Toon posts:

Door een vergrootglas

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
"View the Milky Way at 10 million light years from the Earth. Then move through space towards the Earth in successive orders of magnitude until you reach a tall oak tree just outside the buildings of the National High Magnetic Field Laboratory in Tallahassee, Florida. After that, begin to move from the actual size of a leaf into a microscopic world that reveals leaf cell walls, the cell nucleus, chromatin, DNA and finally, into the subatomic universe of electrons and protons"

http://micro.magnet.fsu.e...cienceopticsu/powersof10/

Even Java PLATFORM downloaden als je het niet kan viewen :)
Klaar?

Best leuk om te zien, waar een kosmos/universum uit bestaat en wat voor een gelijkenis het heeft met microkosmos. :)

En vraag je jezelf nu nog steeds af of we alleen zijn in dit universum? :)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Hehe leuk om te zien inderdaad :)
Ik heb nooit het idee gehad dat we alleen zijn in het universum,
ik ben er redelijk van overtuigd dat er leven is buiten de aarde.
Misschien niet zo ontwikkeld als hier, maar dat is een ander verhaal :)

Leave only footprints, take only memories

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:24
Opeens voel je je wel heel klein in vergelijking tot het universum en dan weer opeens heel groot invergelijking met de quarks.
En aangezien je nu ziet dat ook de kleinste deeltjes onderdeel zijn van het grote universum geloof ik zeker dat er ergens in dat universum de zelfde soort deeltjes ook een soort zelfde ontwikkeling hebben ondergaan, misschien niet helemaal, maar leven zal er vast zijn gekomen, bacteriën o.i.d zeker.

Verwijderd

Neem het aantal zandkorrels op aarde, bedenk dat elke korrel een miljoen sterren voorstelt. Onze ster de zon heeft 9 planeten(en die nog een heleboel manen) en we weten dat op 1 van deze planeten igg leven is.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Cosmic Voyage gezien in het omniversum in den haag(lang geleden)

ik ben er nog steeds van onder de indruk :Y

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 00:02:
Cosmic Voyage gezien in het omniversum in den haag(lang geleden)
Ja, die is echt prachtig:
Cosmic Voyage is een IMAX/OmniMax film, de verfilming van het boek Cosmic View: the universe in 40 steps.

De film toont het San Marcoplein in Venetië waar een groepje kinderen met een hoepel spelen met een diameter van 1 meter. Om de kinderen staan mensen in een cirkel van 10 meter diameter. Daarna wordt de ring steeds 10 keer zo groot.

Als alles van het universum dat wij kennen getoond is, gaat de reis terug naar het kleinere leven, via een druppel water, de micro-organismes, moleculen, atomen en quarks.

De film maakt veelvuldig gebruik van computer-animatie. Van de 35 minuten film is 15 minuten door de computer ge-animeerd. Dat zijn zo'n 21000 beeldjes van 50 megabyte elk.
http://www.filmkeuze.nl/c.../pm/sp-cosmic-voyage.html

Hier is er zelfs een screensaver van: http://www.meanfox.com/cv_overview.htm
Ik zie nu net dat die screensaver de schaal niet verkleint maar gewoon een reis doorheen sterren en nevels is... :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 00:13 ]

• Virgil
  • Laatst online: 29-08-2025

Virgil

We're not alone

Waar ik zelf aan denk, misschien dat we wel niet alleen zijn. Maar misschien dat we zelf wel eens onderdeel zijn van een nog groter geheel.

Mensen die zeggen, na 'het einde' van de ruimte is niets dan leegte...
-> Wat zit er dan tussen een nucleus en de inner shell van de electronen?

[ Voor 6% gewijzigd door Virgil op 01-12-2004 16:51 ]

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• pietvanvliet
  • Laatst online: 19-01-2025

pietvanvliet

ikwilookwatzeggen!

Erg leuk voor op de vroege morgen :)

Maar als je het zo achter elkaar geplakt ziet lijkt het mij inderdaad arrogant om te denken dat we alleen zijn in dit universum.

Het duurde even om in de melkweg aan te komen zegmaar... :)

Een muis maakt nog geen piepshow

Pagina: 1