Ik probeer op mijn server een mailserver op te zetten. Dat doe ik volgens deze tutorial.
Als ik eenmaal alles geïnstalleerd heb, kan ik echter niet inloggen met een mail client, en er wordt ook geen mail ontvangen in de spool. Een kleine greep uit de logfiles:
Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Als iemand nog de inhoud van bepaalde files nodig heeft (main.cf bijvoorbeeld), vraag dat dan
Als ik eenmaal alles geïnstalleerd heb, kan ik echter niet inloggen met een mail client, en er wordt ook geen mail ontvangen in de spool. Een kleine greep uit de logfiles:
Dit zou betekenen dat de forwardingstabel niet bestaat, maar als ik in /etc/postfix/mysql-virtual_forwardings.cf kijk dan staat daar het volgende:quote: /var/log/mail.errNov 29 22:09:52 acheron postfix/trivial-rewrite[8029]: fatal: mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_forwardings.cf(0,100): table lookup problem
Een MySQL query om te kijken of de tabel forwardings bestaat levert echter het volgende op:quote: /etc/postfix/mysql-virtual_forwardings.cf...
table = forwardings
select_field = destination
where_field = source
...
En een kleine greep uit /var/log/mail.logmysql> SELECT * FROM forwardings;
+---------------------+---------------------+
| source | destination |
...enz...
1 row in set (0.00 sec)
Bij deze errors heb ik al helemaal geen idee wat er precies fout is.quote: /var/log/mail.logNov 29 22:17:00 acheron postfix/smtpd[4053]: warning: premature end-of-input on private/rewrite socket while reading input attribute name
Nov 29 22:17:00 acheron postfix/master[13804]: warning: process /usr/lib/postfix/trivial-rewrite pid 8180 exit status 1
Nov 29 22:17:00 acheron postfix/smtpd[4053]: warning: problem talking to service rewrite: Success
Nov 29 22:17:00 acheron postfix/smtpd[4723]: warning: problem talking to service rewrite: Connection reset by peer
Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Als iemand nog de inhoud van bepaalde files nodig heeft (main.cf bijvoorbeeld), vraag dat dan
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.