Ingewikkelde ADSL verhuizing

Pagina: 1
Acties:

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025
Hallo,

Ik heb op dit moment een 8mbit verbinding via Demon (BBNed).
Op 10 december ga ik verhuizen naar een nieuw adres en neem mijn huidige tellijn mee, is daar actief op 10 december ook.

Nu wil ik overstappen op Speedlinq (Tiscali) 4mbit, omdat ik dan een stuk goedkoper uit ben en de snelheid heb ik toch niet meer nodig.

Wat kan ik nu het beste doen om een zo kort mogelijke downtime te hebben.

1. Demon opzeggen en Speedlinq aanvragen op 10 december ?
2. Demon opzeggen en Speedlinq nu aanvragen zodat ie ergens midden december geleverd word (op de gok)? (of kan dit niet ivm tellijn dat nu nog hier ligt)
3. 1 of andere migratie.

Alvast bedankt.

..:: Specs ::..

Verwijderd

ik zou je dsllijn nu direct opzeggen, en dan proberen vanaf 10dec de nieuwe te krijgen. het gezeik is namelijk dat er altijd een week of 3 overheen gaat voordat er een nieuwe lijn kan worden aangevraagd... tevens hoef je dan even te wachten in je nieuwe huis voor je alles op orde hebt i.p.v weken...

Het blijft altijd een drama verhuizen (want ik weet nu al zeker dat je telefoonlijn 10dec niet werkt ; wedden dat ik gelijk heb :*) )........

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Bij Demon heb jij een jaarcontract afgesloten. :)
Loopt deze nog af of is deze voor een daarop eenvolgend jaar verlengd?

Aangezien het bij een normaal contract ook een maand opzegtermijn bedraagd, ben je sowieso al te laat om het contract voor 10 december op te zeggen. Maar nogmaals, dat is bij Demon niet van toepassing, omdat het een jaarcontract betreft.

[ Voor 50% gewijzigd door Tatsu op 29-11-2004 21:14 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Macabre
Ik heb het eerste jaar bij demon afgemaakt vorige week.
op de site staat dat ik dan kan opzeggen wanneer ik wil met een opzegtermijn van 1 maand.

Verhuizen kan Demon blijkbaar niet want het word gezien als een nieuwe aanvraag met de nodige aansluitkosten ed.

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:41
Als je binnen het BBned netwerk blijft moet je bij Demon je BBned ordernummer opvragen dan kan je een isp migratie doen.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik hoorde vanmiddag nog dat BBNed geen ISP migraties ondersteunt (volgens de Demon helpdesk). Dan moet je echt opzeggen->wachten tot lijn vrij is->opnieuw aanvragen.

Je aansluiting verhuizen gaat met BBNed zoiezo niet. Ik zou gewoon je DSL nu opzeggen en dan verhuizen. Op je nieuwe adres heb je dan gewoon een telefoonlijn zonder ADSL-signaal zodat je probleemloos je aanvraag bij Speedlinq kan doen.

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Opzeggen bij Demon. Daar heb je één maand opzegtermijn dus morgen opzeggen is 31 December geen DSL op oude adres meer.

Met losmaken van de lijn etc heb je nergens last van gezien telefoonnummer naar andere lijn verhuisd wordt. Daar aanvragen op de 10de (eerder heeft 0,0 zin!) omdat dan pas een portering bij de KPN voor dsl/linesharing op die lijn kan worden aangevraagd. Duurt vaak dan nog 8 a 10 dagen voordat babyxl/tiscali je op haar DSL netwerk heeft aangesloten.
Bigs schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:00:
Ik hoorde vanmiddag nog dat BBNed geen ISP migraties ondersteunt (volgens de Demon helpdesk). Dan moet je echt opzeggen->wachten tot lijn vrij is->opnieuw aanvragen.

Je aansluiting verhuizen gaat met BBNed zoiezo niet. Ik zou gewoon je DSL nu opzeggen en dan verhuizen. Op je nieuwe adres heb je dan gewoon een telefoonlijn zonder ADSL-signaal zodat je probleemloos je aanvraag bij Speedlinq kan doen.
BBned ondersteund niets, maar biedt het wel aan aan haar klanten. Zowel interne ISP-ISP migraties (van BBned ISP Y naar BBned ISP Z). En ook Telco-Telco migraties (dus van planet via KPN_ADSL naar een BBned ISP via BBned).

Als een ISP dit niet aanbiedt aan haar klanten is dat soms lastig. Dan moet je bij het overstappen eerst opzeggen. Wachten tot de lijn vrij is. Aanvragen en wachten op de levering.

Verhuizen van een DSL verbinding biedt BBned ook gewoon aan. Echter sommige ISP's bieden die mogelijkheid weer niet door vele redenen. Sowieso is verhuizen van een DSL aansluiting via BBned nogal prijzig. Als er geen contractuele verplichtingen meer zijn (dus uit het vaste eerste jaar) is opzeggen & opnieuw aanvragen eigenlijk veel voordeliger sowieso.
Macabre schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:45:
Ik heb het eerste jaar bij demon afgemaakt vorige week.
op de site staat dat ik dan kan opzeggen wanneer ik wil met een opzegtermijn van 1 maand.

