Toon posts:

Ping op interne pc levert wan ip adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

kan iemand mij het antwoord geven op de volgende vraag.

Waneer ik een interne pc ping dan krijg ik het ip adres welke door mijn provider is geleverd. Ik maak gebruik van windows xp en een 2003 server met een domain.
verder hangt er tussen de adsl modem en de computers een router van linksys.

Hoe kan ik voorkomen dat ik het wan ip adres zie ipv het interne 192.168.x.x adres?

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Je pingt op een hostnaam ?
Dan is het logischer wijs dat je het IP van je provider krijgt en niet je interne als de DNS daar naar toe point.

Verwijderd

Topicstarter
Vm1heA schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:26:
Je pingt op een hostnaam ?
Dan is het logischer wijs dat je het IP van je provider krijgt en niet je interne als de DNS daar naar toe point.
Nee,

bijvoorbeeld mijn server heet thuis-server
als ik het adsl modem uit zet en ik ping op thuis-server dan krijg ik netjes het ip adres van de server te zien. Op het moment dat de modem aan staat dan zie ik het wan ip adres.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Doet je server de 'dial-up' ?

Verwijderd

Dit is waanschijnlijk een DNS probleem of je Server krijgt een DHCP adres van je ISP (Router/Modem) toegewezen.

Je kunt ook proberen om je ADSL Modem in te stellen als een Bridge en alle pakketten te forwarden naar het IP adres van je Linksys Router. En door je Linksys Router DHCP IP adressen uit te laten delen aan je interne PC's... Of je moet statische IP adressen gebruiken dan statisch instellen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 17:16 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:19

samo

yo/wassup

welk ip adres is het dan dat je krijgt? Niet toevallig 10.0.0.x of 192.168.1.x? Want dat is een intern ip adres uitgedeeld door je modem, en heeft dus niks met internet te maken. Probeer het anders nog eens zonder kabel tussen je modem en de telefooncontact... Welk ip krijg je dan?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
De modem doet de dial-up en spooft het ip adres naar de router.
Pagina: 1