Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe iAudio G3 schijnt in nederland leverbaar te zijn in 256,512 en 1GB

Ziet er op het eerste gezicht erg mooi uit :p

De iAudio G3 speelt niet alleen bestandsformaten zoals MP3, WMA en Ogg Vorbis bestanden, maar de G3 beschikt ook over functies als FM radio, FM recorder en Voicerecorder. Met de verschillende equalizer instellingen (Normaal, Rock, Pop, Jazz, Classic, Vocaal, Gebruiker) kunt u de G3 naar eigen wens instellen. De iAudio G3 dient ook als een draagbaar opslag medium en wordt herkend door uw PC zonder tussenkomst van software of driver. Door gebruik te maken van een snelle USB 2.0 interface, zijn muziekbestanden of andere belangrijke data snel (10 tot 25Mbps) over te brengen naar de speler of naar de PC. Met de geïntegreerde Voice recorder kunt u tot 32 uur geluid opnemen. Een groot voordeel ten opzichte van andere MP3 spelers is de lange speelduur op slechts één AA batterij. De speelduur van de G3 is namelijk 50 uur! (gebruik de iAudio G3 twee uur per dag, en u hebt per maand aan één AA batterij voldoende). De iAudio G3 heeft een breed en gemakkelijk leesbaar LCD display met instelbare blauwe verlichting. U kunt de G3 opstarten met uw eigen logo's. Hiervoor wordt Jetlogo software meegeleverd. Ten slotte wordt bij de G3 ook het audio software pakket JetShell en JetAudio meegeleverd.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/250_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/250_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/250_5.jpg

Verwijderd

50 uur op 1 batterij dat is nog eens lang. Ze willen hiermee iriver voorbij streven. Ziet er goed uit.

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja?? Is ie er al?? >:)
Nu nog ff wachten op de 2GB en dan ga ik hem misschien wel halen :)

Btw,
misschien had je dit ook wel in het Grote iAudio Topic kunnen plaatsen :P

Verwijderd

Al iets over de prijs bekend?

Verwijderd

Zie mp3spelers.nl daar staat ie op, ze krijgen hem in de week van 12 december 2004 misschien wat eerder of later....

Verwijderd

Ik heb de G3 maandag de 29e besteld via MP3spelers.nl. Ben zeer benieuwd wanneer ze hem gaan leveren. In het begin stond er nog dat de G3 spoedig geleverd kon worden, vandaag staat er een vraagteken bij de leverstatus. Enfin, na héél veel wikken en wegen heb ik toch besloten om deze speler aan te schaffen. Aanvankelijk viel mijn keuze op de U2 helaas was deze niet geschikt voor Ogg Vorbis (alleen na firmware upgrade). Volgens mij is dit een puik spelertje. Ben zeer benieuwd. Oja, ik ga voor de 512 MB versie, lijkt mij meer dan voldoende.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik zit ook serieus aan deze speler te denken. Is wel wat duurder dan de Cheapo spelertjes in de gadget-aanbieding topics, maar biedt daarvoor volgens mij heel wat betere kwaliteit. Bovendien standaard AA voeding en Ogg Vorbis support tot quality 8 = 256 kbps)
De verwachte leverdatum op mp3cdspelers.nl staat nu op 17-12-2004
Heeft er nog iemand links naar reviews?
De behuizing is volledig aluminium?
Ik zie op de iAudio site bij de beschrijving van firmwares voor de U2 iets over .flac support. Nou ben ik niet meteen van plan om lossless files op een portable speler te gaan zetten, maar het is toch leuk om eens te proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 11-12-2004 20:45 ]

• Snoop
  • Niet online
Hm eerst stond er 13 december..nu weer 17 december.
Ik hoop dat hij dit jaar nog komt. Ik wil graag de 2GB versie halen, maar die komt waarschijnlijk nog veel later :|

Verwijderd

Henk007 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:14:
De behuizing is volledig aluminium?
De behuizing is volledig van kunststof, de info op mp3spelers.nl klopt niet. Je ziet het op de foto's en bij de fabrikant geven ze ook aan dat het gewoon kunststof is. tis maar dat je het weet

• Snoop
  • Niet online
Kreeg net een mailtje van mp3spelers.nl
De speler is vanaf morgen leverbaar en vanaf vandaag 17:00 te bestellen op onze website.
Ik wacht nog ff op de 2GB versie :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:32:
[...]

