Fotoclubs... Grijze duiven?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Hallo,

Na wat gegoogle en wat sites te hebben bezocht van fotoclubs, vraag ik me toch iets af.
Zijn er ook jongeren (jonger dan 30) die bij een fotoclub zitten?
Als ik het allemaal zo bekijk en zelf een keer ervaren heb, zijn de meeste leden al met pensioen of nog uit het monochrome tijdperk... :?

Ik zou opzich wel bij een club willen, maar dan niet met alleenmaar oude lui.

Die fotomeeting ergens in middennederland lijkt me ook wel een leuk idee, maar dat is iets sporadisch.

Iemand???

Gadgets FTW!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Clubs met jonge fotografen zullen er zijn. Maar dan zit je volgens mij tussen den studenten-fotografie.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Ursamajor schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 00:30:
Hallo,

Na wat gegoogle en wat sites te hebben bezocht van fotoclubs, vraag ik me toch iets af.
Als ik het allemaal zo bekijk en zelf een keer ervaren heb, zijn de meeste leden al met pensioen of nog uit het monochrome tijdperk... :?

Die fotomeeting ergens in middennederland lijkt me ook wel een leuk idee, maar dat is iets sporadisch.

Iemand???
Begin een GoT club? Een van de redenen dat minder jongeren op zo'n club zitten zal zijn dat zei via nieuwe media, zoals een forum op internet, hun ideeën en ervaringen uitwisselen. Dat is wel jammer, want die grijsaarden hebben ongetwijfeld nuttige tips en legio ervaring waar wij groentjes genoeg van kunnen leren.

Ik zit trouwens niet op een club.

[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 30-11-2004 08:02 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

www.dutchphotozone.nl is niet echt een club maar er "lopen" wel jongere mensen rond. Leerzame site als je wel tegen kritiek kunt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ursamajor schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 00:30:
Hallo,

Iemand???
Ja hoor!

Ik heb net van de zomer een fotoclub voor jongeren (18 tot 30) opgezet met een vriend. :P

Enerzijds omdat we het gat van de grote leegte in leeftijdsverschillen wilden opvullen, anderzijds om gewoon iets leuks met fotografie te kunnen doen!

Ik ben nu druk bezig met het verbeteren van de website en de bereikbaarheid voor search-machines, de oude bevat alleen tekst, helaas... Maar maakt wel duidelijk wat we willen/doen.

Verder proberen we elke maand een foto-uitstapje te organiseren, en wanneer mogelijk de kans om aan een foto-reportage voor grote evenementen deel te nemen.
Zo zijn we in het weekend van 30 oktober uitgenodigd om een reportage te maken van "de Nacht van de Geschiedenis", een zeer gevarieerd cultureel evenement in Madurodam. Ook de foto's van de reportage zullen in de loop van de komende maand op de site verschijnen.

Neem gerust een kijkje op de site. :*)
Als je wil kun je ook een keertje mee, laat dit dan wel even weten via e-mail, zodat we je een uitnodiging kunnen sturen!

Dit geldt overigens voor iedereen die het leuk lijkt ;)

Natuurlijk zijn tips en eigen ideeën ook van harte welkom!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Kijk, dat is nou eens een leuk initiatief!
Welke regio wordt er meestal iets afgesproken? Of kan dat door heel het land zijn?
Nederland biedt natuurlijk vele mooie dingen om te fotograferen.

Gadgets FTW!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:12:
[...]

Ja hoor!

.............................

Natuurlijk zijn tips en eigen ideeën ook van harte welkom!
In welke deel van het land zitten jullie? Ik vind het in ieder geval een super initiatief!

Carpe Diem

Verwijderd

Ursamajor schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:55:
Kijk, dat is nou eens een leuk initiatief!
Welke regio wordt er meestal iets afgesproken? Of kan dat door heel het land zijn?
Nederland biedt natuurlijk vele mooie dingen om te fotograferen.
Patten schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:55:
In welke deel van het land zitten jullie? Ik vind het in ieder geval een super initiatief!
_/-\o_ dank :*)

Ik zet er ditmaal maar gewoon de website bij: :P

Als fotografische regio hebben wij gekozen voor heel Nederland.
Leden komen in principe van overal binnen Nederland. Zelf woon ik in Leiden.

Eens per maand komen we bij elkaar op een van te voren afgesproken locatie ergens in Nederland. Aankondigingen en overige communicatie worden voornamelijk via e-mail (bijvoorbeeld per nieuwsbrief) uitgewisseld. Voor t last-minute afmelden, of t melden dat je later komt, is er een 'centraal' mobiel nummer. Dat is wel handig wanneer erop je gewacht wordt ;)

Tijdens zo'n fotografisch uitstapje gaan we op pad aan de hand van een thema en/of opdracht.
Zo leer je alle opties van je camera optimaal te benutten en je eigen stijl te verbeteren. Daarnaast is het leuk om te kunnen zien hoe anderen hetzelfde thema uitwerken.

Nieuwe inzichten leiden vaak tot nieuwe ideeën!
Uiteraard is er de mogelijkheid om je eigen ideeën in de groep te gooien, om er zo weer nieuwe activiteiten mee te creëren. :*)

Naast de maandelijkse uitstapjes proberen we elke twee maanden een reportage-uitnodiging binnen te slepen. Reportage-fotografie is een veel actievere vorm van fotografie, waar het moment en snelheid van belang zijn, en niet zo zeer het aantal foto's.
Reportage-uitnodigingen worden bekend gemaakt via e-mail en website. Als je mee wil, laat dat dan tijdig weten. Ook de selectie van zo'n reportage zal met een kort verslag op de website geplaatst worden.

Neem een kijkje op de site, en vind je t leuk, meld je gerust aan :*)
Pagina: 1