Toon posts:

[XP] Windows herstart tijdens gamen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het gamen (soms na een uurtje, soms al tijdens skippen van intro movie) herstart mijn pc en geeft dan de melding "windows XP has recovered from a serious error". Als ik de game dan weer opstart krijg ik het advies het spel in veilige modus te spelen omdat er mogelijke conflicten zijn met de hardware.

Mobo: Asus P4P800 (nog geen recentere drivers geinstalled omda ik ni zeker ben welke ik nodig heb en op site van asus vind ik enkel update van de bios)
Graf Kaart: GeForce 4 MX (na format van vorige week de 61.77 versie van drivers geinstalled)

Sinds vorige week heb ik wel een extra HD geplaatst. Zou het kunnen dat hierdoor mijn systeem te weinig power krijgt? . System (Mobo Asus p4p800,pentium 2.4, 2 HD's, cd-rom, cd-rw, Geforce 4 MX, 350V)

TNX in advance

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 23:03 . Reden: win xp ]

Verwijderd

Als je PC zomaar reboot kan je even aangeven onder system>properties>advanced>startup and recovery dat ie niet automatisch reboot..dan zie je het BSOD en kan je bekijken wat de foutmelding is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 23:09 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals Digitalis zegt - vermoedelijk een BSOD - kijk dan ook eventjes in de Howtolist bovenaan dit forum naar de BSOD Guide :)

Verwijderd

Topicstarter
Aan gezien de bsod me niet direct verder helpt....

Drivers van Geforce zijn "ge-update" naar lagere versie 5.2.1.6, maar probleem is nog steeds niet opgelost. Sth very weird: toen ik de 6.2 drivers wou uninstallen kreeg ik bij detonator destroyer zelfs de melding dat hij geen nvidea drivers of kaart vond, terwijl ze in device manager wel duidelijk installed zijn.

BSOD code die ik kijg is telkens anders 0x00008E, 0x000001c, 0xf4c35cc8, 0cf50f5cc8...
+ melding: melding ivm graphic card drivers (die ik al veranderd heb!)
or try turning off shading and shadowing in your bios settings
or update your bios drivers.

Ben echter niet vertrouwd met bios updaten! Some help????
Recente drivers voor MoBo Asus P800 Intel 865/875 zijn ook altijd welkom (op de site zijn alle drivers beschikbaar behalve die specifiek voor mobo zelf) If I'm not mistaking....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een willekeurige BSOD code wil ook vaak duiden op slecht geheugen - test je geheugen eens met een tooltje als memtest86 voor een paar uur (eventjes googlen waar je die kan vinden) :)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:49
tweede HD weer losgekoppeld?en dan getest?

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
Probleem ligt blijkbaar bij nieuwe HD, PC crasht niet meer.
De nieuwe schijf gebruik ik echter enkel als data opslag, terwijl ik die files zonder probs kan gebruiken.
Game staat op oude systeemhd, dan crasht pc wel.
Oplossing??? Terugbrengen naar PCstore?

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-04 20:39
hmm ja ik denk terug met die schijf ja! en wat je anders kan proberen: andere (grotere) voeding, en dan nog eens proberen! misschien ook eens kijken naar temperaturen, krijg je dit nog steeds als je je case open hebt staan?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik heb ook gehad dat m'n pc soms rebootte. met een oudere pc. En daarbij was het probleem dat ie niet geaard was. Is jouw pc dus ook aangesloten op de aarde?
Pagina: 1