Toon posts:

Lokaal netwerk werkt niet na aansluiting op schoolnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een probleem met mijn laptop en mijn netwerk. Ik zal even de situatie schetsen:

Ik heb een desktop en een laptop die beide op een sweex draadloze router zitten. Mijn desktop via de kabel, mijn laptop draadloos. Alles werkte zoals ik wou. Op beide PC's internet en bestanden en printers delen.

Nu heb ik mijn laptop geconfigureerd voor draadloos internet op school (Chr. Hogeschool Windesheim). Ik heb daarvoor SecureW2 moeten installeren. Internet doet het goed op school. Ik kom thuis en kan weer lekker op m'n eigen netwerk verder internetten ... maar geen bestanden meer delen en niet meer via m'n laptop printen (printer zit op de desktop).

Verder is er niets gebeurd ... Weet iemand hoe dit kan, en belangrijker ... wat ik er aan kan doen?

Owja, beide PC's hebben WinXP (desktop home, laptop pro) met SP2

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Klinkt als hetzij
- het niet geinstalleerd hebben van de client voor bestands- en printerdeling
- een firewall die deze poorten blokkeert (zonealarm?).

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:03
En als je de $hare via het ip-adres probeert te benaderen? Iets van \\192.168.x.x\c$

[ Voor 43% gewijzigd door -ChRiZz- op 30-11-2004 19:31 ]

Slache!

Verwijderd

Topicstarter
TromboneFreakus schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:30:
Klinkt als hetzij
- het niet geinstalleerd hebben van de client voor bestands- en printerdeling
- een firewall die deze poorten blokkeert (zonealarm?).
Ik heb op de laptop de wizard thuisnetwerk voor bestands en printerdeling nog eens uitgevoerd ... helpt niet. Ik heb geen firewall behalve de standaard SP2 firewall (en die staat uit). Via IP adres kan ik mijn desktop ook niet bereiken (de router wel overigens).

Ip plaats van system restore heb ik nu een manier gevonden om weer terug op m'n eigen netwerk te komen. Ik heb mijn beide voorkeursnetwerken eruitgegooid. Windows ziet dat mijn thuisnetwerk in de lucht hangt en gaat vervolgens verbinding maken ... ik voer mijn netwerksleutel in ... et voila ... ik kan weer op mijn netwerkschijf.

Dus ik heb een niet zo'n elegante oplossing. Ik wil gewoon makkelijk tussen deze twee netwerken kunnen wisselen ...

• -ChRiZz-
Er zouden toch meer studenten van andere hogescholen/universiteiten zijn met ditzelfde "probleem" ??

[ Voor 10% gewijzigd door -ChRiZz- op 01-12-2004 19:27 ]

Slache!

• -ChRiZz-
Als je de laptop via utp verbindt met het netwerk werkt het dan ook niet?

Slache!

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Heb hier geen problemen mee en gebruik ook SecureW2 voor de UT. Mijn kabel verbinding als mijn Wlan thuis werkt gewoon nog.

[ Voor 17% gewijzigd door reddog33hummer op 01-12-2004 15:10 ]

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• -ChRiZz-
reddog33hummer, bedankt. Welke versie van securew2 heb jij 1.09 of 2.xx?

Slache!

Pagina: 1