[MCE 2005] Hibernate => opstarten proces om 5.15 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een Media center pc (Asus T2P) op m'n slaapkamer staan. Werkt allemaal prima. Hibernate werkt ook goed. Als er wat opgenomen moet worden, wordt hij netjes wakker en gaat na een uur weer uit. Allemaal prima dus.

Alleen schijnt er een proces te zijn dat 's nachts om 5.15 de pc op laat starten. Dit is heel irritant, want de fans van de T2P gaan zo hard draaien dat je wakker wordt. Dit gebeurd iedere nacht, precies om 5.15...

Weet iemand waar dit eventueel aan te passen is?

* Ik neem 's nachts niets op.
* Heb geen rare dingen geinstalleerd, alleen kale MCE 2005 EN, meer niet. Windows update is 's avonds om 19.00
* Geen geplande taken o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je in de bios niets ingesteld dat hij van te voren moet opstarten voor iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, bios is niets aan veranderd. Staat gewoon op auto allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Hangt de pc in een netwerk? Want als dat het geval is zou WOL het probleem kunnen zijn. Sommige pc reageren niet alleen op een WOL pakket maar ook op andere netwerk activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WOL staat in de bios uitgeschakeld, maar ik zal eens testen hoe het gaat als de netwerk stekker eruit blijft.
Er zijn hier ook mensen die het over S3 standby hebben; wat houdt dit precies in?
Is dit hetzelfde als hibernate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk haalt MCE dan de data van de TV-Gids. Om hier achter te komen kun je een keer om 5:15 kijken of je rechtsonder in de system-tray een groen symbool ziet met twee pijltjes.

Je zou het binnenhalen van de gids op handmatig kunnen zetten (ergens in instellingen) maar dan moet je het uiteraard zelf doen.

Ik heb ook een keer iets vaags gelezen (thegreenbutton.com of xpmce.com) dat als je het handmatig doet op een bepaald tijdstip (bijvoorbeeld 1200) en vervolgens weer automatische zet, de MCE het nieuwe tijdstip onthoudt.

Ikzelf heb geluk, mijn gids update zich elke dag om 1200 (en ik heb daar niks geks voor moeten doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Super Snackman

Snekgek

Ik heb precies het zelfde, maar dan om 10 uur sochtends (als ik op mijn werk ben). Maar de mijne gaat na afloop wel weer gewoon uit...

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent891
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-06 09:21
Voor diegene die dit probleem ook hebben, kijk hier maar ffkes naar: http://www.thegreenbutton...1&messageid=60417#bm77533

Oftewel het gaat om de reg key: HKLM\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Media Center\Service\EPG
Hier staat een key "dlRegTime", hierin staat hoelaat hij moet synchroniseren. Dus als je eerst even de TV-gids handmatig gaat synchroniseren. Vervolgens kan je de waarde van de key "dlLastTime" gebruiken voor de "dlRegTime" key.

Ik heb het nu bij mijzelf aangepast. Dus ik ben benieuwd of hij nou niet meer 's nachts om 3.45u gaat synchroniseren.

Dingen moet je regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent891
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-06 09:21
Ter info: Het werkt dus. Hij ging vanacht niet meer aan.

Dingen moet je regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
super dit hoor. Zet hem meteen maar in tips & tricks al zeg ik het zelf

Digital Media Junkie

Pagina: 1