Toon posts:

Gnutella proggies gooit netwerk plat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Als ik bearshare, Limeware etc etc installeer en ga gebruiken dan wordt mijn gehele netwerk geblokkeerd. Zodra ik het programma weer afsluit is alles weer tot mijn beschikking. Het lijkt wel als er een connectie wordt gemaakt met het gnutella network, dat alles wordt geblokked. Zelfs het programma zelf kan dan geen connectie krijgen. Heel bizar allemaal.

ff voor de duidelijkheid, ik heb chello met een sitecom router er aan.

Moet ik een paar poorten open zetten ofzo??
Iemand een idee??

thnx
dennebom

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Welke router heb je? Het is een bekend probleem dat P2P applicaties met name goedkope 'home' routers gemakkelijk kunnen verzadigen.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk proberen deze programma's zodanig veel connecties naar internet open te gooien dat het zaakje plat gaat. Het is dus je modem of je router die deze niet allemaal tegelijk aan kan en voortijdig stopt met het aanmaken van nieuwe connecties. Daardoor kun jij dus niks meer doen.

Kijk dus eens of je in de P2P-programma's die jij gebruikt het aantal maximale connecties terug kunt zetten naar een waarde waarbij je apparatuur minder last heeft. Om hier een goede indicatie van te krijgen, kun je een test bij o.a. Speedtest.nl doen waar je kunt zien hoeveel tegelijkertijdse connecties je kunt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:59:
Welke router heb je? Het is een bekend probleem dat P2P applicaties met name goedkope 'home' routers gemakkelijk kunnen verzadigen.
Ik heb de sitecom dc-202

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welk besturingssysteem hebben we het? Als dit XP is, dit kan sinds Service Pack 2 nog maar maximaal 10 uitgaande connecties per seconde aan. Hier zou ook de oorzaak kunnen liggen.

De laatste firmware voor je Sitecom?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters