[Mobility 9700] TV Out ziet geen TV

Pagina: 1
Acties:

• DouweEgberts
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 01:04
Beste medetweakers, reeds lang ben ik nu aan het ouwehoeren met mijn TV Out van mijn ati mobility radeon 9700 in mijn aspire 4001 wlmi notebook. Als ik een pc beeldscherm aansluit heb ik prima beeld en zie ik alles gewoon, maar zo gauw ik een tv aansluit herkent hij de tv niet en kan ik verder niets.

Ik heb de FAQ Tv Out gelezen, heb de search gebruikt, maar niets behandelt dit echt. Verder heb ik de computer opnieuw opgestart met de tv aangesloten en ga zo maar door.

Iemand enig idee?

Ik gebruik de "gele aansluiting" dus mijn tv out, daar heb ik een stekker bijgekregen die van de Super Tv out naar een female tulpstekker gaat, daar gaat dan een male tulpstekker in en die gaat aan de andere kant ook in de tv.

De correcte drivers zijn geinstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door DouweEgberts op 29-11-2004 23:01 ]

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 06:47
DouweEgberts schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:01:
Beste medetweakers, reeds lang ben ik nu aan het ouwehoeren met mijn TV Out van mijn ati mobility radeon 9700 in mijn aspire 4001 wlmi notebook. Als ik een pc beeldscherm aansluit heb ik prima beeld en zie ik alles gewoon, maar zo gauw ik een tv aansluit herkent hij de tv niet en kan ik verder niets.

Ik heb de FAQ Tv Out gelezen, heb de search gebruikt, maar niets behandelt dit echt. Verder heb ik de computer opnieuw opgestart met de tv aangesloten en ga zo maar door.

Iemand enig idee?

Ik gebruik de "gele aansluiting" dus mijn tv out, daar heb ik een stekker bijgekregen die van de Super Tv out naar een female tulpstekker gaat, daar gaat dan een male tulpstekker in en die gaat aan de andere kant ook in de tv.

De correcte drivers zijn geinstalleerd.
sluit eerst kabels aan je tv en zet hem op die zenders av1 of zo en dan pas je laptop aan doen en zo moet die hem zien als goed is zo niet ga dan naar eigenschapen van videokaart ga dan naar special eigenschapen en dan zie weergave of zo iets daar mee kan je tv aan vinken die sta dan op rood denk ik
thats all

ps check mischien ook je bios evve mischien sta die daar uit of zo

:)

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem...

Ik heb een compaq presario met een Mobility Radeon 9000 IGP video chip.
Maar als ik de laptop met een s-video kabel aansluit(dus zonder te converteren naar tulp) op de tv van mijn ouders, dan wordt de tv wel gezien.

Heb al verschillende dingen geprobeerd, maar kom er echt niet uit,
ook vraag ik mij nog steeds af hoe ik de tv-out kan 'forceren'. Iemand een idee ???

• DouweEgberts
@ Kropie, het werkt niet, bedankt voor het idee

@ Esteffens, dat forcen zoek ik ook, maar kan er geen ati tool voor vinden.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

moet je niet ff op FN-F5 ofzo drukken? dan switched ie iig tussen normaal scherm en vga out. Tevens kan je display settings in catalyst drivers zetten. Heb je daar al geprobeer je tv op primary displ. te zetten en je lapscherm op sec. etc etc.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• DouweEgberts
@ Bille: Zoals uit de titel is af te lezen (gedeeltelijk) ziet de computer de tv niet, dat betekent dat ik hem niet kan activeren in m'n control planel en op FN F5 drukken kan ik blijven doen, maar dan geeft m'n laptop het eerder op dan dat mijn televisie het gaat doen :D

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al een geprobeerd met andere drivers dan die van de fabrikant?!?
Probeer het eens met de Omegadrivers, te downloaden op www.omegadrivers.net
Daar heb ik tot nu toe iedere laptop met TV out mee aan de gang gekregen op onze TFT-TV en Plasma-TV die wij ter demo hebben in de winkel.

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 17:21

Unagi

Always aware...

Ik draai omega drivers op m'n laptop en kan bij geavanceerd -> weergaves -> probleem oplossen kiezen om "detectie tv forceren" aan te vinken.

[ Voor 11% gewijzigd door Unagi op 30-11-2004 01:02 . Reden: te laat :P ]

• kropie
Unagi schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 01:02:
Ik draai omega drivers op m'n laptop en kan bij geavanceerd -> weergaves -> probleem oplossen kiezen om "detectie tv forceren" aan te vinken.
was te laat dat wou ik ook zeggen (detectie tv forceren)

• DouweEgberts
Heb nu de omega erop staan, maar heb alleen General Adapter Monito TroubleShoot ColorManagement, dat zijn de standaard en dan Advanced3D en PowerPlay van Omega :S

Verwijderd

Unagi schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 01:02:
Zit dat niet bij de standaard voorgeinstalleerde drivers? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, alleen dan met een s-video uitgang. Is het dan verstandig om die omega drivers te installeren? Het lijkt me toch dat de drivers die Toshiba er standaard bij levert ook moeten werken?

zie ook TV 'niet aangesloten' (ATI Mobility Radeon 7000 IGP)

• DouweEgberts
Neej het zit neit bij de standaard meegeleverde drivers. Het vage is dat ik dat detectie forceren niet heb.

• kropie
DouweEgberts schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:51:
Neej het zit neit bij de standaard meegeleverde drivers. Het vage is dat ik dat detectie forceren niet heb.
he gebruik deze drivers dan

http://www.mvktech.net/in...nc=fileinfo&filecatid=535

deze zijn van dna ;)

• DouweEgberts
Okay, hier heb ik het hele scala en tabbladen wel, heb heb m'n tv geactiveerd, nu heb ik alleen geen beeld. Maar ben dus al wel iets opgeschoten
Pagina: 1