Harddisk temperaturen zijn te hoog

Pagina: 1
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:53
Open ik net het progje Everest Home Edition, kijk ik bij Sensors, zie ik dit:

Temperaturen:

Moederbord: 39 C
CPU: 60 C
MAXTOR 6L040J2: 63 C
Maxtor 6Y120L0: 60 C
SAMSUNG SP0802N: 53 C
SAMSUNG SP1604N: 43C

(CPU/Mobo specs in sign)

Dit kan toch niet waar zijn?

Ik had laatst een Promise Ultra133 TX2 gekocht, en de verkoper zei dat ik gewoon alle schijven onder elkaar kon bevestigen zonder koeling. Kan denk ik toch niet.

Ik zie her en der dat 50 C het maximale is voor een HD. Pfff...

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hoe is je airflow in de kast? Een 80mm fan op je schijven doet wonderen.

Goede airflow is erg belangrijk, dat kun je nu wel zien.

Een stukje over airflow in de CME FAQ:

Frequently Asked Questions CME

[ Voor 30% gewijzigd door PD2JK op 29-11-2004 22:43 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Het is inderdaad niet aan te bevelen om je hd's op elkaar te zetten. Laat er enige ruimte tussen en zet er een fan voor/achter. Dan zal je merken dat de temp aardig naar beneden zal gaan.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:18

Thandor

SilverStreak

Ik heb 1 langzaam draaiende 80MM fan die over mijn HDD's blazen. Beide schijven zijn vrij koel, momenteel : 27 en 32 graden.

Een klein beetje airflow is gewoon nodig, alle schijven bovenelkaar houd de warmte op één plek waardoor het moeilijk weg kan.

Mooi topic titel 8)7 "HDD's te warm, hoe oplossen?" zou beter zijn ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 29-11-2004 22:46 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20
Jep, ik heb hier ook een 80mm Papst fan op mn schijven laten blazen. HD's zijn op dit moment 25 en 29 graden! Die temperatuur van jou schijven zijn wel heel erg hoog!

[ Voor 6% gewijzigd door Valkje op 29-11-2004 22:48 ]

Verwijderd

Het kan wel, ik heb ook 5 schijfen naast elkaar (ze liggen, LianLi PC75. Ik heb ruimte voor 6 in de drivetray, en d'r blazen 2 8CM schijfen op 5V overheen.

De raptors en de caviar80 zijn niet meetbaar, de raptors omdat ze in R0 staan. De seagate 160SATA wordt 26 graden celcius, en de DM10 wordt 36 graden celcius. M'n kamer is best koud.

• Jumpman
  • Laatst online: 08:53
Klopt de topic titel is wel erg slecht. Kon het niet meer veranderen nadat ik op enter had gedrukt. Heb nog geprobeerd het te wijzigen, maar ik kon alleen het bericht wijzigen niet de topic titel.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Voutloos
  • Niet online
.
edit:
nav hieronder: ik heb een modje al gewezen op de titel. :> :) Echter maakte ik daarbij zelf de domme fout om deze post hierbij te parkeren. Topics roepen om de titel te verbeteren kan je het beste met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif doen aangezien het niet dringend is.

[ Voor 200% gewijzigd door Voutloos op 30-11-2004 00:35 . Reden: verkeerde knopje, voutje bedankt. ]

{signature}

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:18

Thandor

SilverStreak

Jumpman schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 00:23:
Klopt de topic titel is wel erg slecht. Kon het niet meer veranderen nadat ik op enter had gedrukt. Heb nog geprobeerd het te wijzigen, maar ik kon alleen het bericht wijzigen niet de topic titel.
Een lief modje kan het wel veranderen O+ ;) .

Of hij/zij/het komt binnenkort langs en ziet dat het topictitel anders moet, óf je zoekt contact met een moderator op dit gedeelte van het forum en vraagt hem of hij de titel veranderen wil :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel fxd dus O+

Terugkomend op het probleem: de pijngrens qua temperatuur ligt bij de gemiddelde mens op ongeveer 45°C. Dus voel even aan de harddisks of ze ook daadwerkelijk zo heet zijn :) If not, dan is er sprake van brakke temperatuurmeting en totaal geen reden tot paniek.
Pagina: 1