Toon posts:

Gefrituurde PoV G-Force FX 5950

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na een avondje World of Warcraft beta testing was er een "click ... tssss ......." brandlucht.
snel de stroom erafgehaald en ja hoor, kaart doorgebrand :(

en nu het stomste gedeelte van dit verhaal:
ik heb de kaart begin dit jaar gekocht (begin feb) maar ben sindsdien verhuist, en kan NERGENS het bonnetje meer vinden. en nog erger ik kan me niet meer herinneren waar ik de kaart gekocht heb. (online besteld) Ik ben mijn gebruikelijk shopsites af gegaan maar bij geen kan ik mijn kaart terugvinden in mijn bestel-log.

Ik ga morgen Point of View zelf bellen maar ik ben niet zeker van een positieve uitslag. En ik zit een beetje met mn handen in het haar
voor de duidelijkheid de kaart was niet overclocked !

Ik heb ondertussen gevonden waar het probleem is "onstaan"
(sorry, heb geen digicam dus een telefoon-foto)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mvonk/pov.jpg

zoals te zien (als je goed kijkt) zit er een grijs vlekje op de plaats waar een zwart blokje hoort te zitten. onder het rechter zwarte rondje. (ik weet het rondje dit blokje dat etc, maargoed, het is een beetje behelpen).
Dat grijze vlekje is dus vermoedelijk de inhoud van het voormalig zwarte blokje, en dat is natuurlijk foute boel. Ik neem aan dat dit geen standaart onderdelen zijn (staan ook geen serienummers op iig)

alle suggesties en hulp zijn welkom, ook als je zo'n zelfde kaart hebt gekocht rond dezelfde periode zou ik graag willen weten waar om na te gaan of ik misschien bij dezelfde ben geweest. Volgens mij is deze kaart niet in grote getalen aanwezig dus het aantal dealers dat deze verkocht heeft zal wel beperkt zijn. (heb de lijst al doorgekenen op de site van PoV maar daar vond ik niets)

alvast bedankt!

Verwijderd

gewoon garantie claimen bij POV.... Gewoon je verhaal vertellen en eisen die hap. Dit kan echt niet zomaar... kom op die kaart is 10 maand oud. Er mag geen enkele reden zijn dat hij er zomaar mee kapt.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:27
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 00:25:
gewoon garantie claimen bij POV.... Gewoon je verhaal vertellen en eisen die hap. Dit kan echt niet zomaar... kom op die kaart is 10 maand oud. Er mag geen enkele reden zijn dat hij er zomaar mee kapt.
Behalve schade door externe defecten? Schommelende spanning, koelingsprobleem? Niet om je van je garantie af te praten, maar om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd. Als een kaart van 10 maanden doorfikt, tja, dat kan een slechte kaart zijn, maar ik zou wel wat gedegen onderzoek doen naar eventuele andere boosdoeners...

Verwijderd

Topicstarter
koeling van de kast zelf is prima (3 case fans) en schommelende spanning heb ik nog nooit problemen mee gehad met mn Levicom 420 watt, tenminste niet gemerkt.
maar iig bedankt voor je reactie, ik ga PoV dan maar bellen straks.
Op hoop van zegen O-)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
idd, alsof POV opeens gaat beweren dat die kaart niet van hun is of al ruim over de garantietermijn heen is....
Ik zou hem niet zelf proberen te repareren. Ten eerste omdat je garantie dan zeker weg is. Ten tweede omdat er waarschijnlijk meer kapot is dan alleen dat onderdeel.

Is dat overigens niet één van de voltage regulators van de extra molex connector? Misschien moet je een dedicated lijn gebruiken voor je kaart. Inschakelen van bijv een neon-buisje zou een spanningspuls terug over de lijn kunnen veroorzaken en ook belasting van een cd/dvd of hd zou een spanningslijn kunnen doen inzakken....

[ Voor 38% gewijzigd door MeMoRy op 30-11-2004 15:14 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Als het goed is staan er toch wel serienummers e.d. op. Als je die dan aan POV doorgeeft met het verhaaltje erbij lijkt het me voldoende dit is natuurlijk niet de bedoeling. Als ze een beetje normale service hebben zulllen ze hem vast wel omruilen.

Verwijderd

Topicstarter
reactie van PoV:
-we hebben een bonnetje nodig of ander bewijs dat je hem gekocht heb

:'(

onder rembours verzonden, dus geen bank afschrift, kan de verzendbon ook niet meer vinden en met mijn verhuizing is ook mijn email verandert en op de server staat dus niet meer mijn orderbevestiging van de winkel waar ik hem gekocht heb.
Ik ben de lijst met dealer doorgegaan die op de PoV website staat maar daar kom ik niet verder mee dus heb ik gevraagt om een lijst met toenmalige dealers (jan. + feb. dit jaar.) die zou ik toegemailt krijgen maar heb ik nog niet ontvangen iig.
morgen nog maar es bellen :/
op de doos zit in iedergeval ook nog een stickertje met een code en ik denk dat deze van PoV zelf is, dus misschien als ik die doorbel dat ik daar ver mee kom.