Verhuizen kan Demon blijkbaar niet want het word gezien als een nieuwe aanvraag met de nodige aansluitkosten ed.
Wat dacht je dan dat het even verhuizen van een DSL aansluiting gratis zou zijn? Uitporteren van de oude lijn. Administratief de door jou verbinding gebruikte poort en nodige configuratie weer weghalen overal in het netwerk. Op nieuwe adres weer een portering uitvoeren om jou telefoonlijn aan de DSL apparatuur te laten koppelen. Netwerk provisioning etc etc etc.

"verhzuizen" van een DSL lijn is eigenlijk ook niets anders dat stopzetten van de dienst, en nieuwe dienst leveren op andere lijn.
d-super schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:55:
Als je binnen het BBned netwerk blijft moet je bij Demon je BBned ordernummer opvragen dan kan je een isp migratie doen.
LOL, best wel off-topic ;) Gaat om fysieke verhuizing van adres. Niet van ISP alleen ;)

[ Voor 89% gewijzigd door bjck op 29-11-2004 22:11 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Bigs
  • Niet online
Ja goed, BBNed doet het dus wel, maar met rare voorwaarden en/of prijzen waardoor de ISP's het niet aanbieden. Dan heb je dus eigenlijk nog niks :Y)

Verhuizen van een ADSL-lijn van KPN kost trouwens maar 30 euro.. is dat bij BBNed echt zo veel meer?

[ Voor 28% gewijzigd door Bigs op 29-11-2004 22:11 ]

• bjck
Bigs schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:10:
Ja goed, BBNed doet het dus wel, maar met rare voorwaarden en/of prijzen waardoor de ISP's het niet aanbieden. Dan heb je dus eigenlijk nog niks :Y)
Demon biedt het niet aan jou aan als (nieuwe) klant. Dus al heb je al een aansluiting op het BBned netwerk via een andere ISP moet je toch opzeggen en wachten tot je van het BBned netwerk af gehaald wordt. Daana wachten tot je er weer op gezet wordt inderdaad.

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 29-11-2004 22:12 ]

• Bigs
  • Niet online
bjck schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:11:
[...]

Demon biedt het niet aan jou aan als (nieuwe) klant. Dus al heb je al een aansluiting op het BBned netwerk via een andere ISP moet je toch opzeggen en wachten tot je van het BBned netwerk af gehaald wordt. Daana wachten tot je er weer op gezet wordt inderdaad.
Edit je post eens niet zo vaak.. is lastig reageren zo ;)

Je vroeg eerst wat ik bedoelde, maar ik bedoelde dus die isp-migraties en verhuizingen. Als de ISP's dat niet ondersteunen heb je er vrij weinig aan dat BBNed het wel bied.

• Macabre
Oke ik heb mijn opzegging zo net gedaan via de site.

Dus als ik op 10 december op de nieuwe lokatie zit met mijn zelfde telnr. dan kan ik dus dan pas gaan aanvragen bij nieuwe provider ?

Het is dus niet zo dat Demon mij automatisch gaat verhuizen met alle kosten wat dat met zich meebrengt ? Ik betaal dus gewoon tot 29 december door bij demon, maar ik kan dan al wel een nieuwe provider hebben ?

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:41
[quote]Bigs schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:00:

Dat probeerden ze mij ook wijs te maken, na een mail wisseling met BBned (die er ook achteraan gingen) kreeg ik dus wel mijn ordernummer.
Laat je dus NIET afschepen door de Demon helpdesk!!!

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• bjck
Macabre schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:15:
Oke ik heb mijn opzegging zo net gedaan via de site.

Dus als ik op 10 december op de nieuwe lokatie zit met mijn zelfde telnr. dan kan ik dus dan pas gaan aanvragen bij nieuwe provider ?

Het is dus niet zo dat Demon mij automatisch gaat verhuizen met alle kosten wat dat met zich meebrengt ? Ik betaal dus gewoon tot 29 december door bij demon, maar ik kan dan al wel een nieuwe provider hebben ?
Nee, demon kan niet zomaar een verhuizing in gang zetten. Ze weteen zelfs niet naar welk adres jij je telefoonnummer verhuist.
d-super schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:50:

Dat probeerden ze mij ook wijs te maken, na een mail wisseling met BBned (die er ook achteraan gingen) kreeg ik dus wel mijn ordernummer.
Laat je dus NIET afschepen door de Demon helpdesk!!!
Nu er ook Telco-Telco wordt ondersteund door BBned is het misschien mogelijk om te migreren naar een andere ISP bij Demon vandaan. De handtekening bij een ISP-ISP migratie van de latende ISP is wellicht nu niet meer nodig. Een getekende wilsuiting net als bij Telco-Telco zou voldoende moeten zijn .......

Pagina: 1