Toon posts:

Beamer gekocht, aansluiten via scart->vga?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweedehands VPL-CS1 projector van Sony gekocht.

Er zit een ingang op voor composite, Svideo, component en via een VGA input kan ie ook 15k RGB, VGA, SVGA, XGA en SXGA signalen verwerken.

Ik heb een gewone (dus non-progressive) dvd speler met een composite en een scart uitgang. Nu wil ik graag via rgb scart de dvd speler aansluiten, aangezien dit een betere beeldkwaliteit geeft dan composite.

Eerste vraagje: kan dit, aangezien het interlaced rgb signaal op de scart moet worden omgezet naar een non interlaced vga rgb signaal? Tweede vraagje: wie heeft een schema om zo'n kabel te maken?

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24

BNX

offtopic:
Bij de Mediamarkt is nu voor 39 of 49 euro
een goede kwaliteit +R en -R DVD-speler
van hiteker in de aanbieding MET
progressive scan uitgang (component)
vele malen mooier als alle andere aansluit
methoden en véél strakker\scherper beeld

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 13:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit is al vaker langs gekomen. Probleem met scart RGB is dat ie het sync signaal mist, omzetten naar VGA rgb is dus niet zo simpel mogelijk (andersom schijnt wel goed te kunnen).

Haal gewoon een scart -> component kabel en sluit die aan. Makkelijk zat :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

BNX schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:54:
offtopic:
Bij de Mediamarkt is nu voor 39 of 49 euro
een goede kwaliteit +R en -R DVD-speler
van hiteker in de aanbieding MET
progressive scan uitgang (component)
vele malen mooier als alle andere aansluit
methoden en véél strakker\scherper beeld
Maar te zwijgen over de geweldige beeldopbouw, de loopwerk / levensduur van je dvd's en over de strakke geluid wat hij leest...

Neen dank u.... Doe mij dan maar toch een no-prog.dvd speler alla het merk Denon of Rotel. Die beatte die hiteker (was bijna hypotheeker aan het type) seriues wel als we netjes op groot formaat scherm gaan kijken met een goede versterker...

Verder voor meneer de TS zoals de meneer boven me zei. Ff de search doornemen (5minuten) op de fiets naar de audiozaak (pak weg 15 min) en je kan genieten :)

succes

Verwijderd

Over de manier hoe je het beste een beamer kan aansluiten die alleen beschikt over een D-sub aansluiting is genoeg te vinden.

Neem dit topic bijvoorbeeld: Scart(rgb) naar D-sub (dvd naar beamer)

Verder zou je eens kunnen [search=dsub scart] :)

Dit topic is gesloten.