De behuizing is volledig van kunststof, de info op mp3spelers.nl klopt niet. Je ziet het op de foto's en bij de fabrikant geven ze ook aan dat het gewoon kunststof is. tis maar dat je het weet
Strip aan de zijkant is toch echt wel aluminium en geen kunststof.... dus voor 50% hebben ze gelijk :)

• 3JL
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05-2024

3JL

Dag mensen!

Ik heb m besteld bij mp3spelers.nl!!! (krijg er zelfs een gratis mini usb connector bij als t goed is! :) ) Ik hoop m morgen binnen te hebben dan laat ik jullie snel weten hoe hij bevalt!

Groeten.
Jasper

• Snoop
  • Niet online
Gefeliciteerd! _/-\o_ haha :)
Welke versie heb je besteld als ik vragen mag?

• 3JL

3JL

512 MB! Lijkt mij meer dan genoeg! (had ook niet meer dan €200 te besteden!)

Verwijderd

Mischien ten overvloede maar zouden de mensen die dit spelertje hebben/binnenkort krijgen zo vriendelijk willen zijn een (uitgebreide) review te schrijven? Ben erg geinteresseerd in dit spelertje door met name het feit dat hij standaard AA accepteert en daarop 50 uur meegaat.

Wat ik me sowieso altijd afvraag en zelden in de specificaties staat: ondersteund deze speler "gapless playback" (geen stilte tussen nummers bij bijvoorbeeld zelf gemaakte mixes).

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:29:
Mischien ten overvloede maar zouden de mensen die dit spelertje hebben/binnenkort krijgen zo vriendelijk willen zijn een (uitgebreide) review te schrijven? Ben erg geinteresseerd in dit spelertje door met name het feit dat hij standaard AA accepteert en daarop 50 uur meegaat.

Wat ik me sowieso altijd afvraag en zelden in de specificaties staat: ondersteund deze speler "gapless playback" (geen stilte tussen nummers bij bijvoorbeeld zelf gemaakte mixes).
As far as I know zijn er nog geen flashspelers die gapless ondersteunen. En aangezien zelfs de Iaudio M3 (HD-speler van Cowon) geen gapless ondersteund moet je helaas rekening houden met een negatief antwoord.

Verwijderd

Ojjorz schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:31:
[...]As far as I know zijn er nog geen flashspelers die gapless ondersteunen. En aangezien zelfs de Iaudio M3 (HD-speler van Cowon) geen gapless ondersteund moet je helaas rekening houden met een negatief antwoord.
Dat wist ik niet. Ben me pas kort aan het orienteren op MP3 spelers in het algemeen (kom van het MiniDisc platform).

Dan wordt de vraag natuurlijk: hoe groot is de gap tussen twee nummers bij deze speler ;)

• Snoop
  • Niet online
jasperlevink schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:14:
512 MB! Lijkt mij meer dan genoeg! (had ook niet meer dan €200 te besteden!)
das mooi :) heb je hem intussen al binnen? :P

• 3JL

3JL

Nog niet... Ik hoop hem vandaag binnen te krijgen. Ik heb van mp3spelers.nl via de mail een trackcode gekregen. maar deze werkt niet.. Maar ik neem wel aan dat ze hem gisteren dus opgestuurd hebben!

Over die USB connector: Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of er eentje bij zou zitten. daarbij heb ik aangegeven dat dat wel belangrijk was voor me. Toen heb ik een mailtje terug gehad dat ze er voor mij eentje bij zouden doen! Dan hoop ik wel dat ie past, zou anders wel een beetje dom zijn...

Groeten.
Jasper

Verwijderd

Aha, dus jij zit nu ook in spanning af te wachten. Gisteravond ontving ik een mailtje van mp3 spelers met de T&T code, deze werkt bij mij dus ook niet. Ben trouwens benieuwd of er bij mij ook een USB connector bij zit.

Nog maar even geduld hebben dan.....

Groetjes

Frank

Verwijderd

Die track trace code werkt toch wel www.tracktrace.nl

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:29:

Gapless playback is een door velen gevraagde funktie. We weten dat het mp3 formaat eigenlijk alleen met kunstgrepen min of meer gapless af te spelen is, nooit echt perfekt.
Meer kans heb je als je Ogg Vorbis gebruikt, maar ook dan hangt het nog af van de software in de G3.

