[W2k3] Storage server 2003

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi, ze hebben hier het goede idee om een Storage server 2003 te gaan gebruiken ism met een een Compaq DL110.

volgens hun kan hij, omdat het een server is, DHCP draaien maar ik kan daar niets over vinden.

mijn vraag, kan windows 2003 DHCP draaien? en waar kan ik dat vinden zodat ik het hun kan laten zien..

ik zoek me rot op internet maar kan er niks over vinden...

Verwijderd

Ja w2k3 kan geconfigged worden als dhcp server.....zou slechte zaak zijn als het niet zou kunnen denk je niet ;) ?

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Windows 2003 storage server is voor STORAGE..
maw je zal m niet als dhcp server kunnen gaan gebruiken...
Zie bv. web server edition.. die kan ook niet veel meer als webserveren... ;)

[ Voor 27% gewijzigd door 666AnGeL op 30-11-2004 10:33 . Reden: link toegevoegd ]

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat ms dan toch niet een ($$) manier heeft voor je om er toch een dhcp servr op te draaien. Anders misschien een 3e party dhcp server pakketje gebruiken?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

TS wil weten of W2K3 Storage Server Edition ook DHCP kan draaien. Aangezien deze versie een uitgeklede W2K3 versie is, is het dus niet onwaarschijnlijk dat Microsoft er een aantal functies 'uitgesloopt' heeft.
TS, wil de 'klant' alleen een W2K3 Storage Server edition gebruiken ? W2K3 Storage Server is een basic OS, gericht op NAS devices e.d. dus geen full-function fileserver (kan bijv. geen AD draaien, dus geen Domain Controller zijn).

Nothing is a problem once you've debugged the code

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Q. Can devices based on Windows Storage Server 2003 be used for tasks other than storage?

A. No, these devices are specifically designed to be file servers with large amounts of storage capacity. They cannot be used to deploy business applications such as Microsoft SQL Server or Microsoft Exchange Server. Backup, antivirus, and other applications typically used in a file serving environment are supported along with any embedded database functionality including SQL Server and/or MSDE.

Q. How is Windows Storage Server 2003 different from Windows Server 2003?

A. Besides being dedicated exclusively to file serving, Windows Storage Server 2003 contains some important features not available in Windows Server 2003. These features include an advanced storage manager for file filtering and quota management, a new Network File System (NFS) server to improve performance, and a fully integrated Web-based user interface for remote management. Windows Storage Server 2003 also incorporates Volume Shadow Copy Service (VSS) for point-in-time shadow copy capabilities, support for the enhanced version of distributed file system (DFS), and support for the Microsoft Internet Small Computer System Interface (iSCSI) Software Initiator.

link http://www.microsoft.com/...ormation/FAQ/default.mspx

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Storage server is toch OEM only? Dus alleen in combinatie met storage appliances te koop?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ja, net zoals Windows Media Edition samen met een Videokaart te koop is bij Misco.. Dus een beetje OEM zal W2K3 Storage Server samen met een harddisk kunnen verkopen....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• ArjanC
Thnks, de 'server' komt op een lokatie te staan waar 30 mensen zitten, deze word in een WAN gezet.

de AD word vanuit een andere lokatie geregelt :(

het enige wat hij eigelijk moet kunnen is DHCP, File/Print en backuppen..
de laatste 2 kan Storage server 2003, maar DHCP kan ik niet vinden ..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je niet met DHCP Relay werken? Oftewel - je laat je router op die site DHCP requests forwarden naar een centrale DHCP server en laat dit centraal werken? :)

• ArjanC
Daar zat ik zelf ook aan te denken, (helper IP ?)

probleem is dan wel dat als je verbinding eruit ligt je geen nieuwe DHCP request krijgt.
en ik weet niet hoe dat werkt met Cisco VoiP...(gebruikt ook een DHCP range..)
Pagina: 1