[remote xinerama/mulithead] is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik vraag me af of het moglijk is om het scherm van een tweede computer als een tweede scherm te gebruiken, zodat je voor programma's die op één computer draaien, twee schermen kunt gebruiken.
Je kunt natuurlijk met xdmcp vanaf een tweede computer inloggen op de computer waarop je je programma's draait, maar dan heb je ook twee Xsessies (lees twee gnome/kde/enz sessies), en dat is niet helemaal wat ik wil.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Als een van de monitoren een sesie van een andere pc moet laten zien dan ontkom je niet aan 2 X sessies lijkt me (of is dat niet hetgeen je wilt?)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Er is voor linux ook VNC, net als in windows. Misschien dat je daar wat mee kunt? Volgens mij kun je een complete desktop dan in een venster weergeven. Als je maximaliseert (of misschien kun je gewoon full-screen draaien) heb je denk ik hetgene dat je zoekt. Enige maar is dat je dezelfde resolutie op beide machines moet draaien.

ieeeepppppp :P

• Sir Isaac
Het probleem van 2 sessies en van een VNC is dat, ik ook het toetsenbord en de muis van de andere computer moet gebruiken.
Is er niet iets mogelijk door de display variabele naar het display van een andere computer te zetten voordat je een programma start?

Verwijderd

Het is zeer zeker mogelijk om de output van een applicatie dmv de DISPLAY variabele door te sluizen naar een andere X server, maar je ontkomt er niet aan dat je dan ook een andere keyboard/muis moet gebruiken om deze app te bedienen. Want wat je dan doet is 1 xsessie verdelen over meerdere X servers, echter zijn je kb/muis inputdevices voor een X server en niet voor een X sessie.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar ik den dat je kan bereiken wat je wilt via x2vnc - A dual-screen hack - link a MS-Windows and X display
x2x - Link two X displays together, simulating a multiheaded display

Ik heb x2x wel eens gebruikt, je hebt dan 2 comps, 2 schermen en als je naar de rand van je scherm gaat dan gaat de muis en keyboard van het ene naar het andere scherm.

• Sir Isaac
x2x klinkt interessant. Als ik een programma op comp1 laat draaien, maar mbv de DISPLAY variabele het display van comp2 gebruik, dan kan ik met x2x de het display van comp2 bedienen vanaf comp1. Ga ik proberen
Pagina: 1