geluidskaart kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb nu een Soundblaster 16 ISA, dus het is weer 's tijd voor een nieuwe.
Ik wil een SB Live! Player/Value, omdat ik daar later ook nog zo'n (Minidisc) optical port-kaartje bij kan zetten.
Maar nu zijn er een aantal verschillende; welke adviseren jullie mij / Welke is gewoon de beste?

Creative Labs SBLive! Player 5.1 PCI NL FL 187,-
Creative Labs SBLive! Player + FourPointSurround speakers FL 289,-
Creative Labs SBLive! Player 1024 FL 110,-
Creative Labs SBLive! Player 1024 (Retail) FL 173,-
Creative Labs SBLive! Player 5.1 Retail) FL 222,-
Creative Labs SoundBlaster Live Player 5.1 FL 197,-
Creative Labs Soundblaster Live! (Bulk) FL 147,-

• remsie
  • Laatst online: 17-08 12:06
Je zou eens een terratec dmx xfire 1024 kunnen overwegen, deze geluidskaart heeft standaard een optische uitgang, en a3d2 enzo..En als je toch een live kaart wil is de 1024 een hele goeie keus..

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Niks geen SB.... ga voor de Terratec DMX Xfire. En de optische output zit er al op.

* mvds hummm. shit, te laat. Iemand was me voor

• laurensl
  • Niet online
hebben jullie die?

en hoe bevalt ie?

• laurensl
  • Niet online
zijn er al drivers voor Win 2k voor?

en kan je ook op dit kaartje 4 speakers + subwoofer pluggen?

• remsie
ik heb die kaart ook, en ben er heel erg tevreden over, A3D ruleerd de pan uit 8-) en als je toch een optische uitgang wil is dit DE oplossing, en ja, je kan er een fourpoint surround setje met sub op aansluiten, heb ik ook (8>

Verwijderd

De SB Live 5.1 rulezzz, die kaart is echt te gek! En de prijs valt ook rete mee. Je kan er ook goeie Dolby Digital boxe opzette..
Dat rulezzz echt wel!!
Neem die kaart en als je boxen nodig hebt de 2200 dr bij.
Ben je best wel goedkoop uit.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Het is alleen jammer dat de SB geen _echt_ 3D geluid kan produceren. De DMX xfire kan dat wel door de a3d. Terratec kaarten zijn op dit moment toch al een stuk beter dan de Creative kaarten. Als je echt goed geluid wilt hebben dan neem je de DMX. (de gewone of de xfire)

• laurensl
  • Niet online
ik ga denk ik toch maar voor die Xfire, nog een suggestie voor welke speakers (goedkope) ik erbij moet kopen?

• laurensl
  • Niet online
ik heb 'm gelijk besteld Xfire 1024, en een Super Orb (voor amd k62, hoop dat 't past, anders issie alvast voor duron die over een paar maanden erbij komt...

Verwijderd

sblive geen echt 3d geluid, moet jij maar s 4 speakers en een subwoofer er aan hangen en zorgen dat EAX goed staat ingesteld. Dan kicked ie toch heeeel hard ass

• remsie
nee, eax koppelt alleen maar reverb etcetc effecten aan het geluid, A3D berekend echt hoe het moet klinken in een bepaalde situatie..

Verwijderd

DMX X-fire 1024

Geplaatst door laurensl - zaterdag 06 januari 2001 11:41

Ik heb 'm nu toch gekocht, en in win98 werkt ie perfect Maar.. In win2k helemaal niet ! Ik kan daar niet eens m'n computer meer in komen, omdat steeds als hij een geluidje afspeeld de stroom van de computer af wordt gehaald. (hij reboot zichzelf)
Heeft iemand dit al 's gehad? of weet iemand een oplossing?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 04 januari 2001 00:02 schreef SirCommieBastard het volgende:
sblive geen echt 3d geluid, moet jij maar s 4 speakers en een subwoofer er aan hangen en zorgen dat EAX goed staat ingesteld. Dan kicked ie toch heeeel hard ass
Ik heb een SB live met surround set erbij. Geluid zuigt zwaar moet ik zeggen. Klinkt leuk als je net wilt alsof je met Q3 in een badkamer zit maar als je wilt weten waar je tegenstander staat... vergeet het dan maar!
Pagina: 1