Toon posts:

[XP] VPN client icm Windows XP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik werk vaak vanuit huis via een VPN met het werk. Met Windows XP en een USB modem werkte dit altijd prima. Nu heb ik een Cisco SOHO77 (basic NAT config) draaien en nu werkt het niet meer op XP (ik krijg een error dat de server niet reageert). Het ligt vermoedelijk niet aan de Cisco, want mijn laptop met Windows 2000 heeft het probleem niet. Het moet dus iets in XP zijn, eventueel icm die Cisco.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.

Peter

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:20

AirX

Tweak Guru

sorry, maar zonder de complete errorcode kunnen wij je moeilijk helpen. Geef aub de volledige foutmelding met errorcode (bv error: 754)

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
Aanpassingen in de firewall?

Verwijderd

Topicstarter
AirX schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:10:
sorry, maar zonder de complete errorcode kunnen wij je moeilijk helpen. Geef aub de volledige foutmelding met errorcode (bv error: 754)
Error 721: The remote computer did not respond.

Ik ontdek nu weer iets nieuws. De VPN draait nu op de laptop en om die foutmelding boven te krijgen start ik op mijn pc de VPN op en dan doet deze het wel... Dus als de laptop connectie al open staat. Disconnect ik de VPN echter op de laptop en probeer ik deze te starten op de pc, dan krijg ik bovenstaande foutcode.

Verwijderd

Hey, ik heb hier een gelijk probleem.

Voorheen met den USB ADSL modem geen probleem om een VPN verbinding te maken, nu echter met m'n Linksys router (WAG54G) iedere keer 718 of 721.

De DMZ staat op het ip-adres van mijn bureau-pc ingesteld, zou dus alles moeten binnen krijgen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die linksys doet aan NAT, dat usb modem doet dat niet

sp2 op je pc geinstalleerd trouwens :? dat veroorzaakt namelijk ook problemen met ipsec en nat-t

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;885407

[ Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 29-11-2004 21:02 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:01:

sp2 op je pc geinstalleerd trouwens :? dat veroorzaakt namelijk ook problemen met ipsec en nat-t

Hmm dit zou best eens het probleem kunnen zijn... Dat zou ook verklaren dat het wel werkt als de translatie op de router al gedaan is omdat de verbinding op de laptop open staat...

Verwijderd

Okay, weer terug van het test circuit....

Heb de tip van Zwelgje geprobeerd, maar geen soelaas...

... nog steeds 718: Er is een time out opgetreden....

Toen de vuurmuur van de router eens uit gezet, om dan echt alles maar eens binnen te krijgen, dit leverde een andere melding op nl. 720; de ppp-servers konden geen overeenstemming bereiken.

Dit betekent:
1. De firewall op de router houdt dus nog steeds zaken tegen.
2. Er moet nog iets verandert worden aan de instellingen op de PC.

Ok... wie een goed idee heeft mag roep... Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij werkt het inderdaad ook niet... Die bug richt zich ook met name op IPsec en servers achter NAT machines en beide is niet het geval bij mij.

Verwijderd

Is er dan niemand die nog een goed idee heeft? :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat kunnen ze wel dan? Kunnen de twee bakken elkaar pingen ? Gebruik je op de client de zelfde protocolsettings als op de server?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:51
Ik heb hetzelfde probleem :(

De link naar de MS site is niet de oplossing :'(

Weet niemand hier een oplossing voor :?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Wat voor VPN probeer je te bouwen ?

Ik gebruik hier regelmatig een PPTP verbinding, vanaf een XP doos, door een Cisco Soho 78 heen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

is er geen VPN passtrough setting in je nat-router ? zo ja probeer die eens

Beste film ooit

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Welke client gebruik je? post de config van de soho eens.
Ik heb hier een oude 2514 aan een chello account en dat werkt tameloos icm een cisco vpn client.

• fonias
Voorheen werkte het prima maar volgens mij na installatie van sp2 kan ik geen verbinding maken.
Ik probeer dan een pptp verbinding te maken met windows 2003 server, wat dus voorheen perfect werkte.
Ik neem aan dat het iets met de vuurmuur te maken heeft die in xp nu zit gebakken, maar heb al het een en ander geprobeerd met geen resultaat.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zwelgje schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:01:

Dat gaat alleen op voor de specifieke gevallen met IPsec en l2tp tunnels waar zowel je client als je server achter een NAT device staan en gebruik moeten maken van nat-traversal.

ipsec en nat-t gaat zelfs beter met SP2 dan voorheen zolang het andere tunnel endpoint niet achter NAT staat :)

personal experience :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
ChristiaanB schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:16:
Voorheen werkte het prima maar volgens mij na installatie van sp2 kan ik geen verbinding maken.
Ik probeer dan een pptp verbinding te maken met windows 2003 server, wat dus voorheen perfect werkte.
Ik neem aan dat het iets met de vuurmuur te maken heeft die in xp nu zit gebakken, maar heb al het een en ander geprobeerd met geen resultaat.
Wat heb je geprobeerd ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• fonias
Het werkt alweer 8)7
Bleek toch een router probleempje te zijn |:(

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Werk je toevallig met Citrix?

Ik heb wel es gehad bij een klant die Citrix gebruikte voor de VPN dat ie na dat hij een router kreeg niet meer in kon loggen op zn werk.
Het punt was dat hij zijn externet internet IP niet kreeg op zn pc (d0h) :P

Deze schijnt Citrix dan nodig te hebben om te kunnen communiceren naar de andere kant.
Misschien de gouden tip? :P

Deze advertentieplaats is te huur!

• fonias
Bij mij was het probleem verholpen door de internet verbinding via een andere netwerkkaart te laten lopen :)

Verwijderd

Transparante tunneling aanzetten. Levert meestal minder problemen op. (kan je in je cisco vpn client aangeven)
Pagina: 1