Welk tft scherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Ik heb een aantal jaar een goedkope crt monitor van de aldi. omdat deze al geruime tijd problemen geeft wil ik een tft scherm aanschaffen. Ik twijfel alleen welk scherm ik zal kopen.

Ik heb de volgende schermen in mijn wish list:
iiyama prolite e380s zilver (14ms) 285 euro of (23ms) 259 euro
lg l1530s (16ms) 244 euro
benQ t502 (25ms) 199 euro

deze zijn allemaal 15"

ik overwoog ook de iiyama
iiyama e434s (14ms) 299 euro

Kunnen jullie mij adviseren welke monitor ik zou moeten kiezen?
of hebben jullie nog suggesties? (graag onder de 300 e)
ik werk nog met een geforce 2 mx, heb dus geen digitale uitgang. weet niet of dat uitmaakt. ik gebruik het voornamelijk om gewoon te werken met office, internet etc. slechts af en toe een game zoals UT en C&C Tiberian Sun.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

miss moet je eens in een winkel gaan kijken. en dan de monitoren naast elkaar zetten. Als je een goede winkel hebben willen ze dat wel voor je doen. Ik heb zelf een iiyama schermpje, en die bevalt me erg goed. Is alleen wel de 17" versie. Persoonlijk zou ik ook voor een iiyama gaan. Heb ik namelijk nog nooit wegvallende pixels gehad. met BenQ en LG wel. 8)7

No signature required.

• DeRooney
  • Laatst online: 20-02 14:59
hmm dat is op zich een goed idee. ben tijdje terug al bij vobis wezen kijken naar beeld (kleuren / scherpte) maar daar hadden ze niet alle door mij genoemde tft schermen. Die e380s heb ik wel ervaring mee. die gebruiken wij op de hogeschool ook en zijn prima schermpjes. die benq weet ik echter neit en heb geen ervaring met lg. Ben alleen benieuwd of er uberhaupt een winkel is die die schermen allemaal hebben.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

gewoon een beetje op internet rondkijken. en anders ga je gewoon naar een paar winkels die dicht bij elkaar liggen

Suc6!

No signature required.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:56

dlmh

Lo-Fi

Als je echt voornamelijk office toepassingen gebruikt zijn de response times natuurlijk niet zo spannend. Als je dan voor 20 euro meer een 17" scherm met toch wel een meer bruikbare resolutie (imho) kan krijgen zou ik dat zeker doen. En aangezien ie toch een goede response time heeft van 14ms is volgens mij de keuze gemaakt. Maar let op: dit is echt alleen maar theoretisch natuurlijk!
Voor de beste vergelijking wat jij het prettigste scherm vindt, zal je inderdaad naar een winkel moeten gaan om ze te vergelijken, liefst natuurlijk welke ze allemaal verkoopt. Je zou ViComputer kunnen proberen, maar die zitten niet overal.
Suc6!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• BiG-GuY
  • Laatst online: 00:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb meerdere benq schermen gezien, en bij die was de kleurechtheid/sterkte ver te zoeken... LG geeft lekker beeld, en iiyama ook wel.. maar het is per scherm verschillend, als je echt goed beeld wilt is denk ik Samsung het best aan te raden, die hebben ook goede interpolatietechnieken zodat je niet altijd op de max resolutie moet draaiten wil het er nog mooi uitzien :), en waarom wil je 15" en geen 17"? het beste is toch om naar een winkel te gaan om te kijken :D (of meerdere natuurlijk :P)

[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 29-11-2004 21:46 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met het lezen van reviews/roundups (www.tomshardware.com bijvoorbeeld) kan je de beste keuze voor jezelf maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.