O controller dat kan bijhouden.
1x is 1,32 MB/s, 16x is dus 21,12MB/s. Dat kan zelfs een ATA33 controller makkelijk aan :)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 17:09
BalusC schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:19:
Dat kan zelfs een ATA33 controller makkelijk aan :)
Inderdaad. Zorg er overgens wel voor om je harde schijf op een ander IDE kanaal te zetten. Dan weet je zeker dat het werkt.

-

Verwijderd

werkt bij mij perfect!

systeem kun je in mijn onderschrift bekijken

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb hem gemonteerd in mijn systeem en het lukt helaas niet....ik heb een Pioneer DVD-116 dvd-speler in mijn pc zitten (16x DVD dus dat moet voldoende zijn). Toch krijg ik allemaal read errors en het duurt wel 1,5 uur voor de dvd gebrand is (heb ik niet afgewacht).

Als ik een DVD van 4 GB kopieer vanaf de Pioneer dan duurt het ca. 10 minuten voordat ie op mijn HD staat (dus ca. 7 MB/sec.) Is mijn HD te traag ?

Iemand een idee waar ik naar moet kijken ? Hoe kan ik het best de DVD kopieren ?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 19:13 ]

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ik denk dat jij de DVD speler en de brander op 1 kabel hebt zitten. Dan gaan ze elkaar in de weg zitten en moet de brander als het buffer leeg is weer op nieuwe calibreren en positioneren.
Persoonlijk copieer ik altijd via de HD. Gewoon om een extra buffer te hebben en zo minder problemen.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg eens de OM FAQ / Beleid :)
Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed
Hoe kan ik mijn IDE kanalen het beste indelen?

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 14-12-2004 12:22 ]

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Klant van mij heeft een 4 speed brander op een pentium III 500(iets in de 500 in ieder geval).

Geen probleem. Hij brand net zo vlekkeloos als ik op mijn PIV 3.0

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Verwijderd

Topicstarter
ronny schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:13:
Ik denk dat jij de DVD speler en de brander op 1 kabel hebt zitten. Dan gaan ze elkaar in de weg zitten en moet de brander als het buffer leeg is weer op nieuwe calibreren en positioneren.
Persoonlijk copieer ik altijd via de HD. Gewoon om een extra buffer te hebben en zo minder problemen.
Nope.....

Prim. IDE Master: DVD Speler
Prim. IDE Slave: HD 1
Sec. IDE Master: HD 2
Sec. IDE Slave: DVD Writer

Misschien moet ik DVD speler en HD 1 omdraaien ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:04:
[...]

Nope.....

Prim. IDE Master: DVD Speler
Prim. IDE Slave: HD 1
Sec. IDE Master: HD 2
Sec. IDE Slave: DVD Writer

Misschien moet ik DVD speler en HD 1 omdraaien ?
Zoals ik al zei, bij mij werkt het prima op m'n 1Ghz Athlon met 2x7200rpm schijven van Maxtor (80Gb) en WD (160GB) icm met 512MB SD RAM (is toch ook niet het snelste he).

Prim IDE: Maxtor 80GB (master) - 2 partities, 1 voor WIN XP en 1 voor My Documents
Prim IDE: WD 160GB (slave) - gebruikt voor video opslag en vanaf hier wordt dus ook veel gebrand

Sec. IDE: NEC ND3500 (master) - DVD-brander
Sec. IDE: Liteon SOHD167T (slave) - DVD-rom

Voor ik kopieer dus ook nooit "on the fly", omdat ik daar sowiezo weinig goede ervaringen meeheb, en dit systeem laat het op deze manier ook niet toe (2 apparaten op dezelfde kabel). Maar branden vanaf de harde schijf is toch wel wat stabieler en dus raad ik dat ook jou aan. Je ript hem gewoon naar je HD en brand hem vervolgens weer. Meestal moet je toch nog flink wat encoden/transcoden/authoren (en hoe al die andere 'hobby's' heten! B) ).

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:07:
Nou, ik heb hem gemonteerd in mijn systeem en het lukt helaas niet....ik heb een Pioneer DVD-116 dvd-speler in mijn pc zitten (16x DVD dus dat moet voldoende zijn). Toch krijg ik allemaal read errors en het duurt wel 1,5 uur voor de dvd gebrand is (heb ik niet afgewacht).

Als ik een DVD van 4 GB kopieer vanaf de Pioneer dan duurt het ca. 10 minuten voordat ie op mijn HD staat (dus ca. 7 MB/sec.) Is mijn HD te traag ?

Iemand een idee waar ik naar moet kijken ? Hoe kan ik het best de DVD kopieren ?
Ben je soms on-the-fly aan het kopieren. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik kan me erg goed voorstellen dat het niet goed gaat. Gewoon via een image op de HDD branden dus.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

On the fly zou ook gewoon goed moeten gaan.
ga je geheugen eens na op fouten. Heb je wel recente chipset driver geinstalleerd?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Tatsu schreef op woensdag 15 december 2004 @ 01:12:
On the fly zou ook gewoon goed moeten gaan.
ga je geheugen eens na op fouten. Heb je wel recente chipset driver geinstalleerd?
En toch ben ik van mening dat je beter vanaf je HD kunt kopieren met DVD's. On the fly met cd's ging nog wel (ook liever niet) , maar met DVD's en dan in een wat ouder systeem als een 900Mhz; niet aan te raden.
Sterker nog: je verliest niet eens veel tijd met het rippen naar je HD en vervolgens branden, moet je meerdere exemplaren branden, dan is het zelfs sneller om vanaf je HD te branden.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:08
Het enige wat niet goed zou kunnen lukken is direct mp3 decoden naar audo cd's. Op mijn oude p2-350Mhz kwam ik met Nero niet hoger dan 8x, daarboven ging het verkeerd. Images geen probleem, dan bepaald de hoeveelheid geheugen en de mogelijkheid van het onderdrukken van harddisk swapactiviteit of je nog iets met die machine kan doen of dat het hands off is tijdens het branden.
Pagina: 1