Medion universele ab en samsung smt-1100t DVB-T ontvanger

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Topicstarter
Ik heb van sinterklaas alvast een kado'tje gehad.
Het betreft de universele afstandsbediening van het merk Medion (6 euro nog wat van de Aldi)
Zoals met meer dingen van de aldi: voor het geld helemaal zo gek nog niet.

Ik kan met deze AB werkelijk alle apparaten in mijn huis besturen. Als het moet kan ik zelfs m'n koelkast kouder laten worden met de CH+ knop van deze ab. ;)
Maar ja, daar had ik 'm niet echt voor nodig.

Sinds een tijdje heb ik een Samsung ontvanger in huis, voor DTV van KPN.
Mijn eigen universele AB die ik bij mijn dure sony receiver kreeg, kan deze ontvanger niet aansturen dus bedacht ik me dat een andere universele AB mijn huidige kon vervangen en zodoende ik nog steeds met 1 AB alles kan besturen.
Dit dreigt, nu ik de nieuwe ab in huis heb, een droom te worden ipv werkelijkheid.
Ik krijg namelijk met geen mogelijkheid voor elkaar dat deze universele AB van medion mijn samsung ontvanger aanstuurd.
Ik heb alles wat in me opkwam geprobeerd:

* alle ab codes van samsung uitgeprobeerd, die in het bijgeleverde code boekje staan (Tv,vcr,sat ... tot zelfs mini setjes)
* de ab laten scannen (de CH+ toets indrukken tot het betreffende apparaat reageert. Alles reageerde uiteindelijk, maar niet mijn DVB-T ontvanger van samsung)
* ten einde raad besloot ik om de ab te laten leren, dmv het tegenover elkaar leggen van de AB van samsung en de medion ab. (iets wat ik voor sommige functies voor mijn receiver succesvol heb gedaan).
Maar om een hele vage reden die mij echt onduidelijk is wil de medion ab niets leren van de samsung ab. Van andere ab's codes leren is geen probleem.

Mijn vraag aan jullie is: Wat kan ik nog meer proberen, volgens mij heb ik alle mogelijkheden al gehad.

Effe de modellen op een rijtje:
AB: Medion MD 41169 universele ab
DVB-T receiver: Samsung SMT-1100t

Alles kan stuk.

• remco_k
  • Nu online

remco_k

Topicstarter
* schop!

Echt niemand?

Alles kan stuk.

• woutersa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
mmm, dacht ik nou net diezelfde AB te gaan kopen....

Ik heb een vergelijkbaar probleem met een Thompson universele AB. Wil alles doen, behalve mijn DVB tuner. Leren kan deze niet, dus mijn hoop was gevestigd op de Medion AB...

Ik hoop op positieve suggesties...

Anton

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:43

Shuriken

Life is all about priorities

Tja, dat is dan een kwestie van foutje bedankt. Bij medion kan je ook geen updates verkrijgen.

Misschien is het toch wijs om in een Kameleon te investeren. Die kunnen tenminste geupdate worden.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• remco_k
  • Nu online

remco_k

Topicstarter
Nah, ik zal inderdaad nog even de afloop van mijn verhaaltje plaatsen.

Het eindresultaat is: het is gelukt!

Het blijkt dat de AB soms wat moeilijk leert. Je moet sommige orginele ab's op hele korte afstand houden van de medion ab. Mijn sony AB van m'n receiver moest ik er zelfs tegenaan houden, pas toen leerde de medion AB goed.
Het is even prutsen, maar het eindresultaat is dan wel een werkende AB die al mijn Av-apparaten kan besturen.
En dat voor die paar euro... (en een uurtje werk investeren).
De AB heb ik verder zo geprogrammeerd dat de volume knop altijd mijn receiver bedient, ongeacht de modus waar hij inzit.

Erg handig vind ik overigens de macro functies, Macro TV, VCR en DVD.
Bij Macro TV, stuurt mijn AB de TV op ext-1, zet mijn receiver op TV-in (optical) en springt dan over naar bediening voor de samsung dvb-t ontvanger.

Bij Macro VCR, stuurt mijn AB de TV op ext-2, mijn recevier op Video-in (analoog-cinch voor audio en composiet voor video) en blijft in de modus vcr staan.

Bij Macro DVD, stuurt mijn AB de TV op ext-2, mijn receiver op DVD (coax-digital voor audio en composiet voor video)
(ja mijn TV heeft maar 2 scart inputs, dus laat ik mijn receiver switchen op ext-2 tussen composiet video van VCR en DVD. (beide apparaten leveren bij mij toch geen RGB)).

Deze macro functies zijn mij uitstek geschikt voor vrouwen, (zoals mijn wederhelft) die werkelijk niet snappen dat de recevier op TV-in moet staan, de TV op ext-1 en de samsung DVB-T ontvanger op te zappen is. -om maar een voorbeeld te noemen-

Verder dus een prima AB, voor het geld, alleen is ie wat langzaam.

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 07-02-2005 13:26 ]

Alles kan stuk.

• woutersa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Ok! Bedankt voor je reactie!

Dan ga ik toch maar voor de Medion, dat gepruts lukt mij ook wel en de traagheid van de AB kan nog wel bij de traagheid van de tuner!

Ik laat nog wel weten hoe de AB bevalt (over Dig TV van KPN ben ik al tevreden...)

Anton
Pagina: 1