Toon posts:

Draadloos netwerk probleem bereik haalt het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk aangelegd tenminste geprobeerd zodoende aan te leggen met de volgende setup:

W-LAN ADSL modem/router:
SMC7804WBRB

en een W-LAN adapter voor men laptop beneden:
SMC2862W

Ik heb de W-LAN ADSL modem/router geinstalleerd boven bij mijn pc via ethernet kabel gewoon en heb internet op de computer via de modem router.

En daarna ben ik draadloos gaan installeren via de usb stick op mijn laptop nou is de probleem dat als ik naar beneden loop de verbinding met mijn usb w-lan adapter heel erg laag is en dat de internet soms wel doet en snel en soms dat ie wel verbinding heeft en heel traag internet verninding en soms valt zelfs de verbinding weg.

De afstand die afgelegd moet worden is 20 meter naar beneden dus 1 verdieping naar benden.(beneden staat laptop boven de pc met de w-lan adsl modem/router).

Ik denk dat het draadloos signaal het niet trekt ivm dikke muren of zo of door dat het 20 meter afstand is.

Ze hebben mij vertelt dat je een accespoint beste beneden kan zetten en die als repeater kan instellen maar is dat ook waar klopt dat zou dat werken als ik dat daar zet want ik heb nog een acces point liggen van asus een wl-300 zou ik de probleem hiermee kunnen oplossen?

En ja als het met die acces point op te lossen is is het dan gemakkelijk op de acces point zo in te stellen om het signaal boven op te vangen en door te verzenden in de woonkamen dus hij vangt signaal op van boven van de smc wlan modem/router en het doorzend beneden.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest in mijn probleem.

Alvast bedankt :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat meer leestekens zouden je verhaal zeker leesbaarder maken, een paar komma's bijvoorbeeld kunnen een boel schelen.
Met betrekking tot je WLAN verhaal. Dikke muren kunnen veel schelen, dat is absoluut waar. Maar normaal gesproken zou je nog een redelijke verbinding over moeten houden, aangezien die 20 meter waarschijnlijk niet hemelsbreed is gemeten (of je moet een complete flat als woning zien). Of je Asus Access Point te gebruiken is als repeater ligt aan de instellingsmogelijkheden. Als dat AP zo is in te stellen, doen, zou moeten werken.
Als de Asus niet als repeater in te stellen is (dus DHCP-server mogelijkheden uit, en in de instellingen echt als repeater in te stellen), gaat het niet werken.
De meeste AP's ondersteunen echter wel de zogenaamde bridge functie, dus omzetten van bekabeld naar wireless en vice versa.
Als je je PC toch via de kabel hebt aangesloten, waarom dan niet je Wireless Router beneden neer zetten, en 1 kabel naar boven trekken voor je PC?!?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Probeer je AP eens 10 cm te verschuiven. En dat meerdere keren.

Dat wil soms een hoop schelen, en is de moeite van het proberen waard.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Ja, die usb wlan adaptertjes zijn ook niet allemaal je van het geloof ik. Heb laatst bij een collega zoiets geinstalleerd (sitecom wifi-router, onbekend usb wlan adaptertje), en die had een bereik van 4 meter ofzo (zonder muren etc.) :). Na vervangen van het USB adaptertje door een wat betere wlan-pcmci kaartje ging het al stukken beter.