Het blokken van een poort

Pagina: 1
Acties:

• TheMaster004
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 11:31
Hallo beste mensen
Ik heb een Alcatel Speedtouch:
Product Name = SpeedTouch 510
Vendor Name = THOMSON
Software Version = 4.2.3.0.0
Serial Number = 0412FGCL5
CLI Version = 1.2.0
Bootloader Version = 2.0.5
ASIC Version = 1b01
Board Name = ADNT-Q
Modem Label Version = 2.11.28

Nu wilde ik vragen of het mogelijk is om poorten te blokken.
Ik kan in dat instel-scherm komen door me local ip ofzo in te voeren en dan username en password.

er zijn 3 pc's aangesloten op deze modem (multi-pc modem)
nu wilde ik weten of ik voor alle 3 pc's een bepaalde poort kan blokeren en of het ook afzonderlijk kan zodat de ene pc wel kan ontvangen en de andere niet.

Ik weet hoe ik een port ermee moet forwarden.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Als je een poort op de ene pc wilt blokkeren, maar door laten gaan op een andere, dan doe je dat toch gewoon? Dat is niet zo'n probleem. Verder zou je misschien poorten kunnen blokkeren in het algemeen door hem te verwijzen naar een niet bestaand ip-adres. :)

Signature

• TheMaster004
pasta schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:40:
Als je een poort op de ene pc wilt blokkeren, maar door laten gaan op een andere, dan doe je dat toch gewoon?
eehm maar hoe doe ik dat dan? want ik heb al al die dingen doorzocht enzo.
en er staat niet zoiets als een "block" functie ofzo.

maar ik zal wel ff proberen alvast die poort naar ander IP te zetten.

Als iemand nog andere tips heeft hoor ik het graag :)

[ Voor 8% gewijzigd door TheMaster004 op 29-11-2004 20:47 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50

Reptile209

- gers -

Ga eens zoeken op het principe van NAPT of NAT (Network Address Translation). Dat gebruikt je modem en zorgt er voor dat alleen poorten waarvan je expliciet toestaat dat ze open zijn van buitenaf bereikt kunnen worden. Alle andere poorten zijn per definitie "blocked".
De enige uitzondering daarop is een poort die eerst voor uitgaand verkeer gebruikt is: daar kan ook weer inkomend verkeer vanaf dezelfde server naar toe. Dat zorgt er voor dat als je bijvoorbeeld een webpagina opvraagt op tweakers.net, de server daarvan de pagina ook naar je toe kan sturen.
Het openzetten van poorten (Port mapping, bij jou onder Advanced > NAPT als ik me niet vergis) heb je alleen nodig als je zelf bijvoorbeeld een mail-, web- of ftp-server oid wil draaien.
:)

Zo scherp als een voetbal!

• TheMaster004
oke thanks :) ik zal het proberen te zoeken.

ik moet trouwens poort: 7171 blokken maar die wordt gewoon doorgelaten die staat daar standaard niet bij. Dus ik snap het nog niet helemaal maar ik zal nog wel ff wat proberen :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50

Reptile209

- gers -

Wil je poort 7171 blokkeren voor inkomend (=vanaf het internet) verkeer, of voor uitgaand (=vanaf je netwerk) verkeer? In het eerste geval kan de poort niet open zijn, zie mijn vorige post. In het tweede geval kan je het, voor zover mij bekend, niet blokkeren op een speedtouch. Je modem laat namelijk alle uitgaande verkeer door. Je zou dan de poort moeten blocken met een firewall op iedere PC. Dus vertel nog eens wat je nou precies wil doen... :)

Zo scherp als een voetbal!

• TheMaster004
ow nu snap ik het ook niet meer helemaal :(

nou kijk: ik heb een spel dat heet tibia en die verbindt via poort 7171 verder weet ik niet of het inkomend of uitgaand is.

ik moet invullen:
Inside address: 10.0.0.153(pc die geblokt moet worden) poort: wat vul ik in?
Outside address: 0.0.0.0 (unspecified) poort: wat vul ik in?
Prot: upd/tcp (hier kan ik 2 dingen kiezen)

ik kan helaas geen screenie maken want ik kan het nu niet snel hosten :(

• TheMaster004
btw: een firewall is geen optie. ik wil per se op de router het kunnen instellen dat hij dat programma niet doorlaat ofzo. dus blokken of hoe je dat noemt.
ik heb geprobeerd om hem outside: 0.0.0.0:7171 te zetten
en inside: 10.0.0.153:9999 (ik heb zomaar wat ingetikt)

met de bedoeling: de verbinding komt van 7171 (denk ik) en moet naar 10.0.0.153:7171 (of moet het daar niet heen?) dus ik vul 9999 in ipv 7171 met de bodoeling dat het daar niet aankomt.

Klopt dit? of doe ik het helemaal verkeerd?
Pagina: 1