Stof en Koeling voor een desktop

Pagina: 1
Acties:

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 11:56
Na al een poosje op zoek te zijn geweest naar een betaalbaar/betrouwbaar en kleine kast die gebruikt kan worden om een desktop pc te koelen/stofvrij te houden.

Voor het stof gedeelte is het wel redelijk simpel te vinden, maar een koeling/stofkast die niet al te groot is, kan ik eigenlijk niet vinden. Ik heb al even zitten zoeken hier op GoT en gisterenmiddag is er de hele middag gezocht op Google.

Heeft iemand anders wel eens iets dergelijks onder handen gehad?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Je wilt dus een kast voor om je pc-kast :? Hoe wil je dan warme lucht afvoeren en koud elucht aanvoeren? of begrijp ik je verkeerd?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is het niet gewoon simpeler om stof-filters te kopen en die voor alle intake-fans te plaatsen? Mijn 5,25" HDD-bay heeft voor de fannetjes een stoffilter zitten, houd de fans en hardeschijf goed stofvrij, gewoon 1x in de zoveel tijd even het stoffiltertje buiten schoonmaken. De andere fans hebben het niet en daar begint zich nu stof te verzamelen ;)

Het is maar een ideetje?

• Scraper
Zou in principe handig zijn maar in dit geval zoek ik naar een oplossing die voor een enkele tienduizende pc's moet werken (op verschillende locaties) en daarom is het dus handiger om hiervoor een kast te gebruiken. Deze kasten kunnen eventueel ook nog terrecht komen in tuinbouwkassen vandaar stof en koeling.

[ Voor 6% gewijzigd door Scraper op 30-11-2004 10:14 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Wellicht kun je beter een gewone kast kopen (of een a-merk, bijv. Dell/IBM/HP) en dan een onderhoudsservice er bij verkopen waar je 2x per jaar de kast komt schoonmaken. Verdien je ook nog wat extra..
Dell's worden al sinds jaar en dag passief gekoeld, en heb er tot nu toe ook in productiehallen e.d. zeer goede ervaring mee (weinig stof opbouw in de PC door hoge airflow)

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Bij tuinbouwkassen denk ik aan warm én vochtig. Vochtige lucht en computers is uiteindelijk ook geen goede combinatie volgens mij.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Scraper
Vocht hebben we rekening mee gehouden door een PC uit te zoeken die in een hoge luchtvochtigheid kan draaien.

We hebben inderdaad ook een A-merk (HP desktop) in gedachten en het stof gedeelte is niet zo'n groot probleem. Alleen de koeling is eigenlijk een ding waar we goed mee om willen gaan (Deze setup zal ook in warme landen gebruikt gaan worden)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Fatsoenlijk gebouwde kant-en-klare PC's zijn over het algemeen goed genoeg gekoeld om in de meeste temperaturen goed te kunnen werken :) Volgens mij verkoopt Dell/HP/etc. namelijk exact dezelfde PC's in zuid-spanje als hier in nederland ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:32
Ehm. Allereerst vocht

je kan zoeken naar een pc die er tegen kan, maar ik kan je nu wel vertellen dat er geen is. Vocht en electronica gaan gewoon NIET samen, echt niet.

En koeling, sja, als het warm is in een kas heb je weinig aan goede koeling. Als de omgevingstemperatuur nl bijv al 45c is, zal je cpu altijd een stuk warmer dan dat zijn, tenzij je met phasechange gaat werken, wat weer duur is, veel energie kost en voor evt. tienduizende pc's geen aanrader is

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Scraper schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:06:
Na al een poosje op zoek te zijn geweest naar een betaalbaar/betrouwbaar en kleine kast die gebruikt kan worden om een desktop pc te koelen/stofvrij te houden.

Voor het stof gedeelte is het wel redelijk simpel te vinden, maar een koeling/stofkast die niet al te groot is, kan ik eigenlijk niet vinden. Ik heb al even zitten zoeken hier op GoT en gisterenmiddag is er de hele middag gezocht op Google.

Heeft iemand anders wel eens iets dergelijks onder handen gehad?
Je kutn stoffilters voor de ingangen plaatsen zodat er minder tot vrij weinig stof in komt.....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Scraper
418O2 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:04:
Ehm. Allereerst vocht

je kan zoeken naar een pc die er tegen kan, maar ik kan je nu wel vertellen dat er geen is. Vocht en electronica gaan gewoon NIET samen, echt niet.

En koeling, sja, als het warm is in een kas heb je weinig aan goede koeling. Als de omgevingstemperatuur nl bijv al 45c is, zal je cpu altijd een stuk warmer dan dat zijn, tenzij je met phasechange gaat werken, wat weer duur is, veel energie kost en voor evt. tienduizende pc's geen aanrader is
Die vele pc's komen niet op dezelfde locatie, hoogstwaarschijnlijk 1 pc per lokatie. En we zijn dus op zoek naar een soort aircounit pre-fab. Als die het vocht een beetje kan reguleren is dat natuurlijk helemaal fijn in dit soort situaties.
Pagina: 1