Vandaag is onder andere het moederboard van onze ML530 vervangen door HP.
Helaas is de monteur vergeten om de juiste datum/tijd in de bios in te stellen.
Nu heeft na het starten van de server de tijd ongeveer 15-25 minuten verkeerd gestaan, namelijk op juni 2002 in plaats van november 2004.
In eerste instantie weinig aan de hand, server reageerde goed.
Nadat de eerste gebruikers weer inlogden bleek hun kixscript niet goed te verlopen.
Na controle bleek browsen op de server niet mogelijk, wel op het netwerk.
DNS en WINS staan goed, server is goed te bereiken via ping en RDP.
Zodra je bv. in de verkenner de server opent krijg ik een leeg scherm.
Als ik op ip er naar toe browse dan zie ik wel alles.....
Het rare, dit heeft niet iedere user, er zijn er nu in totaal een stuk of 6 inclusief mezelf.
Onder dezelfde username aanmelden op een andere pc werkt wel, het ligt dus aan de desktop.
Desktop uit de AD gegooit en opnieuw geregistreerd werkte niet, ook niet onder een andere naam.
De AD synchronisatie werkt niet goed, ik krijg username/pass errors wanneer ik handmatig de 2 dc's probeer te sync'en.
Wat is zou er veranderd kunnen zijn door de verkeerde datum?
Inloggen doen we gewoon met domainadmin en deze heeft alle rechten om de synchronisatie te doen. (gecheckt)
Server is 1 van de 2 DC's en fungeerd tevens als file- printserver voor ong. 350 users.
Helaas is de monteur vergeten om de juiste datum/tijd in de bios in te stellen.
Nu heeft na het starten van de server de tijd ongeveer 15-25 minuten verkeerd gestaan, namelijk op juni 2002 in plaats van november 2004.
In eerste instantie weinig aan de hand, server reageerde goed.
Nadat de eerste gebruikers weer inlogden bleek hun kixscript niet goed te verlopen.
Na controle bleek browsen op de server niet mogelijk, wel op het netwerk.
DNS en WINS staan goed, server is goed te bereiken via ping en RDP.
Zodra je bv. in de verkenner de server opent krijg ik een leeg scherm.
Als ik op ip er naar toe browse dan zie ik wel alles.....
Het rare, dit heeft niet iedere user, er zijn er nu in totaal een stuk of 6 inclusief mezelf.
Onder dezelfde username aanmelden op een andere pc werkt wel, het ligt dus aan de desktop.
Desktop uit de AD gegooit en opnieuw geregistreerd werkte niet, ook niet onder een andere naam.
De AD synchronisatie werkt niet goed, ik krijg username/pass errors wanneer ik handmatig de 2 dc's probeer te sync'en.
Wat is zou er veranderd kunnen zijn door de verkeerde datum?
Inloggen doen we gewoon met domainadmin en deze heeft alle rechten om de synchronisatie te doen. (gecheckt)
Server is 1 van de 2 DC's en fungeerd tevens als file- printserver voor ong. 350 users.
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)