3Ds MAX performance problemen enige ideen?

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
Hallo allemaal. Ik ben een Modeling fanaat en ik zou volgend jaar een 3D kunst en Animatie richting willen doen (Met 3DsMAX maar ik weet niet waar? als jullie hier ook wat hints over hebben is dit van harte welkom,liefst belgie)

Nu heb ik Versie 6Demo op men PC staan en eens wat in aan't rond klooien geweest.

Ik ken iemand die de 6 heeft en hij heeft me de helicopter file doorgestuurd uit de tutorials. en ook wat uitleg, nu als ik meshsmooth op 4 zet(wat rondklooien had ik al gezegd) dan begint de PC toch wel even naar lucht te snakken alhoewel ik denk dat dit niet echt mag gebeuren. Ok ik heb maar 512MB ram maar al de rest is redelijk denk ik dus ik vraag verdere uitleg.
Is het een PC probleem of ligth het aan de Demo/ ergens anders?

CPU: AMD Xp 2500+(barton) @ 200x11.5 = 2300mhz)
RAM : 512MB DDR 3200+ apocer (2.5-3-3-8)
Mobo: A7n8X-X rev 2
GPU: 9800PRO @ XT speeds en verder (core = rond de 420 MEM = rond de 470)
HD 1x Seagate 200GB 8MB cache 7200 toeren
DVD RW lite on SOHW 832S (als je hier wat aan hebt)
BENQ 52 x CD ROM
Dat is het zowat.

moet wel zeggen Winamp stond wel open tesamen met MSn messenger.
Afbeeldingslocatie: http://www.entity-project.be/School/bench1.JPG
De leestest
Afbeeldingslocatie: http://www.entity-project.be/School/bench2.JPG
De schrijftest

BTW kan iemand even de code plaatsen voor te resizen? :s
of klikbaa rmaken? :s

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Er was in de 3d stuff-topic een paar dagen geleden een discussie over opleidingen, begonnen door D-Tox, die kun je even opzoeken voor wat info over opleidingen met 3D.

En over je probleem: elke meshsmooth-iteratie vermenigvuldt het aantal polies met 4. Dus bij 1 iteratie gaat ie x4, bij twee iteratie x16, bij drie iteraties x64 en bij 4 iteraties x256. x256 is echt enorm veel, dan wordt zelfs de meeste simpele scene bizar veel polies. Allicht dat het dan niet meer soepel gaat!

MSN en WinAmp zijn op moderne pc's te verwaarlozen wat betreft gewicht, ook al staan ze tegelijk aan met MAX. Dat kost echt niet meer dan een paar procent van je geheugen en processorkracht.

[ Voor 19% gewijzigd door Oogst op 29-11-2004 20:36 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Entity_Razer
Bedankt voor de tip, van de Iterations afblijven dus
(verklaart wel waarom PC vastliep toen ik die voor de gein op 10 zette 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 ) hehe
en ik zal D-tox/ zijn topic eens opzoeken, bedankt!

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

zelfs ik durf 4 illiterations nog niet aan te zetten met 2048 ram ;)

ik had vandaag wel 12 illiterations op en 60 seg sphere though :P typo ;)

3 is MEEER dan zat en 2 voldoet ook vaak.,

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 21:11 ]

• Entity_Razer
Sory voor het nogmaals versotren van dit topic(bumpen dus) maar ik heb gezoch top die naam dat je had gegeven (D-tox) zowel als topicstarter en als poster maar ik vind niets over opleidingen. Heb je misschien toevallig de naam van die thread?

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Pagina: 1