Toon posts:

Mijn hond viel mijn PC muis aan, 1e hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste lezer,

Ik zit met een vervelend probleem. Mijn hond (normaal een heel aardig beesie) heeft het snoer van mijn muis kapot gevreten. Na de nodige vermanende toespraken heeft de hond beloofd het nooit meer te doen. Daarop heb ik maar eerst een oude muis aangesloten op mijn PC.

Aangezien ik maar een arme student ben, probeerde ik dmv wat geklooi om het snoer van mijn oude muis over te zetten om mijn kapotte muis. Ik heb hiervoor eerst mijn kapotte muis opengeschroefd om te kijken of eventueel het snoer van de oude muis overgezet kon worden. Dit leek te kunnen. Alleen zit ik nou met een probleem, dat ik een veertje over heb en niet meer weet waar ik deze moet plaatsen.

Mijn vraag is ook, weet iemand van jullie waar het klemveertje (geen idee of dat de juist benaming is) in de muis geplaatst moet worden? Met klemveertje bedoel ik bedoel ik een veertje dat ongeveer 1,5 cm lang is, middenin rond en aan de uiteinden een haakje (waar het blijkbaar ergens mee vast hoort te zitten)

Een beetje dit idee

\-----O-----\

Misschien dat iemand een bouwtekening heeft van een muis (ik heb al gezocht, maar kan nix vinden)

Het gaat om een Fujitsu Siemens muis mét draadje

Verwijderd

Als het een balmuis is, controleer je balspanningsrollertje (het 3e wiel in de bal-wagen) ;)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40
holy crap...een BALmuis proberen te repareren :X
Woon je in de buurt van Den Bosch? dan KRIJG je een scrollmuis van me ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

0siris schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:22:
holy crap...een BALmuis proberen te repareren :X
Woon je in de buurt van Den Bosch? dan KRIJG je een scrollmuis van me ;)
Ja idd, dan ben je wel een heel arme student als je geen 6 euro kan opbrengen voor een nieuwe optische muis. :P
Hier mag je ook gratis een muis komen ophalen als je er echt een nodig hebt... :X

(Eindhoven.... :+ )

[edit]
Waar, dat veertje hoort is overigens vanaf hier moeilijk te zeggen, maar dat het iets met de wieltjes voor de bal te maken heeft lijkt me het logischte aangezien in een optische muis (voor zover ik weet) geen veertje meer zitten. :) (Met euss dus...)

[ Voor 23% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-11-2004 21:26 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37
Ja, ik heb dat ook een x gehad met het schoonmaken van me muis. Hij sprong toen weg en ik kon hem nieteens vinden :x. Ik heb hem gewoon dichtgeschroefd maar ik weet nie nog steeds nie waarvoor ie diende. Maar dat was geloof ik microsoft muis :D

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55

sapphire

Die-hard pruts0r

LOL dan ben je wel heeeeeeeeel arm.
uit de pricewatch:
*Sweex 3 Knops Scroll Muis Deluxe (PS/2) 1E

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. een arme student met tijd over B)

Maar aangezien ik iets noordelijker mijn tijd in de collegebanken slijt moet ik tot mijn grote spijt al jullie vriendelijke GRATIS aanbiedingen helaas laten gaan.

3e rolletje.. dat is dat kleine witte rolletje neem ik aan. Waar moet het veertje gespannen worden? Vanaf de onderkant naar boven lijkt me niet te passen (ondanks dat een veer veerkrachtig is)

Mijn hondje zal dagen op water en brood moeten leven, redt mijn muis het niet..

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55

sapphire

Die-hard pruts0r

kun je het geld dat je uitspaart aan hondenvoer besteden aan een muis :+

Gabriël AM5

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:46

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ik vind het knap dat je wél een hond kan permiteren maar geen nieuwe muis.. :?

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:20:
Als het een balmuis is, controleer je balspanningsrollertje (het 3e wiel in de bal-wagen) ;)
Ik heb nog even goed gekeken naar het 3e rolletje.. dat is niet het veertje dat ik bedoel. Het is een groter veertje

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat veertje moet je in ieder geval ver indrukken. Het is geen slap veertje ;)

Verwijderd

ja mag wel mijn fujitu siemens muis hebben,
en ik woon noordeijker

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
k denk dat het voor je scroll wieltje is .... of heb ik er overheen gelezen en heeft je muis geen scroll wieltje?

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
EvilWhiteDragon schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:41:
k denk dat het voor je scroll wieltje is .... of heb ik er overheen gelezen en heeft je muis geen scroll wieltje?
Wel een scroll wieltje, maar dat is niet het veertje dat ik bedoel. Die was me ook al bijna weggesprongen, maar heb ik na lang prutsen weer op zijn vertrouwde plek gekregen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Al die tijd die het kost om te maken... in die tijd had je al bij elke tweaker een nieuwe muis kunnen krijgen. Ik heb er ook nog een zooi voor je.
Pagina: 1