(dat ik de kaart zelf had was niet voldoende bewijs dat ik hem ook gekocht had, het was een groot bedrijf blabla regeltjes blabla zonder bonnetje niets te beginnen blabla)

edit:
heb de TPG en TNT ook nog gebelt of ze konden nagaan wie het pakketje naar mij toe heeft gestuurt:
TPG: nee kan ik niet meer zien, aleen tot 3 maanden terug, verder echt geen enkele manier.
TNT: kan maar tot 3 maanden terug zien, de rest zit in backups, kan ik wel in kijken maar dan heb ik een verzenddatum, ontvangdatum en pakketnummer nodig.

schiet ik dus ook niets mee op

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
niet toevallig iemand die me aan een copietje van een bonnetje kan helpen ? :/
anders 480 euro down the drain voor iets wat ik een een keer in orginele staat heb gelaten (ironisch eigelijk, ik mod en OC bijna alles, waterkoeling, de hele mikmak maar zodra ik iets in orginele staat laat gaat het stuk :| )

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
nee vriend, bonnetje of niet, je krijgt garantie van PoV. daar kunnen ze niet om heen.
hier moet het mee lukken:
[EIGEN NAAM]
[STRAATNAAM]
[POSTCODE EN WOONPLAATS]
[EVT. TELEFOONNUMMER]
[EVT. E-MAILADRES]

[NAAM BEDRIJF]
[STRAATNAAM]
[POSTCODE EN WOONPLAATS]
[EVT. TELEFOONNUMMER]
[EVT. E-MAILADRES]

[WOONPLAATS, DATUM]

Geachte heer, mevrouw,

Op [DATUM AANKOOP] kocht ik bij u een [COMPUTERAPPARATUUR, MERK EN TYPE]. Het product is niet deugdelijk, omdat:
-[REDEN 1]
-[REDEN 2]
-[REDEN 3]
Volgens het Burgerlijk Wetboek bent u als leverancier verplicht een zaak te leveren die alle eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn. Daarvan is hier geen sprake. Ik verzoek u dan ook tot reparatie van het product over te gaan. Voor het geval reparatie langer zal duren dan [AANTAL] weken, ontvang ik gaarne van u een andere [COMPUTERAPPARATUUR] in bruikleen.
Voor eventuele schade stel ik u nu alvast aansprakelijk.
Tevens verzoek ik u binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

Hoogachtend,

[HANDTEKENING]

[EIGEN NAAM]

[ Voor 87% gewijzigd door YoshiBignose op 02-12-2004 19:17 ]

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Topicstarter
hhhmm, zeer interessant !

Ik zal hem nu vast naar ze mailen (waardoor de handtekening lastig is maargoed)
reacties laat ik hier wel weten want ik zal wel met mn bek vol tanden staan op een juridisch antwoord :D

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
jah ze zeggen altijd van zonder bonnetje kunnen we niks enzo maar je hebt altijd nog fabrieksgarantie (tenzij het je eigen fout is) :>

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Topicstarter
niet overclockt en ook niet aan het voltage gezeten (als dat al kan)
ik zie trouwes ook bij 95% van alle nieuwe high-end kaarten dat er heatsyncs op die dingetjes zitten, das natuurlijk ook niet voor niets.
maargoed, ik hoop natuurlijk dat er een positieve uitkomst in zit.

de 5950 Ultra is geloof ik alleen niet meer in productie ... maargoed, misschien met wat bijbetalen dat ik dan een 6800 Ultra te pakken kan krijgen. (maargoed, das best-case-scenario ... ik reken er niet op)

Verwijderd

Succes man

Verwijderd

Topicstarter
nou, nog geen antwoord op het mailtje gehad dus de helpdesk van PoV nog maar even opgebelt.

De medewerker daar verzekerde mij er van dat ze ECHT alleen garantie konden geven zonder een bonnetje, en als ik een bonnetje had moest ik het via de winkel afhandelen. Dus ik zei dat dat onzin was en dat zij wetterlijk verplicht waren de fabrieksgarantie op zich te nemen en daarop zei hij weer dat ze wetterlijk verplicht waren garantie te geven ALS er een bon was.
maargoed, hij heeft alles opgeschreven en stuurt dat door naar het hoofdkantoor om te kijken of ze er daar wat mee kunnen, maar hij verwacht van niet.

Is er ergens te vinden wat hun verplichtingen zijn of kunnen ze gewoon blijven ontkennen wat ze willen en er mee weg komen ?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
http://www.juridisch.com/gebied/Consumentenrecht/
http://www.consumentenbon...klijst_overzicht_kolommen (wanneer je lid bent, anders kan je er niet op komen... :( )

[ Voor 17% gewijzigd door ShellGhost op 08-12-2004 14:57 ]

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Damn, zeker balen van die kaart. Maar zoals ik altijd heb gedacht en nog steeds denk is dat zei het zoiezo moeten repareren. Of je hem nu gekocht hebt of er op een andere manier aan bent gekomen(wat niet het geval is). Het is een product van hun en ze moeten bij problemen ook maar de verantwoording nemen.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Verwijderd

Topicstarter
Woohooo :)
reactie mailtje van PoV:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor de aankoop van ons product.

De normale gang van zaken is dat u met een defect product naar het verkooppunt gaat alwaar u de kaart hebt aangekocht.

Op het moment dat u niet meer weet alwaar u de kaart hebt aangeschaft hebt alleen nog de keus ons te mailen. De FX 5950 Ultra is uit productie inmiddels , dit resulteert dat de kaart niet meer op voorraad is bij ons.

Het is dus aannemelijk dat de kaart niet binnen 2 weken retour bij u is. De afwezigheid hiervan zult u naar behoren zelf op moeten lossen, we kunnen u geen vervangende videokaart leveren.

Het volgende adviseer ik u te doen:

Stuur een mail naar ..., deze afdeling zal u een Special request RMA nummer geven. Met dit nummer kunt u de kaart naar ons opsturen alwaar de case in behandeling wordt genomen en zogvuldig zal worden afgehandeld naar behoren.

De adresgegevens worden in de desbetreffende mail worden gegeven

With kind regards / Met vriendelijke groeten

Pointofview / Technical Department

email maar even weggehaald uit beleefdheid.
maar dit is wel zeer positief iig :)
nu nog kijken wat ze precies gaan doen met de afhandeling.
Pagina: 1