Verwijderd

De Track en Tracecode werkt nu inderdaad wel. Zoals het er nu uitziet zal het pakketje morgen worden afgeleverd.

• 3JL

3JL

Hij is binnen!!
Dus aan die T&T code heb ik niet zoveel meer :)
Het pakje is bij mijn ouders aangekomen (woon op kamers) Ik kan het dus vanavond helaas pas inzien...... Kijk er naar uit!

Groeten.
Jasper

• Snoop
  • Niet online
Ben zeer benieuwd! :*) Nu is het wachten op je ervaringen, met misschien wat foto's? :P

• Snoop
  • Niet online
Weet niet of dit al bekend was, maar zo zijn de kleuren verdeeld: :)

256MB type (the Shine lead-lead)
512MB type (the sky blue)
1GB type (the moon silver)
2GB type (The moon silver),

• Snoop
  • Niet online
Hey Jasper,
Wat zijn je ervaringen? Heb je hem al uitgebreid kunnen testen? :)

Verwijderd

Hierbij even een korte "eerste indruk" van de G3. Helaas kan ik jullie geen uitgebreide review geven, ben een beetje druk met andere dingen. Mochten jullie specifieke vragen hebben, dan probeer ik daar wel antwoord op te geven.

Geluidskwaliteit = Uitstekend
Bedieningsgemak = Uitstekend (zelfs mijn vriendin kan er mee overweg)
Opnamekwaliteit voicerecording = Uitstekend
Radio ontvangst = Goed
Afwerking en vormgeving = Uitstekend

Kortom wat mij betreft het wachten meer dan waard....

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:06
Ik zit deze te vergelijken met de creative v200, en die is een stuk goed koper.
maar deze heeft dan weer een AA bat. ipv AAA bij de creative.

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Verwijderd

Speelt het ding ook playlists af (m3u en zo)?
Hoe degelijk is ie?

Verwijderd

Zeker met de batterij erin geeft het apparaat een degelijk gevoel. Helaas ben ik niet zo'n freak en kan ik je niet vertellen of hij m3u afspeelt.

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gisteren heb ik de 1 GB versie besteld, ik laat meer weten als ik hem binnen heb. Ik heb nu nog een Frontier Labs Nex II.

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb hem binnen ! Hij is nog wat kleiner dan ik dacht, ik vind hem erg mooi en hij voelt degelijk/stevig aan. Nu heb ik een NEX IIe dus dan voelt iets al snel goed aan :-).

Ik heb niet veel tijd om nu uitgebreid te testen, maar dit zijn mijn indrukken.

Alles zit erg logisch in elkaar, ik heb de handleiding nog niet ingekeken. De batterij zit stevig in de speler en het batterijvakje zit vast aan de speler (groot voordeel t.o.v. de NEX) zodat je die niet kwijt raakt. De speler wordt met de mini-USB onder Windows XP probleemloos herkend, en werkt netjes met USB 2.0. Bestanden overzetten gaat gewoon via verkenner, waarbij je de MP3's in een "music" dir zet zoals je dat zelf wilt. De speler kan erg hard, terwijl ik dacht dat 2 x 13 mW nog wel eens te weinig kon zijn. De koptelefoon is "OK" maar deze wordt toch vervangen door een Sony. De muziek kwaliteit vind ik uitstekend maar ik had niet anders verwacht. Wat erg opvalt is de enorme hoeveelheid bas. Als je daar van houd is dit je speler.

Het menu reageert snel en is duidelijk (engels) maar het display is wel klein (en blauw). Alhoewel het display een erg goed (instelbaar) contrast heeft zie ik mezelf nog wel eens turen naar dit kleine schermpje. Je kan erg veel instellen, waarbij de muziek gewoon doorspeelt. Wijzingen in de equalizer bv. hoor je dus netjes realtime. Je kan veel instellen aan voor mij nieuwe termen als BBE, Mach3Bass, MP3enhance, 3Dsurround en Pan. Hiermee kun je de enorme bas dus ook wegkrijgen. Ik moet nog wat experimenteren maar met deze instellingen kun je je geluid zeker absoluut vern**ken. Maar wat je kan verpesten kun je dus ook opleuken, het is nu eenmaal iets persoonlijks. De hold knop is geen overbodige luxe, het joystickje steekt wat uit (niet erg slim naar mijn idee) zodat je hem snel per ongeluk beweegt.

