Target geheugen (64MB PC133) goed/slecht ?

Pagina: 1
Acties:

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Hi'yall

Ik heb een computer besteld bij Eynstein voor een kennis van me, krijg ik ruim een week later alle spullen erbij:

EP7KXA MB EPOX
AMD ATHLON 600
64MB PC133 Target mem
300W Voeding
Stealth S540 Video 32MB
etc.etc.

Ding in mekaar gezet, Windows 98SE geiinstalleerd...
Bios geupgrade.

Tot nu toe alles standaard...

Alles schijnt goed te werken, alleen
af en toe op verschillende momenten slaat ie compleet slashdot. :(

Nou heb ik een ander dimmetje van hetzelfde type geprobeerd, en die werkt helemaal niet. (beeps bij booten etc...)

SciSoft Sandra zeikt trouwens ook nog om een te lage PCI Latency voor de videokaart...

Nou vroeg ik me af of er nog andere tweakers zijn die slechte ervaringen hebben met dat mem, want i.d.g. ga ik dat eerst ff vernieuwen...

L8r'Z!

Like this yall...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
'k Moest laatst een servertje bouwen, moest 512 :9 MB ram in. Ik had 4 modules van die Target dimmen nodig om bij 512 (2x256) te komen. Eerst bleef hij bij 32 steken, toen werd het 181 ofzo. Ook van bankjes wisselen hielp niet. Misschien zijn target reepjes echt slecht.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Target zuigt grote tijd.
Ons filiaal in Zwolle heeft vorige week zes! mammaplankjes, vier NIC's en drie videoplanken teruggestuurd; zo rot als wat.
Target is eigenlijk een soort Trust: too cheap to be true. :)
Kaj.

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

Dit is een reactie van eynstein. Had hem de topic toegemaild. Ik heb altijd goede ervaringen met eynstein gehad en ze testen alles uitgebreid dus moest ik even doormailen.

Grts Zip

Plaats het geheugen in bank 3. Dat komt de stabiliteit ten goede.
Download meteen even de nieuwste bios en driver voor de Stealth kaart.

Vernieuwen zal voor grote verassingen zorgen. Epox is ongelofelijk kritisch tav het gebruikte geheugen.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik vind Eynstein een prima zaak maar dat geheugen en die voeding zou ik never nooit nie in een athlon syst. willen hebben. de verassing zal waarschijnlijk bestaan uit dik bijbetalen voor AMD/Epox approved voeding en geheugen.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Ik vind Eynstein een prima zaak maar dat geheugen en die voeding zou ik never nooit nie in een athlon syst. willen hebben. de verassing zal waarschijnlijk bestaan uit dik bijbetalen voor AMD/Epox approved voeding en geheugen.
Die voeding is een Athlon approved voeding (volgens Eynstein), en dat geheugen is gekocht op advies van Eynstein.

Daarbij heb ik nooit gezegt dat Eynstein een slechte zaak is, integendeel, ik ben zelfs zeer tevreden over service/afhandeling!

Ik zit alleen met een instabiel systeem, en probeer via deze weg erachter te komen hoe ik dit kan oplossen ...

Like this yall...

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02:20
/me besteld best vaak wat bij target zelf (intel cpu's, hd , ram enz) idd geen nic's en ander spul, want dat is net thrust. Dan werk ik toch liever met SMC en 3Com.

Over het Ram als je er besteld bestel dan Major brand ram, die zijn altijd goed, de oem ram's willen nog wel eens van vage merken zijn. Target fabriceerd er echter niets zelf aan, ze plakken er alleen een stickertje op.

Verwijderd

Kaj : ik heb hier 2 trust producten en die werken prima... aan de binnekant van de muis zit een logitech plaatje en op de geluidskaart zit een plaatje met aztech..
de netwerkkaartjes zijn gewoon realtekjes..

Target sucked aarde...
Neem Viking chips, of Samsung of Oki ofzo of IBM die werken tenminste...

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

cmdr_sm-> Dan heb je imho mazzel, en ik hoop dat ze het nog lang blijven doen.
Kaj.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan ik dit kopen, of toch beter niet ?
http://www.target-int.nl/txt/tx24151.htm

Kan iemand vertellen of dit wat is, ik hoor een aantal zeer negatieve reactie's over Target, dus is dit wat ???

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17
Neem gewoon Hyundai of Kingston geheugen.

Ik heb hier 3 reepjes Hyundai liggen:

- 32 MB
- 32 MB
- 64 MB

Echt werkt als een trein! Op een ASUS P2B-F.

Verwijderd

In Nederland voor zover ik weet, is Hyundai PC133 de snelste...mijne loopt op 150MHz!
en Kingston, die gebruikt de zelfde chips als op de Hyundai, ik heb dat een keer met Newt vergeleken, zijn identiek...

Kingston 128MB (Hyundai chips) bij www.OC-shop.nl

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Die voeding is een Athlon approved voeding (volgens Eynstein),

Ik zie in die lijst geen Target staan http://www1.amd.com/athlon/npower/index/1,1712,,00.html

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1