Geforce4 Ti4200 hangprobleem

Pagina: 1
Acties:

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Een kennis van mij heeft een probleem. Als hij een spel speelt (cod, rtcw, et) dan blijft zijn beeld hangen binnen 10 minuten na het opstarten van spel. Beeld wordt wit met kleine blauw groene blokjes.
Bij Call of Duty blijft ie ook hangen. Beeld wordt wit en na 2 minuten reboot ie.
Als beeld blijft hangen, kun je dus helemaal niks meer. Ook het geluid slaat over dus systeem zit vast.

Ik kwam er achter dat hij 200watt voeding had. Veel te weinig natuurlijk. Dus ik heb er ff 300watt ingestopt maar de problemen zijn er nog steeds. (Ik moet erbij vertellen dat hij nog geen schone winxp installatie heeft gedaan na vervangen van voeding).

Specs:
Pentium 2 350Mhz @ 450Mhz
Gigabyte moederbord (weet niet welke). Een met AGP2x en 3 ISA poorten.
Gainward Geforce4 Ti4200 128MB
256MB SDRAM (4x64MB PC100)
60GB Maxtor harde schijf
Creative SB Live!
Netwerkkaartje
CD-brander

300Watt Target voeding

Drivers: nieuwste nvidia drivers (ook de originele gainward drivers zijn geprobeerd)

Geheugen is getest met memtest86 en gaf geen fouten.

Iemand suggestie?

• CRAM
Ik had nog even nagedacht over het probleem wat ik eigenlijk heel vreemd vind. Dus ik besloot om me er echt in te verdiepen en verscheidene fora langs te lopen. En wat blijkt:

Bijna alle Gainward Geforce 4 Ti4200's hebben problemen tijdens 3d applicaties. Het schijnt dat de capacitors rechtsboven niet goed werken.
Resultaat: een freeze tijdens een 3d spel. Een wit scherm met lichtblauwe vakjes doemt op. En soms 1 a 2 minuten later een reboot.

Het probleem hoeft zich niet meteen te uiten. Meestal treedt het 2 a 3 maanden na de aankoop op maar bij sommigen duurt het een jaar. Bij mij dus 1,5 jaar.

Gelukkig kwam ik er achter dat Gainward altijd een 3jaars garantie geeft dus ik heb nog hoop om een goede terug te krijgen (mijne is 2,5jaar).

Het kan ook zijn als je een ti4200 (maakt niet uit welk merk) op een ouder moederbord zet, dat ie ook niet gaat werken. Een oud moederbord is namelijk zo ontworpen dat het niet genoeg voeding kan geven aan een nieuwe videokaart.

[ Voor 16% gewijzigd door CRAM op 30-11-2004 00:52 ]

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Ik denk dat het aan het geheugen van de kaart ligt, en dan aan het eind van de 128 mb. Verklaart de freeze bij 3d...

Hang loose, KiteSurfing for life!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 14:35

AzzKickah

06-CENSORED

Kijk eens met wat voor specs je die games wilt draaien... Denk je niet gewoon dat die PC die spellen gewoon niet trekt?

• CRAM
AzzKickah schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 01:16:
Kijk eens met wat voor specs je die games wilt draaien... Denk je niet gewoon dat die PC die spellen gewoon niet trekt?
Ik heb RTCW destijds uitgespeeld op een pentium 2 350mhz met 128mb.

Ik krijg die gainward geforce 4 donderdag ff terug en gooi em dan in mn eigen systeem (specs hieronder). Maar het is wel erg toevallig dat 90% (stond op amerikaanse site) allemaal dezelfde problemen heeft met dezelfde kaart. En gainward dit ook toegegeven heeft. Enige vreemde is dat het pas na 1,5 jaar komt kijken...

[ Voor 9% gewijzigd door CRAM op 30-11-2004 05:51 ]