De handleiding heb ik er toch maar even bij gepakt. Er staat ook NL in , en dit keer lijkt alles goed vertaald te zijn! Dat is bij MP3 spelers ook nog wel eens anders.

Ik moet nog kijken naar de andere functies, zoals memorecorder en radio. Maar deze functies boeien me niet zo.

Kortom, een erg positieve eerste indruk ! Een vriend van me heeft net de iRiver 999 gekocht, met een beetje geluk kan ik deze twee binnenkort eens vergelijken.

Indien men vragen heeft, laat maar weten.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 10:58
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:55:
[...]

Dat wist ik niet. Ben me pas kort aan het orienteren op MP3 spelers in het algemeen (kom van het MiniDisc platform).

Dan wordt de vraag natuurlijk: hoe groot is de gap tussen twee nummers bij deze speler ;)
Als deze defelfde kwaliteit bijna-gapless playback heeft, zo klein dat ikzelf moeite moet doen om hem te horen (Sony NW-E99, en zelfs het openingsstuk van Linkin Park - Meteora tot Don't Stay is bijna niet te horen)

Quote THEVGE
Het menu reageert snel en is duidelijk (engels) maar het display is wel klein (en blauw). Alhoewel het display een erg goed (instelbaar) contrast heeft zie ik mezelf nog wel eens turen naar dit kleine schermpje.

Dat vind ikzelf nou jammer van deze speler, daarom ben ik behoorlijk gek op het scherm (Zonder tje) van de iAudio 4, dat ding vind ikzelf echt KICKASS.

Nog een vraagje: Hebben ze nou simpelweg twee flashpartities van 1 GB in die 2 GB versie gepropt? Want flash had toch limiet van 1 GB?

[ Voor 34% gewijzigd door coptician op 31-12-2004 19:11 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

coptician schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 19:08:
[...]

Nog een vraagje: Hebben ze nou simpelweg twee flashpartities van 1 GB in die 2 GB versie gepropt? Want flash had toch limiet van 1 GB?
Inmiddels is de 4 of 8GB al bereikt. Dit dan nog niet in losse reepjes maar in CF-kaartjes...

Verwijderd

Heb sinds enige tijd een probleem met mijn G3. De radio blijft hangen op een bepaalde frequentie. Ik kan niet naar een present station. Hij gaat niet zoeken, en lijkt niet meer op het joy-stickje te reageren. Soms loopt hij compleet vast, in radio modus, en kan ik hem alleen uitzetten.

Firmware downgrade / upgrade werkt niet.

Op het forum van iaudio heeft iemand anders hetzelfde probleem, er staan alleen geen bruikbare tips in, behalve dat hij terug moet. http://eng.iaudio.com/zer...=asc&no=23651&bmenu=board

Iemand een suggestie?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 00:32 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Alleen op een bepaalde frequentie blijft ie hangen dus? :?
iAudio een mailtje sturen om te vragen of ze weten wat er mis is?

Verwijderd

Mooie mp3speler :)

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:34:
Alleen op een bepaalde frequentie blijft ie hangen dus? :?
iAudio een mailtje sturen om te vragen of ze weten wat er mis is?
Ja inderdaad om precies te zijn 87.50 fm. Nog geen reactie van IAudio...

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:57:
[...]

Ja inderdaad om precies te zijn 87.50 fm. Nog geen reactie van IAudio...
Nog nooit van gehoord eigenlijk :?
Misschien moet je er even een nieuw topic voor openen (met wat meer info natuurlijk) das wat handiger dan in een algemeen topic :)
Eerst even afwachten wat iAudio er over te zeggen heeft dan..

Verwijderd

Van IAudio contactgegevens van een Nederlands bedrijf gekregen. Deze raden aan de G3 terug te brengen naar de winkel waar deze gekocht is. Weet iemand hoe dat bij Bol.com gaat trouwens?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:03:
Van IAudio contactgegevens van een Nederlands bedrijf gekregen. Deze raden aan de G3 terug te brengen naar de winkel waar deze gekocht is. Weet iemand hoe dat bij Bol.com gaat trouwens?
Staat dat niet op de site?
Ik denk dat je gewoon even een RMA nummer aan moet vragen.
Pagina: 1