Ik gebruik altijd DVD-r voor films. Nu heb ik ergens gehoord dat DVD-r beter is voor opslag van film dan +r. DVD+r zou weer beter zijn voor opslag van data. Op het net kan ik hier niks over vinden. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen??
Opzich maakt het weinig uit, maar houd er rekening mee dat Philips, Sony etc de + versie ondersteunen en dat je in dergelijke DVD-spelers dus geen Min DVD's kunt afspelen. Of ondersteund Philips en Sony dergelijke schijfjes inmiddels wel? Als je voor bijvoorbeeld de Medion spelers gaat is er geen probleem. Wat ook misschien handig is te vermelden is dat Microsoft enkel de Plus versie zal gaan ondersteunen.
Even een aanvulling... Het is zo dat verschillende merken spelers (bijv. philips) kieskeuriger zijn met het lezen van een bepaalde soort, dit heeft echter niets met de levensduur van je opslag te maken
Verwijderd
ligt nogal aan het apparaat waar je 'm op afspeelt.
Ik heb zelf een dvd-recorder bij de tv staan, en die speelt (nu blijkt),
dvd+r beter af dan dvd-r. Dat je hebt gehoord dat dvd+r beter zou
zijn voor data opslag zou kunnen komen door het feit dat vooral oudere
dvd spelers voor in computers voornamelijk (niet altijd) beter overweg kunnen
met dvd+r. Maar er is in principe geen peil op te trekken. Meeste nieuwe(ere) apparaten
kunnen zowel dvd+r als dvd-r goed afspelen.
Ik heb zelf een dvd-recorder bij de tv staan, en die speelt (nu blijkt),
dvd+r beter af dan dvd-r. Dat je hebt gehoord dat dvd+r beter zou
zijn voor data opslag zou kunnen komen door het feit dat vooral oudere
dvd spelers voor in computers voornamelijk (niet altijd) beter overweg kunnen
met dvd+r. Maar er is in principe geen peil op te trekken. Meeste nieuwe(ere) apparaten
kunnen zowel dvd+r als dvd-r goed afspelen.
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Wat is de beste CD/DVD media" 
Aanvulling: aangezien je hier nieuw bent en al gelijk de plank misslaat qua het gebruik van GoT, heb ik het idee dat je de [faq]registratievoorwaarden[/] vluchtig hebt weggeklikt zonder deze serieus te doornemen. Dat was niet zo geniaal van jou
Ik zou zeggen, klik terug daarheen en neem deze alsnog rustig en aandachtig door. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten 
Samengevat is dat dus inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis. Dat zie ik helaas geen van allen hier terug.
Aanvulling: aangezien je hier nieuw bent en al gelijk de plank misslaat qua het gebruik van GoT, heb ik het idee dat je de [faq]registratievoorwaarden[/] vluchtig hebt weggeklikt zonder deze serieus te doornemen. Dat was niet zo geniaal van jou
Samengevat is dat dus inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis. Dat zie ik helaas geen van allen hier terug.
[ Voor 80% gewijzigd door BalusC op 30-11-2004 08:55 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()