Toon posts:

[XP] Services en DHCP?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/7305/naamloos18.png

Die mis ik op mijn eigen computer. Hoe kan ik deze terug krijgen?

Nog iets raars. Ik kan het internet niet op omdat ik geen IP ADRESS toe gewezen kan krijgen omdat ik dan een IP Conflict krijg. Het IP adres dat het netwerk mij wilt geven is al in gebruik door een andere computer.

Verder krijg ik helemaal niks, geen IP, geen DNS echt helemaal niks.

DHCP niet in orde of zo?

Iemand wat tips of zo? Ik weet dat Windows XP SP2 probs kan geven maar dat lijkt me sterk aangezien het probleem van het een op het andere moment is gekomen.

Ik hoop dat iemand me iets kan vertellen over een van de twee dingen hier die ik opgescheven heb _/-\o_

Heb op internet gekeken maar als je voor zoiets zoekt dan krijg je gewoon echt 1000e hits en dat is eigenlijk wel iets te veel van het goeden.

K krijg ook GEEN foutmelding, gewoon dat ik een "beperkte netwerk verbinding heb" omdat de server zal ik maar zeggen mij geen IP adress kan toewijzen...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je een @home verbinding van essent :? die hebben de laatste dagen dhcp problemen, het kan best zijn dat iemand anders jouw ip adres in gebruik heeft.

ics krijg je terug, door ics aan te zetten, (netwerkverbinding delen)

A wise man's life is based around fuck you

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:02
Het zou toch wel handig zijn als je even een basic netwerkschema maakt zodat wij ook snappen hoe jouw pc(s) in het netwerk hangen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat mis je precies? MSConfig? Het tabblad services in MSConfig? Enkel die service?
Verder moet je inderdaad veel meer vertellen over je omgeving - ben je de enige PC in je netwerk? Heb je een routertje?

Wat heb je veranderd sinds je dit probleem hebt? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gaat dit over je eigen dhcp-server of die van @home ? De 1000 topics komen naar boven omdat dit een ontzettend vaak voorkomend probleem is... Zou je toch willen vragen even te zoeken naar een oplossing.

Verder hebben we ook een mooie uitleg gemaakt over het openen van een topic: Algemene gedragsregels (Netiquette) :) Zou je die nog eens aandachtig door willen lezen?

[ Voor 76% gewijzigd door sanfranjake op 30-11-2004 02:34 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
okidokie geen probleem zal ze dadelijk eens doornemen.
Nou, het probleem is dat het niet uitmaakt op werlke provider ik de computer hang, het is echt iets op de pc zelf. Of het nou via geintregeerde netwerk kaart gaat of dat ik er eentje in een pci slot prik maakt ook niet uit.

Het soort netwerk maakt ook niet uit, heb hem gewoon aan een server gehangen en niks, toen een keer op een simpele crosslink verbinding en ook niks, maar wel altijd het zelfde verhaaltje van "beperkte verbinding" want heb geen IP kunnen krijgen van die vervelende server maar goed.

Ik zal vanmiddag eens een keer iets uit het log boek posten, misschien dat jullie daar wijs uit kunnen hehe

• the nerd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02-2014
Gooi in device manager alle netwerkkaarten eens weg.
Laat ze daarna opnieuw detecteren, misschien dat het helpt.

ik ben kabels aan het trekken voor een draadloos netwerk

Verwijderd

Topicstarter
Had al geprobeert maar werkt ook al niet, heb net de dns en zo ge-flushed maar nog niks,

ipconfig -registerdns

helpt me ook al niks, de foutmelding is nog steeds

Er is een fout opgetreden bij het verkrijgen van deze Interface :
Lan Verbinding 4 "De DHCP-Client heeft een IP-adres verkregen dat reeds in gebruik ik op het netwerk" de lokale interface is uitgeschakeld"

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 12:27

taz10

Party Animal

iemand al een oplossing hiervoor ??

Ik heb hetzelfde namelijk bij 2 collegas.

Eentje met een gewone pc en de ander met een laptop.

De enigste overeenkomst is dat de allebei een lan kaart onboard hebben die dit dan geeft en ze hebben beide xp sp2.

Op de gewonen pc een aparte pc1 lan kaart beprobeerd en die deed het wel goed, dus het lag daar echt aan de onboard kaart.

Nu op de laptop ip nummers ingesteld en ook de dns en dan geef de lan aan dat ie verbinding heeft maar sturen doet ie wel maar ontvangen niks.

Nu heb ik sp2 verwijderd maar de onboard lan krijg ik niet meer werkend dat ie weer gewoon ook ontvangt, dat deel blijft het niet doen.

Iemand iemand een idee ????

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:51:
Er is een fout opgetreden bij het verkrijgen van deze Interface :
Lan Verbinding 4 "De DHCP-Client heeft een IP-adres verkregen dat reeds in gebruik ik op het netwerk" de lokale interface is uitgeschakeld"
Lanverbinding 4?

Spit je registry eens door op dat IP adres waar een conflict op gegeven wordt...

Ik denk dat die nog ergens bij lanverbinding 2 of 3 staat :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1