Toon posts:

problemen met NAD T163 AV voorversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sinds enige tijd heb ik een NAD T163 AV voorversterker aangesloten op een NAD 916 eindbak met JBL2005's.
Bij het omschakelen van een source (DVD, SAT, CD etc.) hoor ik een zachte maar duidelijke "plop". Is dit normaal voor een AV voorversterker?? Je hoort het ook bij het omschakelen van surround mode. Zijn er andere NAD bezitters met een soortgelijk probleem??

Tevens moet ik mijn volume bij digitale inputs tot aan de 0dB draaien. Bij analoge bronnen speelt de combo op circa -20dB. Is dit normaal bij NAD apparatuur?

Ken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 20:48 ]

Verwijderd

Volgens mij is daar een modificatie voor. Neem eens contact op met de TD van de importeur: AND Benelux, tel. 013-4550955. Heb ik erg goede ervaringen mee. Voor niveau verschillen tussen analoge en digitale kanalen kun je de gain aanpassing in het OSD (zie manual).

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor de reactie. Het lijkt wel dat het ploppen alleen gebeurt wanneer er een surround modus geselecteerd is. Is er mischien iemand op dit forum die iets gelijks met een NAD receiver heeft gehad? Of met een ander merk.

Overigens ben ik uit het volume probleem. Het schijnt dat DVD's door de hoge dynamische range zachter zijn opgenomen. Het referentie niveau schijnt 0dB te zijn. Schijnt zo te zijn volgend de THX standaard.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Is je plop-probleem inmiddels opgelost? Ik heb vandaag ook een T163 gekocht die ik deze week bij de winkel kan ophalen, en ik wil 'm o.a. op actieve speakers aansluiten die zelf geen volumeregeling hebben. Dan is zo'n plop wel hinderlijk,

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mocht je er nog mee bezig zijn: ik heb de mijne nu draaien en geen last van tikken of plops bij omschakelen. Hij heeft er al de 2.0 firmware opstaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ben er nog mee bezig. Daar ik op het moment in Duitsland woon, en hem daar gekocht heb heb ik even contact gezocht me de Duitse importeur. Ik heb hen het "plop" probleem uitgelegd en ook gevraagd of de firmware upgrade gedaan kan worden, daar ik firmware 1.26 heb.

Ik moet dus de T163 opsturen en een kopie van de aankoopbon bijleggen.

Versie 2 van de firmware is in combinatie met een hardware update. Ik hoop dat dan ook het ploppen is opgelost. Ik zal laten weten of het dan bij mij opgelost is.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:03:
Versie 2 van de firmware is in combinatie met een hardware update. Ik hoop dat dan ook het ploppen is opgelost. Ik zal laten weten of het dan bij mij opgelost is.
Hmm... zou dat het prijsverschil verklaren? In Nederland is de adviesprijs 1399 euro en in Duitsland 1100 euro (zie NAD website). Ik heb de importeur erover gebeld en die kan geen verklaring geven.

Of heb je die van jou al ettelijke maanden?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nee, ik heb hem al een ruim een half jaar! Nu worden de "nieuwe" als Mk II verkocht. Er is nu ondersteuning voor dat nieuwe Dolby prologic IIx o.i.d. Maar de "oude" zijn op te waarderen, zoals een computer. Heb de mijne destijds voor €999,- gekocht, als "sonderpreis". Maar ik laat mijne repareren en tegelijkertijd updaten.

Exirion, welke actieve speakers heb jij erop?? Ik wil namelijk later ook over naar (zelfbouw) actieve speakers. En welke DVD speler heb jij erop? Gebruik je dan de DAC van de T163 of die van de DVD speler zelf?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:41:
Exirion, welke actieve speakers heb jij erop?? Ik wil namelijk later ook over naar (zelfbouw) actieve speakers.
Ze hangen er nog niet aan, maar ook de mijne zijn zelfbouw systemen ;)
Ik heb de mazzel dat ik een audiofreak als vader heb die al heel erg lang zelf speakers en audioapparatuur ontwerpt en bouwt. M'n huidige speakers zijn ook van zijn hand, inclusief de klasse-A versterker die ze aanstuurt. Als je geinteresseerd bent in details dan hoor ik het wel.
En welke DVD speler heb jij erop? Gebruik je dan de DAC van de T163 of die van de DVD speler zelf?
Da's een Pioneer DV350 en ik gebruik de converter van de T163, want die is veel beter. NAD gebruikt Burr Brown converters en die zijn erg goed. Het geluid klinkt goed gedetailleerd (bij drukke muziek wordt het geluid niet rommelig) met een fantastisch stereobeeld. Ook m'n Windows MCE systeem heeft een optische verbinding met de NAD dus ik kan m'n hele MP3 collectie high-end afspelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ben erg geintresseerd, daar ik sinds kort zelf passieve luidsprekers bouw, voornamelijk met Visaton drivers.
Ik zal berichten wat de update brengt van de T163 want dat geldt namelijk ook voor alle andere "oudere" T-x63 receivers van NAD. Het kan even op zich laten wachten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de T163 weggebracht voor reparatie (Was ook alle DTS settings nog kwijt) en men heeft de upgrade gelijk doorgevoerd. Heb nu de firmware 2.05. De plops bij het omschakelen van surround modes zijn weg.

Alleen bij het omschakelen van de source hoor ik nog een heel zacht iets. Maar dat zal er wel bij horen....

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:56:
Ik heb de T163 weggebracht voor reparatie (Was ook alle DTS settings nog kwijt) en men heeft de upgrade gelijk doorgevoerd. Heb nu de firmware 2.05. De plops bij het omschakelen van surround modes zijn weg.

Alleen bij het omschakelen van de source hoor ik nog een heel zacht iets. Maar dat zal er wel bij horen....
Vergeet niet dat dit soort dingetjes vaak worden weggewerkt met muting in de signaalweg, maar zoals alles wat in de signaalweg zit komt dat de geluidskwaliteit niet ten goede. Het is dus eigenlijk een plus dat die muting er niet is ;)

Pagina: 1